schoffie's dierentopic... laatste update!

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Beste allemaal,

Ik krijg het steeds drukker met alle fotografische activiteiten waardoor er uiteindelijk het moment komt dat je echte keuzes moet maken. Op het moment ben ik bezig met een heleboel initiatieven, loop ik nog ver achter met foto processing, loop ik erg achter met mijn website, probeer ik de weblog bij te houden, etc. etc. etc.

Natuurlijk komen er nog wel eens foto's maar ik vind dat je ook altijd op andere commentaar moet leveren als je zelf wilt plaatsen, en het commentaar leveren kom ik al helemaal niet toe. Daarom heb ik besloten om (voorlopig?) een punt te zetten achter mijn activiteiten op EOSdigitaal. Na het stoppen als actief mod ben ik in later stadium ook gestopt als lid van het EOS expo team. Jullie zullen echter nu ook wel gemerkt hebben dat ik de laatste tijden überhaubt nog maar heel weinig op EOS te vinden ben en ik verwacht dat dat in de nabije toekomst ook niet echt gaat veranderen. Mensen die mij zoeken weten mij altijd te vinden, via mijn website, op de workshops of op andere plekken.

voor vragen kun je mij altijd nog bereiken op info@schoffie.eu maar helaas zal ik hier niet zoveel meer te vinden zijn. Of dat in de toekomst nog gaat veranderen weet ik nu nog niet, tijd zal het leren. Maar je kunt beter duidelijk zijn dan langzaam afvloeien en in de vergetelheid raken... toch?

Aan allen ontzettend bedankt voor de afgelopen jaren, de vele inbreng, de nuttige commentaren, de levendige discussies en de vele contacten. Ik hoop menigeen van jullie nog tegen te komen... aarzel niet contact op te nemen!!!

Mijn workshops zullen gewoon blijvend worden aangekondigd, die topics zal ik ook up2date houden en vragen zal ik snel blijven beantwoorden.

groetjes en tot ziens

schoffie - Johan van der Wielen

http://www.schoffie.eu
workshop@schoffie.eu


----------------------------------------

Omdat ik veel fotografeer maar niet altijd een complete serie maak zit ik vaak met losse foto's. Daarom dit eigen topicje, zodat ik naar believen af en toe weer eens wat foto's bij kan plaatsen en niet telkens een nieuw topic hoef te openen en/of het forum hoef te vervuilen... ik zal in de titel aangeven als er weer is bijgeplaatst... zodat mensen die het leuk vinden weer kunnen reageren...

Mijn macrotopic kun je HIER vinden
Mijn natuurtopic kun je HIER vinden
Laatst gewijzigd door 19 op schoffie, in totaal 18 keer gewijzigd.
www.johanvanderwielen.nl
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Deel I: een aantal vogels...

huismus (v)
Afbeelding
1.

boomklever
Afbeelding
2.

Afbeelding
3.
Laatst gewijzigd door 1 op schoffie, in totaal 11 keer gewijzigd.
www.johanvanderwielen.nl
dulfer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 11:31
WoonplaatsCOLON Katwijk

Ik blijf altijd enthousiast worden van je fotos, kijk er met veel plezier (en een jaloerse blik) naar.
Een kleine noot: Voor mij zijn foto 2 en 3 een beetje van hetzelfde, waarbij ik persoonlijk voor foto 2 ga vanwege het zing-moment dat je vastgelegd hebt. De achtergrond spreekt me ook meer aan.
[size=75]Canon EOS 40(0)D[/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

En ook dit topic ga ik in de gaten blijven houden ! De eerste 2 vind ik, netzoals mijn voorganger de beste. De derde lijkt veel op de 2de maar spreekt mij ook iets minder aan. Maar ik wou dat ik 1 zo'n foto had.... :roll:
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Johan,

jou plaatjes zijn altijd leuk en fijn om naar te kijken. Zo ook deze reeks is weer lekker scherp en mooie kleuren.

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
fireblade

Hallo Johan,

Erg mooie foto's maar ik toch ook echt voor foto 2.

Gr. Chris 8)
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

deel II:

Wat foto betreft niet ontzettend bijzonder maar ik vind het beeld zo pakkend...

4.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op schoffie, in totaal 7 keer gewijzigd.
www.johanvanderwielen.nl
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

en nog eentje bij geplaatst...

5.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op schoffie, in totaal 7 keer gewijzigd.
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Ben_91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 229
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 20:39

De boomklever is top 8)
Canon Eos 300D | Bg-e1 | 18-55mm F 3-5.6 | 50mm F 1.8 II | 75-300 F 4-5.6 III USM |
Lowepro mini trekker | Manfrotto 679B + 234RC
Gebruikers-avatar
Promise
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 22:41
WoonplaatsCOLON Bergentheim
CONTACTCOLON

Hoi Schoffie,

Ik ben wel geen kenner, en enorm onervaren, weet niet of je er wat aan hebt, maar ik vind je foto’s wat je hier heb neer gezet weer prachtig om te zien, erg mooi scherp, de kleuren erg mooi, de foto met de zwaan en de eend spreek mij het meest aan, erg mooie compositie van een kleintje en die grote bij elkaar.

Groetjes colette
EOS 70D en 700D - Canon 24-105mm L 1:4 - Canon EF 28-80mm L 1:2.8 - Canon 40mm 1:2.8 Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM -Tamron 90mm macro - LowePro Slingshot 300AW
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

dank jullie wel... (hoewel het aantal reacties wat tegenvalt, bevalt dit concept niet?)

tijd voor deeltje III dan maar weer...

De "oogst" van een vroege tocht door een nabijgelegen natuurgebied....

6. Een reeën-koppel
Afbeelding

7. timing... :wink:
Afbeelding

8. damhert hinde
Afbeelding

9. verliefd koppel
Afbeelding

10. gekiekt onder de poten van een Galloway door
Afbeelding

11. beetje domme statie foto... :lol:
Afbeelding

12. oplettende ram...
Afbeelding

hoop dat ze een beetje in de smaak vallen...
Laatst gewijzigd door 1 op schoffie, in totaal 7 keer gewijzigd.
www.johanvanderwielen.nl
dulfer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 11:31
WoonplaatsCOLON Katwijk

Gokje... Blauwe Kamer? (vanwege 2)
Mooie ochtendkleuren.

Een poging wagen je fotos te beoordelen...
1. mooie foto, maar komt op mij een beetje onrustig over. wellicht omdat de reeen in beweging zijn (weglopen)
2. schijtfoto ;)
3. mooie DOF
4. mooie registratie, maar ook hier komt het weer over alsof het vrouwtje zo snel mogelijk weg wil van die plek... weet niet, onrustig gevoel.
5. leuk gezien
6. mooie DOF, wellicht iets te krap aan de bovenkant
7. mijn favoriet uit deze serie, erg rustige foto, mooie DOF en kleuren: schittterend
[size=75]Canon EOS 40(0)D[/size]
Gebruikers-avatar
Hobbit
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2007 20:16
WoonplaatsCOLON Den Haag

Mooie foto's!!!
Over foto 7: achter die kop lijkt wel een soort schaduw te zitten.
Zie ik het alleen??? Wat zou dit kunnen zijn, verder is de foto namelijk zeer mooi.
Groetjes Lenie

Ooit komt mijn dag......
arierebel

Foto's zijn allemaal "Schoffie" foto's , de een wat beter dan de ander maar altijd ver boven het gemiddelde. Maar zoals Hobbit al opmerkte er is iets aan de hand met nummer 7. Ook zie ik wat stofjes op de sensor???? Kan het bijna niet geloven.... :)
Ben benieuwd wat er met nummer 7 aan de hand is......
gr.
arierebel
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

dank voor de reacties....

@dulfer: nee het kan niet altijd Blauwe Kamer zijn... de heuvelrug kent nog veel meer mooie plekjes. v.w.b. de onrustige foto's, ik ben niet zo dol op weg-ren-foto's, beide waren de dieren wel in beweging maar niet dankzij mij, gewoon op weg naar...

v.w.b. de schaduw, dat was een hele vage paal in de verte... hij was mij aan mijn aandacht ontglipt :oops: maar nu isie weg... :D
Laatst gewijzigd door 1 op schoffie, in totaal 5 keer gewijzigd.
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Hobbit
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2007 20:16
WoonplaatsCOLON Den Haag

Ziet er gelijk anders uit!!!! Mooi hoor!!!!
Groetjes Lenie

Ooit komt mijn dag......
Gebruikers-avatar
Promise
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 22:41
WoonplaatsCOLON Bergentheim
CONTACTCOLON

Hoi Schoffie, Ik ben dan wel geen kenner, maar ik vind ze stuk voor stuk schitterend!!! Snap niet hoe jij altijd al die dieren een beestje zo weet te vinden! Erg leuk om altijd weer wat anders te zien op je foto’s!
EOS 70D en 700D - Canon 24-105mm L 1:4 - Canon EF 28-80mm L 1:2.8 - Canon 40mm 1:2.8 Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM -Tamron 90mm macro - LowePro Slingshot 300AW
Gebruikers-avatar
Lotje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 09:54
WoonplaatsCOLON Huizen

Mooie foto's. Geniet ik echt van.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

dank jullie wel!!!

Hierbij nog een foto van een eenvoudige vogel maar war ik zo ontzettend dol op ben: Passer Domesticus, oftewel de huismus... Met hieronder een stukje tekst, gekopieerd van mijn weblog:

Met dit prachtige weer hangt bij ons de was altijd heerlijk in de tuin te drogen. Onder luid gejubel van de huismussen die bij ons in de dakgoot nestelen (ons huis is één van de enige waar dat nog kan... met als gevolg een enorme kolonie in de tuin die zich tegoed doet aan het konijnenvoer) hang ik de handdoeken aan de lijn. Tussen twee handdoeken door heb ik uitzicht op de walnotenboom waar een vrolijke kwetteraar zich niets aantrekt van mijn nieuwsgierigheid. Ik besluit de camera te halen en even later steek ik de telelens tussen de handdoeken door. Ik wordt natuurlijk opgemerkt en even sta ik oog in oog met een verbaasde huismus man...

13.
Afbeelding

Sommigen zullen zich storen aan het blaadje net vóór de mus, ik vind het juist iets spannends hebben, de vogel staat nu niet vrij en je krijgt als kijker het gevoel tussen de takken door naar het vogeltje te gluren...
www.johanvanderwielen.nl
Sjtal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2007 15:22

Ik vind het eigenlijk ook niet storend.
Door de houding van zijn koppie heeft het juis wel iets ja!
Hele mooie foto!
Ik vind de kleuren van de bladeren ook echt mooi overkomen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar