10.000: Tijd voor Bezinning en Openheid ~ schoffie's nature

ModeratorCOLON Global Moderators

schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

tijd voor bezinning en openheid: schoffie's real nature

Poeh, 10.000 posts... wat een enorm aantal. Ik werd erop geattendeerd en zag het nog net voor het gebeurde. Mijn profiel leert mij dat ik voor ca 17 berichten per dag zorg en voor bijna 3% van het totaal aantal berichten verantwoordelijk ben. Schrik... ik probeerde een aantal keren al te minderen mede door schade en schande. Echter elke keer merk ik weer hoe het forum mij aan het hart gaat, en dan spring ik toch weer in de bres, ga ik er toch weer tegenaan en wordt ik toch weer actief...

Velen kennen schoffie waarschijnlijk wel. Hopelijk positief maar ook hebben sommige mijn minder prettige kanten leren kennen. Daarom vond ik dat ik deze mijlpaal maar eens moest gebruiken voor een stukje bezinning en openheid:

Wie is schoffie? wat is dat voor iemand?

Zelfkennis en reacties van anderen leren mij dat ik enthousiast ben, vrolijk en goudeerlijk, ik ben ontzettend actief en razendsnel in dingen oppakken en afhandelen. Maar ik ben ook snel gepikeerd, ik kan slecht tegen betweters (mss ben ik er zelf ook wel één), bevind mij snel temidden van enorme discussies en doe altijd mijn best anderen te overtuigen. Ik kan niet tegen op de man spelen maar ben wel erg gevoelig voor argumenten. Ik heb met een best groot aantal behoorlijke mot gehad, ik geef bij deze ruiterlijk toe dat ik niet de makkelijkste persoon ben. Met de meeste is het allemaal wel goed gekomen, helaas niet met iedereen, en dat ligt niet alleen aan die persoon... helaas moet ik jullie ruitelijk toegeven dat schoffie niet de eenvoudigste persoon is. Heetgebakerd en modschap zijn twee zaken die minder goed samengaan.

Echter, ik doe wel ontzettend mijn best, het forum gaat mij zeer aan het hart en ik probeer iedereen te helpen waar ik kan. Het feit dat ik nog steeds zo enthousiast ben en het maar niet los kan laten komt door de geweldige sfeer binnen dit forum, dit is echt uniek! En ik ben trots dat ik daar mijn steentje aan mag bijdragen...

Bij deze wil ik jullie allemaal dan ook hartelijk danken voor de gezelligheid, de feedback, de sfeer en de inspiratie... en als jullie het allemaal goed vinden hoop ik nog lang mod te mogen zijn!


"... And Now for Something Completely Different ..."

Na deze bezinning vind ik dat ik na 10.000 posts best wat openheid mag geven over wie schoffie is en hoe schoffie... schoffie is geworden.

Gaan jullie mee in een reis door de tijd?

We beginnen op 9 december 1975....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hiermee eindig ik mijn relaas en 10.000e post... ik hoop dat jullie het leuk vonden....
www.johanvanderwielen.nl
Onyx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1153
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:19
WoonplaatsCOLON Twente a/d Rijn

Hey spammer,
Hey Johan mooi neergezet. Heel origineel en leuk om je eens "terug in de tijd" te zien. Op naar de 20.000
Laatst gewijzigd door 1 op Onyx, in totaal 4 keer gewijzigd.
[url=http://www.eosdigitaal.nl][img]http://www.onyxonline.nl/External/EosBanner1.gif[/img][/url]
justjustin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 09:42
WoonplaatsCOLON Goes

Zééééér interessant!
Zo zou iedereen zich hier eens voor moeten stellen op het forum ;)

Ik vind het mooi om te lezen hoe je jezelf beschrijft. Erg eerlijk.
Op naar de 100.000 zou ik zeggen!
[size=75]Gelukkig hebben we de foto's nog...[/size]
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

I did. Leuk om de schoffie te herkennen in de ouwe jeugdfoto's.

Je omschrijving kan ik ook wel herkennen. Eerlijk enz tot het verhaal met betweters en discussies aan toe ;). Ik beschouw me niet als een van de personen waar het niet meer goed kwam :P.

Als ik die laatste 2 foto's zie, kan ik je steeds meer als het volgende omschrijving.

Een Steve Irwin met een fotocamera.
(pas wel op voor rare vissen en vogels met scherpe vogels)

Ik zie het al helemaal voor me. Schoffel die onder een paddestoel ligt met cam "Look at that! Isn't that amazing??" En ja.. dat is het. De foto's dan.

Leuk verhaal. Leuk bedacht. Ik zit bijna aan de 2000. Moet ik er ook aan geloven en boekje open doen? Dat zou wel een gejat idee zijn dan...
pierke
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 595
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 09:01
WoonplaatsCOLON goeree overflakkee

In veel dingen net of ik in de spiegel kijk :lol: . Maar applaus voor Schoffie. Al ken ik je persoonlijk (nog) niet. En dat je nog maar lang mod mag blijven op dit uitstekende en gezellige forum.

Groet Peter
this lyric is under construction !!!!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Een mijlpaal (uh, 10000-berichtenpaal)!
Proficiat, niet alleen voor het aantal berichten, niet alleen voor de inhoud, maar ook voor de manier waarop jij het modschap uitoefent.

Ik hoop dat je nog lang door gaat!

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
pinkie and some brain
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 21:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Geweldig om Schoffie een keer zo te zien. Heel leuk idee zo als 10.000ste post. Dat er nog maar een veelvoud van 10.000 mogen volgen en dat we nog maar veel van je mogen leren!

Voorstel: Op naar de kroeg voor een biertje en een nootje om het te vieren?

Simon
Ik rust mijn koffer :wink:
Geen Canon meer, maar Fuji...
X-M1, XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, XF27mm F2.8
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Goede mijlpaal!
Sinds mijn binnenkomst hier heb ik je altijd al min of meer als het gezicht van Eos Digitaal gezien. Hierdoor mag je van mij jezelf grotendeels verantwoordelijk voelen voor de goede sfeer hier!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Ook erg leuk ingepakt. Ik heb nog even te gaan, maar ik kom er ook wel. Ik denk niet dat ik de mijne op dezelfde manier kan vieren. En nu? Bas van "de troon" stoten?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd met deze mijlpaal "Schoffie" :!:

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
fearless
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2005 10:57
WoonplaatsCOLON Gorinchem
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd Schoffie,

Ik ken je (nog) niet persoonlijk. Maar ik vind je 10.000e post fantastisch neergezet. Ga zo door en blijf vooral nog heel lang mod. :D

Groet jessica 8)
Neem een kijkje op:
[color=red][url]http://www.js-photography.nl[/url][/color] (is in onderhoud)
Gebruikers-avatar
jonesy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2006 13:24
WoonplaatsCOLON Julianadorp
CONTACTCOLON

Ook van mij Gefeliciteerd,

Ik hou van dit soort heerlijke, eerlijke en oprechte verhalen.
Ook ik hoop je nog vele jaren als mod hier te zien.

grtz Michaël
Canon EOS 350D | Canon BG-E3 | EF-S 18-55mm f/ 3.5 5.6 II | Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD | Canon EF 50mm F/1.8 II | Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG MACRO | Sandisk 2+4GB Ultra II | Naneu Pro Adventure K3L Black | Velbon Ultra LUXi SF statief
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

schoffie schreefCOLON......hiermee eindig ik mijn relaas en 10.000e post... ik hoop dat jullie het leuk vonden....
Leuk is het zeker en zelfs ook interessant.....weereens wat anders. :P

Proficiat met deze mijlpaal en blijf zo doorgaan zou ik zeggen.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
oso98
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 368
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2005 13:01
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Schoffie,

Van harte gefelicteerd met deze mijlpaal.

Moge er nog velen volgen, en niet alleen op dit forum...

Leuk idee en goed uitgevoerd, verdient wellicht navolging, echter zal de lat voor de gemiddelde bezoeker, niet/moderator wat lager gelegd dienen te worden...

Groeten,

Rene
Gebruikers-avatar
Madelon
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2006 21:44
WoonplaatsCOLON Ammerstol (ZH)
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd Schoffie! Leuk idee zo'n "coming out" en erg leuk om te zien hoe je bent opgegroeid.

Blijf nog maar heel lang Mod, want zoals in een eerder topic gezegd en geschreven: "Wat zouden we zonder (vraagbaak) Schoffie moeten?" En buiten dat je Mod bent, vind ik dat je prachtige foto's maakt die een genot zijn om naar te kijken en kan ik erg veel van je leren.

Gr. Madelon
[color=darkred][size=75]De gustibus et coloribus non disputandum[/size][/color]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Eerg leuk gedaan, Johan. Dus daar zat je op te broeden! Feliciteren met je 10000 posts doe ik niet, dat is op zich niet zo'n prestatie. Maar als je het percentage fotografisch-nuttige posts zou kunnen uitrekenen, dan denk ik dat dat bij jou wel erg hoog zal liggen, en dát vind ik wel een felicitatie waard! Blijf vooral lekker modden, en je inzetten voor het forum, het wordt zeer gewaardeerd!

Als - met grote afstand - nr 3 in de top-10-posters zou ik ook zoiets kunnen doen, maar ik zit nog lang niet op de 10000, duurt nog een klein jaar denk ik. Maar dan wil ik het ook anders doen, op mijn eigen manier!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd met je 10.000 postst mijlpaal Schoffie.

Zoals ik tot nu toe contact met je heb gehad is het alleen maar prettig geweest telkens.

Ga zo door een mooie fotoreeks.

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Gefeliciteerd Schoffie..:P

Leuk gedaan zeg?


:wink:
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
fireblade

Hallo Schoffie,

Erg leuk neergezet je levensloop. En over je karakter ik ben ook wel een beetje eigenwijs. Maar ik denk wel altijd zo ze nemen me maar zoals ik ben. En dat moeten we met jou ook doen. Je commentaren zijn altijd eerlijk maar ook wel eens hard. Als iemand daar niet tegen kan moet diegene geen foto's plaatsen op het forum. Je vraagt dan om commentaar positief of negatief.

Ik kom in september bij je voor een workshop en met onze twee karakters allebei lekker eigenwijs moet het een leuke dag worden. :roll:

Nu op naar de volgende 10.000.

Gr. Chris :D
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

Héérlijk om te lezen en leuk om zo een klein kijkje in je leven te mogen nemen !!
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar