Canon EF 50 mm 1.8 II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Pieter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 775
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 11:09
CONTACTCOLON

Vandaag de Canon EF 50 mm 1.8 II binnengekregen. Echt een superscherp objectief. Een aanrader :!: :o
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Zeker een fijne lens ik heb zelf sinds kort de 50mm mk1 f1.8. Alleen met recomposen schiet die snel door in servo focus. Veel plezier ermee.
Hythloday

Op een Duitse (300D) site wordt de kitlens met de 50mm lens vergeleken. Zie:

http://www.traumflieger.de/desktop/foto ... ktiv50.htm

Die lui zijn het helemaal met je eens.
Erw
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 15:20

en? wat zeggen ze op die duitse site over de lens , mn duits is erg slecht 8)
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Ik heb ook geen idee waar ze het over hebben. Vertel!
RR de Jong

Ik heb hem vandaag even gehaald en 1.8 is echt lekker. Heb als test wat foto's binnenshuis gemaakt zonder flits en dat valt me niet tegen.

Groeten Robert
Gebruikers-avatar
Bijltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2004 11:46
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Kitlens tegen de 50mm is ook een nogal oneerlijke vergelijking. Prime's zijn meestal wel scherper. Ook is de 50mm is al naar zijn scherpste diafragma geknepen als de kitlens nog maar net begonnen is :)

Na het kopen van die 50mm gebruik ik de 18-55 bijna niet meer. De scherpte valt me zo tegen nu. Heb er nu de 85mm f/1.8 bij en ook die is retescherp. Alleen nog een groothoek prime zoals de 20 f/2.8 en die 18-55 kan de deur uit (als die te verkopen is :roll: )
[size=84]Canon eos 30D - eos 30
20mm/2.8 - 35mm/2 - 50mm/1.8 - 85mm/1.8 - 200mm/2.8L - 420EX [/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Primes lijken mij ook wel wat als ik het zo lees. Aan de andere kant vind ik het zoomen ook wel fijn. Nou ja, daar hoef ik voorlopig niet over na te denken. Ik heb mezelf (en m'n echtgenote) beloofd voorlopig (ik noem geen termijn ;)) niets meer te kopen.

@Bijltje: als je de kitlens niet kunt verkopen, dan heb je in ieder geval een redelijk reserve-objectief.
Gebruikers-avatar
Bijltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2004 11:46
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLONPrimes lijken mij ook wel wat als ik het zo lees. Aan de andere kant vind ik het zoomen ook wel fijn. Nou ja, daar hoef ik voorlopig niet over na te denken. Ik heb mezelf (en m'n echtgenote) beloofd voorlopig (ik noem geen termijn ;)) niets meer te kopen.

@Bijltje: als je de kitlens niet kunt verkopen, dan heb je in ieder geval een redelijk reserve-objectief.
Zo dacht ik er ook al over. Voor die 80 euro wat je er ongeveer voor kan vangen hou ik hem liever zelf. Er zijn altijd wel situaties waarin zo'n zoom super handig kan zijn.

Beloven een tijdje niks te kopen ken ik :). Afgelopen woensdag nog gedaan en vandaag al weer op pad geweest voor een flits paraplu. Lukt bij mij dus niet echt ;)
[size=84]Canon eos 30D - eos 30
20mm/2.8 - 35mm/2 - 50mm/1.8 - 85mm/1.8 - 200mm/2.8L - 420EX [/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Het lukt mij nog redelijk om niets te kopen. Vandaag de lens weer "live" gezien bij de Combo in Hoorn. Slechts 129,- eypo. Te duur, dus weer niet gekocht, dus weer geen ruzie met m'n vrouw ;).
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLONHet lukt mij nog redelijk om niets te kopen. Vandaag de lens weer "live" gezien bij de Combo in Hoorn. Slechts 129,- eypo. Te duur, dus weer niet gekocht, dus weer geen ruzie met m'n vrouw ;).
Heb je het over die 50mm MK 2? Die is bij knijnenberg nu 109 ofzo ;)
Denk er ook over na om 'm te gaan kopen, maar twijfel een beetje over wanneer en hoe ik dat ding ga gebruiken, ben bang dat ik 'm bijna niet gebruik omdat ik de zoom heel erg ga missen dan, iemand ervaring mee?
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Sander schreefCOLONHeb je het over die 50mm MK 2? Die is bij knijnenberg nu 109 ofzo ;)
Denk er ook over na om 'm te gaan kopen, maar twijfel een beetje over wanneer en hoe ik dat ding ga gebruiken, ben bang dat ik 'm bijna niet gebruik omdat ik de zoom heel erg ga missen dan, iemand ervaring mee?
Ik heb ergens op het forum hier gezien dat 'ie voor 92 eypo te krijgen is. Moet je desnoods even zoeken.

Van diverse mensen heb ik juist begrepen dat een deel van de zoom op te vangen is door je voeten (gewoon lopen dus voor de juiste uitsnede). Daar leer je ook meteen weer van, dat je dus even moet zoeken voor een juiste compo. Verder schijnt de lens zo goed te zijn, dat de kitlens minder wordt gebruikt.
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLON Ik heb ergens op het forum hier gezien dat 'ie voor 92 eypo te krijgen is. Moet je desnoods even zoeken.

Van diverse mensen heb ik juist begrepen dat een deel van de zoom op te vangen is door je voeten (gewoon lopen dus voor de juiste uitsnede). Daar leer je ook meteen weer van, dat je dus even moet zoeken voor een juiste compo. Verder schijnt de lens zo goed te zijn, dat de kitlens minder wordt gebruikt.
Zoiets had ik ook gehoord (over dat de kitlens minder wordt gebruikt)...
Ik zal eens kijken waar 'ie dan voor 92 te krijg is, vind het zowiezo niet veel geld voor een lens die (op verschillende fora) door zoveel mensen de hemel in wordt geprezen. Ik ga nog wel even zoeken en anders ga ik 'm mooi bij konijnenberg bestellen :)
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
Gebruikers-avatar
Bijltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2004 11:46
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Bij Crown is die voor € 99 te krijgen. Goedkoper heb ik hem nog niet gezien.

Over het niet meer gebruiken van de kitlens, sinds ik de 50mm heb zit die er voor 90% op. Nu daar een 85mm is bijgekomen hangt die er voor 70% op en de 50mm voor 20%.
Heel af en toe gebruik ik de 18-55 op 18mm en de 75-300 op 200 tot 300mm.
Voor mijzelf hoef ik geen zooms meer. Het gewicht, maximale diafragma en natuurljik de scherpte van de primes werken verslavend. Ik hou de 18-55 en 75-300 voorlopig omdat ik die afstanden wel wil kunnen gebruiken.
Als er weer wat geld binnenstroomd dan ruil ik ze om voor een 200mm f/2.8 en een 20mm f/2.8.
[size=84]Canon eos 30D - eos 30
20mm/2.8 - 35mm/2 - 50mm/1.8 - 85mm/1.8 - 200mm/2.8L - 420EX [/size]
RR de Jong

Ik mis de zoom ook niet echt, tis in het begin even wennen maar de lens bevalt prima :)

De kitlens hou ik er ook voor erbij, maar dan voor de lagere mm's

Groeten Robert
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

Ik heb net voor de vakantie (2 weken geleden) de 50 mm 1.8 gehaald. Toplens voor gewoon en helemaal top voor reverse macro! Ik heb wel 3 keer err 99 gehad als de accu bijna leeg was!!!! Iemand dat ook gehad??
Zoja wat was de oplssing, zo nee dan ga ik hem omruilen!
Groetjes, Patrick. :-)
mvdheide

ik mistte de zoom dus wel, maar als je WEET wat je gaat schieten kies dan aub zekers voor deze lens. klein licht snel scherp... super ding....

ik mis de zoom dus inderdaad wel, omdat ik "achteruitlopen" nooit zo leuk vind, ik zoooom liever...

verder prijs ik dit kleine canon ding ook zekers de hemel in... good value for money... echt!

geen err message gehad.... ? dus mayb een defect, of geen goed contact tussen contactpunten???
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

Ik wordt helemaal gallisch. Camera en lens moeten terug naar Canon, krijg té vaak ERR99 in de display. Winkelier is al aan het bellen met Canon over hoe en wat, ik moet namelijk 11 september een reportage schieten :( . Heb meteen gevraagd hoeveel de 20D gaat kosten en wat ik moet bijleggen als ik deze inruil. (ik heb hem net 1 maand) Bij Canon zelf weten ze eigenlijk ook niet wat ERR99 inhoudt het is een algemene melding voor een fout die niet bekend is :cry: :? Mocht ik overstappen naar de 20D dan kan ik hier nog steeds terecht met mooi plaatjes neem ik aan?
Groetjes, Patrick. :-)
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Bontje schreefCOLONMocht ik overstappen naar de 20D dan kan ik hier nog steeds terecht met mooi plaatjes neem ik aan?
Uiteraard, die 20 staat ook op mijn verlanglijstje, is wel makkelijk 2 cams, 1 met kleine en een met grote lens
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

[Schop :)]

Jawel, ik kon me toch niet inhouden. Heb een prachtig lensje op de kop getikt: 50mm f/1.8 mkI mét UV-filter voor slechts € 128,- ex. verzendkosten.

Kijk en geniet:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=2151[/img]

Binnenkort show ik wel wat foto's.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar