Wintersport Tignes (Les Brevieres)

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
thadon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 12:15
CONTACTCOLON

Als je van leedvermaak houdt, is het natuurlijk erg grappig om te lezen dat er her en der nogal weinig sneeuw lag en ligt. Voor degenen die niet meer weten hoe het witte spul er uit ziet, heb ik hieronder wat voorbeelden. :lol:

Nee hoor, heel lullig om geen sneeuw te hebben op je wintersport, wij hebben de gok genomen en het is goed uitgepakt. Gelukkig!

We zaten in Les Brevieres op 1550 meter, en hebben uitstapjes gemaakt naar 3400 meter, alwaar er af en toe een windkracht 7+ stond. Niet lekker als je in de lift zit. Tussen de mist door was het echter erg fraai weer. Ik heb wat nachtfoto's van het dorp gemaakt.

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding



Op 2400 meter zat ons favoriete restaurant met terras. Er zaten twee typen vogels, van waar ik er één goed op de plaat heb gekregen. Iemand een idee wat het is? (heb Peterson's er nog niet bijgepakt...) Het lijkt een soort crossbreed tussen een duif een kauwtje en een merel.

#4
Afbeelding


Afgelopen week was er ook "Tignes Airwaves". Een event dat alles te maken heeft met capriolen met fietsen, boards, ski's en motoren in de sneeuw. We hebben een tijdje naast de enorme schans gelegen, waar ze in dit geval met boards en ski's overheen kwamen. Een selectie. (meer op m'n site)

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

#8
Afbeelding

#9
Afbeelding

#10
Afbeelding

Als laatst een voorbeeld van de hoeveelheid sneeuw en het stuwmeer bij Les Brevieres.

#11
Afbeelding

#12
Afbeelding



Kritiek, zij het opbouwend, is uiteraard welkom!
Laatst gewijzigd door 1 op thadon, in totaal 13 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Madelon
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2006 21:44
WoonplaatsCOLON Ammerstol (ZH)
CONTACTCOLON

Wat mooi! Vooral de actiefoto's (behalve #10, rare stand van de skier en de donkere vlek in de sneeuw is storend) vind ik erg mooi. # 9 favoriet. Foto #3 vind ik erg apart, is dit ook een nachtfoto?

Gr. Madelon
[color=darkred][size=75]De gustibus et coloribus non disputandum[/size][/color]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Foto nummer 6 is mijn favoriet. Je moet een beetje raden wat er gebeurd. Tuurlijk, het is duidelijk een boarder, maar waar is de sneeuw.
Wel mazzel dat dit gebeurde en je daar mooi van mee kon profiteren.

Je landschappen vind ik wat minder, maar de skieërs zijn top.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

prachtige foto's hoor

nummero 3 is waanzinnig mooi

grtz

Rob
Sander_H
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2006 20:43
WoonplaatsCOLON Enschede

De actiefoto's zijn erg scherp. Goed gedaan! Maar zoals al eerder opgemerkt is #3 wel een hele mooie.
De spulletjes: ik kan ze de schuld niet geven voor een slechte foto...
thadon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 12:15
CONTACTCOLON

Dank voor de commentaren!
#3 was ik zelf ook wel tevreden over, het was ook nog eens de eerste echte test met m'n nieuwe Sigma 17-70 DC. Dat is dus goed uitgepakt.

Overigens vind ik deze versie ietwat teveel verscherpt. Door alle fijne details in de hele foto valt het niet zo op. :wink:

Ps1: De aktiefoto's zijn gemaakt met de Canon 70-200 F4
Ps2: De overige foto's staan nu ook op m'n site
Gebruikers-avatar
Koelman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2006 16:41
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Zitten een aantal ERG mooie platen tussen!

Van de landschappen vind ik vooral #3 erg mooi, met dat noorderlicht ( ten minste, daar lijkt het op )

Je actiefoto's zijn erg strak, op #7 en #10 na. Ik vind de houdingen van de mensen een beetje raar.
[url]http://www.stefankoelman.nl[/url]
thadon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 12:15
CONTACTCOLON

Nogmaals dank voor het commentaar.

Grappig dat je #7 en #10 eruit pakt door de vreemde houding. Dat vond ik nu juist leuk om vast te leggen. Die gasten komen met naar schatting tussen de 80 en 100km/h achteruit (!!!) een ERG steile helling af, om vervolgens op de kop van de schans (op #10 zie je het moment van afzetten) hun beweging in te zetten. Deze twee platen zijn momentopnamen van weet-ik-hoe-ze-heten voor bewegingen.

De vreemde houding is dus zeg maar een vreemde momentopname van een "live" erg soepel uitziende helicopter, salto, etc.

PS: dat "Noorderlicht" zijn de wolken.
EXIF :
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=65002[/img]
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Wat een super-foto's zeg, kan er niks op aanmerken. De actie is strak ik beeld, de avond/nacht shots geweldig en de lanschapfoto's erg mooi!
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
joeie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2006 23:13

hey,

omdat ik hier zelf ook nog niet heel veel ervaring heb met spiegelreflex schieten van andere onderwerpen, beperk me alleen even tot de actiefotos.

ik heb zelf een groot aantal vrienden wat gesponserd bezig is met snowboarden. vanaf komend jaar wil ik ook weer fotos van hun schieten. voorheen deed ik dat met een digitale fototoestel, maar met geen verdere inhoud.

Ikzelf vind foto 5 en 6 nog wel het mooist. Deze boys kunnen net gelancheerd zijn over een stuk van 20 meter lang.. voor hetzelfde geld is het maar 2 meter ver. Vooral foto 6 met die tailgrab is echt perfect getimed.

foto 7 vindt ik zelf wat gestuntel. de hoek waaruit hij is geschoten lijkt het alsof het een doorsnee wintersport figuur uit nederland is. ik heb dan over de persoon die skied. enige wat ik erover kwijt kan is: andere positie. desnoods op de Spine zelf staan.


bij foto 8,9 en 10 vind ik zelf dat de achtergrond niet echt lekker meewerkt. Je hebt scherp gesteld op de persoon en dan is op zich niet eens zo slecht. Ikzelf zou bij kicker (schans) ver aan de zijkant staan en de foto is sequence schieten. Hiermee heb je ook niet zo snel te maken met een flink diepteverschil.

das mijn mening en doe ermee wat je wilt!
[size=75].:: http://www.joeie-online.nl ::: Canon EOS 40D ::: Canon 17-55 mm F2.8 ::: Tokina Fisyeye 10-17 mm F3.5-4.5 ::: Sigma 100-300 mm F4 APO IF :: Sigma 14mm F2.8 ::: SPL Waterbehuizing Canon 40D ::.[/size]
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

Mooie landschappen en vooral mooi vast gelegde actie foto's.
thadon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 12:15
CONTACTCOLON

joeie schreefCOLONbij foto 8,9 en 10 vind ik zelf dat de achtergrond niet echt lekker meewerkt. Je hebt scherp gesteld op de persoon en dan is op zich niet eens zo slecht. Ikzelf zou bij kicker (schans) ver aan de zijkant staan en de foto is sequence schieten. Hiermee heb je ook niet zo snel te maken met een flink diepteverschil.

das mijn mening en doe ermee wat je wilt!
Thnx voor je mening,

Op gegeven moment ben ik naast de kicker (meter of 9 hoog) gaan staan, op afstand, en heb daar foto's genomen (o.a. #6) waarbij je meer omgeving ziet. Maar die komen m.i. niet zo lekker over. Ik zal een voorbeeld zoeken. De deelnemers verdwijnen dan een beetje teveel in het geheel als het ware.

Het smaakt wel naar meer, er is lekker veel aktie.
Gebruikers-avatar
arlo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 311
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2006 22:25

Foto 3 :shock:
Echt om te kwijlen!!... super mooi!

De rest van de serie vind ik ook mooi... maar mijn voorkeur gaat uit naar de nachtopnamen.. (smaakkwestie)
Gebruikers-avatar
m@rk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 970
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2005 19:24

Actie foto's zijn echt mooi, maar mis wel een stuk van de omgeving. Bij dit soort fotos; is een afzet of landingsplaats wel wat interresanter voor je foto's.

Je weet nu niet waar het heen gaat zal maar zeggebn.

Kijk eens op http://www.wheelsandwax.com (en dan naar forum,snow), daar staan hele mooie voorbeelden !

Verder top.

M@rk
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Zal ik niks over je goeie foto's zeggen, maar je vertellen dat die vogel het een alpenkauw is?

Mooie serie hoor.

Groeten Sarpa
Laatst gewijzigd door 1 op Sarpa, in totaal 18 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
m@rk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 970
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2005 19:24

Sarpa schreefCOLON
m@rk schreefCOLONActie foto's zijn echt mooi, maar mis wel een stuk van de omgeving. Bij dit soort fotos; is een afzet of landingsplaats wel wat interresanter voor je foto's.

Je weet nu niet waar het heen gaat zal maar zeggebn.

Kijk eens op http://www.wheelsandwax.com (en dan naar forum,snow), daar staan hele mooie voorbeelden !

Verder top.

M@rk
Zal ik niks over je goeie foto's zeggen, maar je vertellen dat die vogel het een alpenkauw is?

Mooie serie hoor.

Groeten Sarpa
Wat heeft jouw opmerking met die van mij te maken ? Vat het niet helemaal

M@rk
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Alleen ff een verkeerd quote-je....
Gebruikers-avatar
Mar1ska
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2006 18:37
WoonplaatsCOLON Delft

Mooie serie. Leuk om te zien ook... Wij zijn vorig jaar in Tignes geweest. Toen iets meer geluk met sneeuw, maar goed, het weer levert wel prachtige plaatjes op zo!
Gebruikers-avatar
jw19
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 208
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2005 20:17
CONTACTCOLON

Ik vind 3 & 6 geweldig! :shock:

Jan Willem
Gebruikers-avatar
Edwin M.
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2007 09:42
WoonplaatsCOLON Naarden
CONTACTCOLON

Eén woord voor... SCHITTEREND !
[color=red]Ca-non[/color] (de ~ (m.))
[color=red]EOS[/color] (de ~ (v.)) Griekse godin van de dageraad
[color=red]Ple-zier[/color] (het ~) gevoel van welbehagen, veroorzaakt door iets wat men aangenaam vindt
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar