FAQ: Welke CompactFlash kaart is het beste voor mijn camera?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
gvklaveren
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 14:54
WoonplaatsCOLON Westland

Heb ik al verteld.. ;-)

De disk verschijnt even (als Win het niet te druk heeft... ;-)) en is gelijk weer weg. Soms zie 'm dus helemaal niet verschijnen.

Gr, Gerard.
Gr, Gerard.
JW
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 15:33

gvklaveren schreefCOLONHeb ik al verteld.. ;-)

De disk verschijnt even (als Win het niet te druk heeft... ;-)) en is gelijk weer weg. Soms zie 'm dus helemaal niet verschijnen.

Gr, Gerard.
Dat lees ik nergens.
Je hebt het over "verkenner" en over de icon rechtsonder, in de balk dus. Da's wat anders dan "Deze Computer".....

Groet,
JW
[size=84]EOS 300D, EF-S 18-55mm kit-lens, Sigma 28-200mm Macro Compact Hyperzoom, Sigma 600mm Mirror lens, RC5
EOS 40D, EF-S 17-85 IS, EF-S 55-250 IS[/size]
gvklaveren
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 14:54
WoonplaatsCOLON Westland

Zie bovenaan pagina 2 .... :-)

Gr, Gerard.
Gr, Gerard.
JW
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 15:33

gvklaveren schreefCOLONZie bovenaan pagina 2 .... :-)

Gr, Gerard.
Kennelijk praten we langs elkaar...

Op het bureaublad van XP staat: "Deze Computer". Ik neem aan ook bij jou. Als 'ie daar niet staat vind je 'm in het Startmenu, linksonder in de balk.
Die moet je eerst openen, en dan de kaartlezer in de USB poort steken. Wat zie je dan?

Groet,
JW
[size=84]EOS 300D, EF-S 18-55mm kit-lens, Sigma 28-200mm Macro Compact Hyperzoom, Sigma 600mm Mirror lens, RC5
EOS 40D, EF-S 17-85 IS, EF-S 55-250 IS[/size]
gvklaveren
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 14:54
WoonplaatsCOLON Westland

:?:
Dan komt de disk (H: bij jou, G: bij mij) even in de lijst te staan en floept hij direct weer weg; precies als het groene icoontje rechtsonder.....

Maar: in feite heb ik 'm niet nodig, want ik heb nog twee lezertjes :D (Sitecom, Sweex), die het prima doen; alléén de snelheid is waarschijnlijk niet zo geweldig hoog...

Gr, Gerard.
Gr, Gerard.
JW
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 15:33

gvklaveren schreefCOLON:?:
Dan komt de disk (H: bij jou, G: bij mij) even in de lijst te staan en floept hij direct weer weg; precies als het groene icoontje rechtsonder.....

Maar: in feite heb ik 'm niet nodig, want ik heb nog twee lezertjes :D (Sitecom, Sweex), die het prima doen; alléén de snelheid is waarschijnlijk niet zo geweldig hoog...

Gr, Gerard.
Oftewel, geen goede hardware herkenning.
Ga dan in "deze computer" naar "Configuratiescherm" en klik daar "Hardware" aan. Uiteraard terwijl de lezer via de USB kabel aangesloten is. Laat daar checken hoe het er bij staat...

Groet,
JW
[size=84]EOS 300D, EF-S 18-55mm kit-lens, Sigma 28-200mm Macro Compact Hyperzoom, Sigma 600mm Mirror lens, RC5
EOS 40D, EF-S 17-85 IS, EF-S 55-250 IS[/size]
gvklaveren
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 14:54
WoonplaatsCOLON Westland

Heb ik tig keer geprobeerd, maar hij is al weg vóórdat ik er wat mee kan... :-(
Gr, Gerard.
Gr, Gerard.
JW
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 15:33

gvklaveren schreefCOLONHeb ik tig keer geprobeerd, maar hij is al weg vóórdat ik er wat mee kan... :-(
Gr, Gerard.
Dat kan bij mijn weten niet.
De reactie wordt dan iets in de stijl van: Nieuwe Hardware aangetroffen, zoeken naar.... Wat krijg jij daar dan voor reactie?

Voorts nog de vraag of je aansluiting een USB 1.1 of een 2.0 is.
En voorts wat de Dane-Elec voor spec. heeft, is dat een 5VDC, 300mA type en staat daarop: USB HI-Speed certified? En voorts: FC Tested to comply with FCC standard?

Groet,
JW
[size=84]EOS 300D, EF-S 18-55mm kit-lens, Sigma 28-200mm Macro Compact Hyperzoom, Sigma 600mm Mirror lens, RC5
EOS 40D, EF-S 17-85 IS, EF-S 55-250 IS[/size]
gvklaveren
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 14:54
WoonplaatsCOLON Westland

De truuc is waarschijnlijk, dat er al eerder kaartlezers aangesloten zijn geweest.
Het Dane lezertje wordt niet als nieuwe hardware gezien!
G: wordt even gezien en is direct weer weg.

Vaak is het iets met de firmware van dat soort apparaten, maar support geeft geen reactie.

De poort èn het lezertje zijn beide USB 2.0 HiSpeed (wat trouwens op zìch niets zegt over de totale transfersnelheid kaart <--> computer!!).

Maar ik heb twee andere lezers; die doen het prima. :-)
Dus na twee avonden proberen (ook met verschillende geheugenkaarten er in) doe ik er niets meer aan. Het was een krijgertje.

Ik kan 'm dus niet aanbevelen......

Gr, Gerard.
Gr, Gerard.
JW
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 15:33

gvklaveren schreefCOLONDe truuc is waarschijnlijk, dat er al eerder kaartlezers aangesloten zijn geweest.
Het Dane lezertje wordt niet als nieuwe hardware gezien!
G: wordt even gezien en is direct weer weg.

Vaak is het iets met de firmware van dat soort apparaten, maar support geeft geen reactie.

De poort èn het lezertje zijn beide USB 2.0 HiSpeed (wat trouwens op zìch niets zegt over de totale transfersnelheid kaart <--> computer!!).

Maar ik heb twee andere lezers; die doen het prima. :-)
Dus na twee avonden proberen (ook met verschillende geheugenkaarten er in) doe ik er niets meer aan. Het was een krijgertje.

Ik kan 'm dus niet aanbevelen......

Gr, Gerard.
Jammer natuurlijk, toch een apparaat dat het niet doet.
Welke lezer is het precies, type-nr etc.? Want mijn Dane-Elec doet het perfect, ik schreef dat al eerder.

Groet,
JW

P.S. Ik wil met alle plezier op mijn computer uitproberen of ik 'm aan de praat krijg. Bij interesse, laat maar even weten, via een PM wat adresgegevens uitwisselen dan :wink:
[size=84]EOS 300D, EF-S 18-55mm kit-lens, Sigma 28-200mm Macro Compact Hyperzoom, Sigma 600mm Mirror lens, RC5
EOS 40D, EF-S 17-85 IS, EF-S 55-250 IS[/size]
gvklaveren
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 14:54
WoonplaatsCOLON Westland

Platte blauwe lezer Combo 9 in 1, met een kort USB kabeltje, dat je in de huis kunt duwen.

Op de andere computer is-ie wel snel heb ik de indruk.

Gr, Gerard.
Gr, Gerard.
ijsje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 583
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006 18:13

vandaag een Kingston Ultimate 2 gb gekocht voor mn eos 350D

merk geen verschil met mn Sandisk Ultra II 2gb
|| Canon || Elinchrom ||
ijsje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 583
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006 18:13

in camera dus niet maar bij uitlezen is ie een heel stuk sneller (doodnormaal sweex usb2.0 kaartlezertje)
|| Canon || Elinchrom ||
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Ik heb net trouwens even een test gedaan met m'n nieuwe CF-kaart. De nieuwe is een Transcend 120x kaartje van 2GB. M'n 'oude' is een 45x kaart van hetzelfde merk, 1GB groot. Eerst de kaarten in m'n cam gekopiëerd, toeneen bestand naar de kaarten gekopiëerd en van de kaarten naar de pc gekopiëerd in m'n SanDisk CF lezer. Daarna met beide kaarten een burst gedaan totaan de eerste hapering.

De resultaten:
bestandsgrootte: 393MB

Schrijven:
45x: 1:13
120x: 0:37

Lezen:
45x: 0:34
120x: 0:17

Initial burst (Cam set to 'M' (1/160, F4.5) and 'MF'):
45x: 6 raw
47 jpeg
120x: 7 raw
145 jpeg
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Zorgeleos
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 10:01
WoonplaatsCOLON 't Gooi

BartjeBart (of iemand anders), het is mij niet duidelijk hoe die transcend zich dat verhoudt tot de ultra II van Sandisk?
5D III | 24-70 II | 70-200 2.8 IS II | www.lionfoto.nl
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Dat is het mij ook niet :wink:

Ik heb namelijk geen Sandisk kaart (zonder 'c' trouwens) zodat ik een vergelijkende test zou kunnen houden.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Zorgeleos
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 10:01
WoonplaatsCOLON 't Gooi

Ik heb even doorgezocht en vond dat de ultra II van sandisc 9Mb per seconde schrijft en 10 Mb p/s leest.

Bartebarts test zegt voor de Transcend (ik reken om): 0,84 sec voor 9 Mb schrijven en 0,43 seconde voor lezen. Dat is dus aanmerkelijk beter!
Ik ga 'm bestellen 8)
Laatst gewijzigd door 1 op Zorgeleos, in totaal 8 keer gewijzigd.
5D III | 24-70 II | 70-200 2.8 IS II | www.lionfoto.nl
nielske1990
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2006 15:33
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Hoe is eigenlijk de verwerkingssnelheid van de camera zelf in geval van een 350D??? Ik neem aan dat er aan de schrijfsnelheid van de camera ook een limiet zit...? :roll:

Of begrijp ik het niet goed...
Nikon D50 body, Sigma 18-50mm, Sigma 55-200mm
Gebruikers-avatar
MarcoZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2006 18:46
WoonplaatsCOLON Rijssen
CONTACTCOLON

Niels volgens mij heeft dat te maken met hoe groot je buffer is in je camera.(vermoord me niet als ik het fout heb :roll: )
Om kritiek te vermijden: zeg niets, doe niets en post niets.

Wie geen fouten maakt maakt meestal niks.
Gebruikers-avatar
ErikL
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 657
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 17:02
WoonplaatsCOLON Gemert - N.Br. - The Netherlands

nielske1990 schreefCOLONHoe is eigenlijk de verwerkingssnelheid van de camera zelf in geval van een 350D??? Ik neem aan dat er aan de schrijfsnelheid van de camera ook een limiet zit...? :roll:

Of begrijp ik het niet goed...
Yep aan de schrijfsnelheid van de camere zit zeker een limiet.

Een Extreme III kaart is overdreven. Een Ultra II kan een 350D met gemak bijhouden. Zelf de test gedaan met een 1Gb Ultra II en Extreme III. Totaal geen verschil.

ErikL
[size=75]Canon EOS 350D | BG-E3 | EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 II | EF 50mm F1.8 mkII | EF 55-200mm F4.5-5.6 II USM | EF 100-400 f/4.5-5.6 [color=red]L[/color] IS USM |Filters: UV + Circ. Polarisatie | Speedlite 430EX + Omnibounce | SanDisk Ultra II 1Gb CF | SanDisk 256 Mb CF | Luxon Pro10 tripod | Vanguard VGT-4 Monopod | Lowepro Computrekker Plus AW[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar