[VERZAMELTOPIC] SENSOR REINIGEN. aangepast 21-1-2014

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Gelukkig kan ik sinds enige tijd het sticky weer zelf aanpassen en heb daarom een gisteren van "The Old Whan 54" ontvangen link naar een YouTube demo toegevoegd.
In alle demo's die ik ken wordt van bij de natte methode van rechts naar links schoongemaakt en daarna terug van links naar rechts.
Van een experimenteel natuurkundige die veel met sensors en andere nauwkeurige optische apparatuur in opstellingen werkt heb ik de tip ontvangen om twee keer in dezelfde richting te wrijven. Anders heb je de kans dat je het weggewreven vuil weer terug wrijft.
Groeten, Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
One-Eye-Jack
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 438
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10

Ik heb de Photographic Solutions,Eclips met PEC*PADs gekocht.
Ik heb ermee de sensor gereinigd, dacht ik.

De firma beweerde dat de pads ook prima geschikt zijn om lenzen te reinigen. Toen werd duidelijk zichtbaar dat de vloeistof helemaal niet snel verdampt (zelfs niet in een 30gr C warm gebied niet!) en wel degelijk vlekken achterlaat.
De pads absorberen geen vuil maar smeren dit voornamelijk uit. Ik voel me belazerd door dit bedrijf met hun mooie praatjes en peperduur product.
Is ut nau me camera of muh camera?!
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

cornelus079 schreefCOLONGelukkig kan ik sinds enige tijd het sticky weer zelf aanpassen en heb daarom een gisteren van "The Old Whan 54" ontvangen link naar een YouTube demo toegevoegd.
Ik heb me gek gezocht, maar niet gevonden???????????????????
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

..... Ik heb ermee de sensor gereinigd, dacht ik.....
Is deze nu wel/niet schoon?

Dan je lenzen.
Pfff, da's nie goe ....
Hartstikke vervelend voor je.
Mogelijk heb je de coating van je lens vern**kt?

Lenzen maak ik altijd schoon met een gewone natuurzeem. En een beetje hijg-damp :-) Tsja, hoe noem je dat eigenlijk.
Gaat prima.

Ik zou zeker verhaal gaan halen. Maar de vraag is waar ..........
Heb je het in een gewone winkel gekocht? Daar ff aankloppen lijkt de eerste en beste optie.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

One-Eye-Jack schreefCOLONIk heb de Photographic Solutions,Eclips met PEC*PADs gekocht.
Ik heb ermee de sensor gereinigd, dacht ik.

De firma beweerde dat de pads ook prima geschikt zijn om lenzen te reinigen. Toen werd duidelijk zichtbaar dat de vloeistof helemaal niet snel verdampt (zelfs niet in een 30gr C warm gebied niet!) en wel degelijk vlekken achterlaat.
De pads absorberen geen vuil maar smeren dit voornamelijk uit. Ik voel me belazerd door dit bedrijf met hun mooie praatjes en peperduur product.
Hallo One-Eye-Jack ,
Eclipse is niks anders dan Methanol dus eigenlijk een niet consumeerbare alcohol.
Waarom deze bij jou niet verdampt is onverklaarbaar.
M.vr.gr.
Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Mozes schreefCOLON
cornelus079 schreefCOLONGelukkig kan ik sinds enige tijd het sticky weer zelf aanpassen en heb daarom een gisteren van "The Old Whan 54" ontvangen link naar een YouTube demo toegevoegd.
Ik heb me gek gezocht, maar niet gevonden???????????????????
Vreemd, ik weet zeker dat ik een update heb gemaakt, maar ik zie hier je bericht waarmee je mij jouw "YouTube-url " hebt gestuurd ook niet meer terug.
M.vr.gr.
Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
One-Eye-Jack
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 438
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10

cornelus079 schreefCOLON Eclipse is niks anders dan Methanol dus eigenlijk een niet consumeerbare alcohol.
Waarom deze bij jou niet verdampt is onverklaarbaar.
Het verdampt wel, maar niet zo snel als beweerd wordt.
Op het pol filter lijkt een streep te staan van dit slechte product. Zie het gelukkig niet direct terug op pixelformaat.

De lenzen lijken niet aangetast, en evenmin schoon...
Is ut nau me camera of muh camera?!
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

In zoom van maart 2016 staat een heel artikel over sensorcleaning. Ik wil geen reclame maken voor dit blad maar hun visie komt nagenoeg overeen met mijn standpunt. Natte reiniging is het beste. Interesse? Lees het blad.
Met vriendelijke groeten,
Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar