Gemiste kansen

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
DeKeuv
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 07:23
WoonplaatsCOLON 6561 nogiets

Soms dan zie je een plaatje voor je en dan heb je er meteen spijt van dat je je camera niet meegenomen hebt. Dit overkomt iedereen op dit forum wel.

Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen, wat je zag en wat je gedaan hebt om toch dat plaatje te schieten. Of juist niet.
Gebruikers-avatar
DeKeuv
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 07:23
WoonplaatsCOLON 6561 nogiets

Ik zal beginnen!

Vanmiddag op weg naar mijn werk keek ik naar een begraafplaats waar ik langsreed. Daar zag ik twee jonge kinderen staan een jongen en een meisje, een vader en een moeder.

Zij stonden met hun rug naar mij toe en de kinderen waren verkleed voor carnaval, de jongen met een grote zwarte "zorro" hoed met een fel paarse veer die eruitstak, en het meisje verkleed als prinsesje in een roze jurk. Allen keken ze naar het graf.

Het contrast van vreugde en verdriet kon bijna niet groter zijn. De anonimiteit (ze stonden met hun rug naar mij toe) maakte het misschien nog wel intenser omdat je erbij moest denken hoe zij zich nu moesten voelen en het plaatje riep gewoon veel vragen op.

Het graf lag op een redelijk open plek, er achter was alleen maar lucht, een lichtblauw/grijze lucht en wat kale bomen aan de zijkanten.

Ik had mijn camera niet bij, als ik hem wel bij had gehad dan had ik denk ik nog getwijfeld om een foto te nemen, het is een intiem moment voor de familie, zulke dingen respecteer ik. Al zou het een prachtplaat hebben opgeleverd.
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

Ik zat in de auto naar Maastricht onderweg met mijn camera mee, richting maastricht net na Eindhoven toen ik op die uitgestrekte heidevelden daar een verschrikkelijk mooie zonsopkomst.

Lucht paars, deels oranje, laagje mist op de grond.
Echter ik rij 100 en het is loeidruk, door wegwerkzaamheden was er tijdelijk geen vluchtstrook aanwezig dus verplicht doorgereden.

Heb nog getracht om de afslag later te pakken en een stukje terug te rijden, maar zonder succes....
Gebruikers-avatar
Konrad Zebracki
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 21:20

Ik had het vanochtend nog! De mooiste ochtendlucht van het jaar! De lucht was schitterend rood! Ik kreeg het Windhoos Vista-WOW gevoel toen ik mijn voordeur uitstapte! Omdat ik haast had en mijn trein moest halen, kwam ik niet op het idee mijn cam mee te nemen. Ik liep langs het Interpoliskantoor (Tilburg) en zag een schitterend architectuurplaatje.. heb heel even stil gestaan en genoten.. heb nu spijt dat ik niet ben omgekeerd om mijn camera te halen.

Gr.
Konrad
Gebruikers-avatar
DeKeuv
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 07:23
WoonplaatsCOLON 6561 nogiets

Die kritieke tijden waarop je de mooiste zonsopkomst / zonsondergang foto's kan maken zijn ook de tijden waarop je haast hebt om naar je werk te gaan of haast hebt om thuis te komen!

Erg vervelend, ik denk dat dat ook de vaakst voorkomende gemiste kansen zullen zijn.
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Alweer een paar maanden geleden. Van de zomer ging ik mijn hond uitlaten door een parkje in mijn wijk. Ik twijfelde of ik even mijn camera zou meenemen, maar had geen zin in het gesjouw. In het park aangekomen zag ik op een bruggetje vlak voor me een ijsvogeltje zitten. Hij keek wat verschrikt naar me, maar bleef gewoon zitten. Aangezien ik geen cam meehad hoefde ik niet heel voorzichtig door te lopen en merkte ik dat het vogeltje pas wegvloog op ongeveer 4 meter afstand!!
jupiter
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2007 08:38
WoonplaatsCOLON ALMERE

een paar weken geleden bij de Oostvaardersplassen om roofvogels en herten te fotograferen.
Vroeg op, koud weer, paar uur rondgelopen.
Wel wat vogels gefotografeerd, maar geen herten.
We hadden het koud en wilde naar huis.
De spullen opgeborgen, rugtas is achterbak.
We rijden nog geen 10 meter of we staan oog in oog met een edelhert.
Dan baal je wel dat je de spullen heb opgeruimd en dat ze nog in de achterbak liggen.
Voortaan ligt alles op de achterbank.

Ron
CANON 350D & GRIP//EFS 18-55MM//EF 70-300MM F4-5.6 IS USM//TAMRON SP AF90MM F2.8 MACRO//VELBON SHERPA 450R //OLYMPUS C 765.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Dikke dikke mist.... ikke eerder weg van mijn werk naar natuurgebied de Blauwe kamer voor landschapsfoto's met mist. Veel geschoten en toch maar even de vogelhut in. Op 3 meter afstand zit een Grote Bonte specht te tikken, bleef gewoon zitten en liet zich niet wegjagen... ernaast 2 pikkende koperwieken en een boomklever...

sta je daar met alleen je 17-40...

ben nog naar huis gegaan, tele meegenomen, teruggegaan...

alles was weg...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Henkjan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2006 15:06
WoonplaatsCOLON dorp in Drenthe

Wandelen in het bos en altijd de camera mee, behalve deze keer.
Zit er een van de mooiste roodborstjes die er bestaan op 3 meter afstand op een perfekt takje en mooi in het zonnetje. Het beestje zat naar mij te kijken met een blik van: waarom heb je geen camera bij je?? dat was dus flink balen, maar wel genoten van het mooie tijdelijke plaatje.
[size=75]Canon 30D | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | Canon 50mm f/1.4 | Canon 100mm f/2.8 macro [/size]
Gebruikers-avatar
arlo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 311
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2006 22:25

DeKeuv schreefCOLONDie kritieke tijden waarop je de mooiste zonsopkomst / zonsondergang foto's kan maken zijn ook de tijden waarop je haast hebt om naar je werk te gaan of haast hebt om thuis te komen!

Erg vervelend, ik denk dat dat ook de vaakst voorkomende gemiste kansen zullen zijn.
Helemaal herkenbaar..


Deze week ook... op de motor langs een energie-distibutie punt (joekel van een nieuwe "centrale" ) .. met daar omheen sloten en riet die prachtig in de ochtendmist lagen...

Camera niet mee.. en geen tijd = spijt :(
Gebruikers-avatar
Helmpie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 566
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ook ik heb vanmorgen met open mond naar de fantastisch mooie ochtend lucht zitten kijken. Ik zag het pas toen ik al in de auto zat en de straat uit reed. Heb nog zitten twijfelen..... zal ik even terug rijden en m'n camera pakken. Maar ook ik was al een beetje laat en had niet veel tijd mee. En toch wel een beetje spijt dat ik niet terug ben gereden.

Groeten,

Henno
msneep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2006 20:25
WoonplaatsCOLON dordrecht (ZH)
CONTACTCOLON

ja, die lucht vanochtend... ik had helaas ook geen cam bij me :cry:
Groetjes Mark
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar