Schrijf snelheid 300D?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
webcat

geen flauw idee. iemand anders wel? :shock:
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Ik weet het ook niet zeker. Maar ik merk wel dat ik mijn 2 X 256 sandisk ultar II kaartjes niet heel veel sneller vind gaan dan 1 X 128 sandisk normaal. Maar misschien is dat de topsnelheid wel!
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Hythloday

Ik zag dit staan op www.dpreview.com:

"The test was VERY simply: with the camera on full manual exposure and focus (1/125 shutter), I snapped off four consecutive frames, beginning my stopwatch at the moment of the first shutter release, and ending it when the first image appears on the LCD monitor. (The monitor is unusable until writing is complete.)

Using an IBM 1GB Microdrive required 25 seconds to perform this task.

The Viking 1GB (no X speed listed) also required 25 seconds.

A Lexar 4X card required 24 seconds.


Just for comparison, I also put in an OLD Sandisk (original) 64MB card purchased in 1999. The test required 49 seconds.

Unfortunately, I had no ultra fast cards to tests, but it'd certainly be interesting to see how some of the faster cards would perform. I have the feeling that the limit of the camera itself is pretty much the deciding factor after about 4X, which means that the more expensive cards MIGHT not necessarily result in any "real-world" speed gains."

Mijn eigen ervaring is dat de (normale) Dane Elec trager is dan de Lexar 40x bij 't wegschrijven. Toen ik mijn camera kocht bij Konijnenberg medio april, noemde ik Dane Elec. Nee, werd mij verteld, bij zo'n camera hoort een goede CF kaart. En de Lexar is de beste. Toen ik heb een Lexar 512 MB gekocht. Maar met een digitale camera maak je meer foto's dan met een analoge camera. Dus later nog 2x een 256MB kaart opgehaald van Lexar. Afgelopen zaterdag was ik in Zwolle en kocht bij Norrod een cardreader voor 12,50 euro. Ook maar een Dane Elec CF kaart gekocht van 256MB. Die heb ik 's middags geprobeerd. Voor een landschapsfotograaf is die snel genoeg, maar voor een actiefotograaf die 4 beeldjes per seconde schiet, is hij te traag.
Hythloday

Nee, ik schat op 10 à 12. De snelle versie is 35x.

Maar dat zegt niet zo veel. De normale Dane Elec is minder geschikt voor een fotograaf die de camera 12x achterelkaar laat afgaan.

Ik ben zelf geen actiefotograaf. Daarom had ik naast mijn 512MB Lexar 40x, liever wat normale Dane Elec kaarten gehad i.p.v. de snelle Lexars. Bij mij is het meer voor het geval ik meer foto's zou maken dan verwacht. Dan had ik nog enkele goedkope reservekaarten.
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Motordigitaal schreefCOLONMaar hoeveel speed komt overeen met die 1.2 Mb per seconden?
Ik meen dat 60x 9Mb/sec is.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Maar een ander voordeel van snelle kaarten is wel dat als ze inderdaad sneller kunnen schrijven dat ze minder energie verbruiken. Wat er weer tot gevolg heeft dat je meer foto's kan maken! En ze worden ook sneller uitgelezen door de card reader (ultra II 10 MB per sec lezen).
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Motordigitaal schreefCOLON
K.G.H.W. schreefCOLONMaar een ander voordeel van snelle kaarten is wel dat als ze inderdaad sneller kunnen schrijven dat ze minder energie verbruiken. Wat er weer tot gevolg heeft dat je meer foto's kan maken!
Hier had ik nog niet eens aan gedacht.
Gelukkig heb ik de grip eronder met 2 bat. en kom zeker t/m 500 opnames.
Met grip tot 500 foto's. Ik maak zonder grip al snel 600 foto's????
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Toevallig Zondag ff naar ehv airport geweest en Iemand met een nikon d70 ontmoet, uiteraard was hij zijn nikon ff kwijt en ik mijn 300d.

probleem van 300d is schrijfsnalheid, maar met zo'n retesnel geheugenkaartje gaat het schrijven toch een flink stuk sneller.

Ik merk het in iedergeval
www.studio111.nl
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

maartenw schreefCOLONToevallig Zondag ff naar ehv airport geweest en Iemand met een nikon d70 ontmoet, uiteraard was hij zijn nikon ff kwijt en ik mijn 300d.

probleem van 300d is schrijfsnalheid, maar met zo'n retesnel geheugenkaartje gaat het schrijven toch een flink stuk sneller.

Ik merk het in iedergeval

Nu ben ik wel heel erg benieuwd wat je van de D70 vond. Ik neem aan dat je er ook een foto mee geschoten hebt.
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Motordigitaal schreefCOLONGelukkig heb ik de grip eronder met 2 bat. en kom zeker t/m 500 opnames.
Schiet met 1 bat al bijna 1000 CRW's... Zie het nut van grip en 2e bat dus nog niet in..
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Nog sterker, ik zal die cam mee naar ams nemen, met de eigenaar erbij.

Helaas heeft ie nog geen 80-400 anti vibo lens, maar ik heb ervaren dat als je het sluiterknopje indrukt, het net een machinegeweer is.
cam stopt met foto's maken als:
a) de CF kaart vol is
b) de batterij leeg is
c) de cam kapot is.

Leukste is dat je de buffer kan zien wat ie nog aan kan. blijft continue op 6 a 7 staan. echt amazing.

Ultra kaart in een 300D levert ook al wat winst op !
www.studio111.nl
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

maartenw schreefCOLON
Ultra kaart in een 300D levert ook al wat winst op !
Dan moet ik toch nog maar eens gaan testen. Want ik ervaar die snelheid verschil nog niet.
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
webcat

xiphias schreefCOLON
Motordigitaal schreefCOLONGelukkig heb ik de grip eronder met 2 bat. en kom zeker t/m 500 opnames.
Schiet met 1 bat al bijna 1000 CRW's... Zie het nut van grip en 2e bat dus nog niet in..
?????????????

ik had al een lege accu in 1 middagje! met telelens en veel zoomen en controleren dat wel, maar dat was dus echt nix. en dat waren dan nog geen 50 foto's...

ik ben nu heel blij met mijn grip!

:lol:
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Even verbruiksmeter voor een dagje Schiphol voor 700 fotos of zo:

3 x batterij leeg
4 Gb diskruimte op mijn x-drive gevuld
16 x CF kaart verwissllen
4 x Big Tasty Hamburger van de Mc Donalds
1 Liter coffee

en uiteraard een halflege tank (sinds ik v-power benzine tank)
www.studio111.nl
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

maartenw schreefCOLONEven verbruiksmeter voor een dagje Schiphol voor 700 fotos of zo:

3 x batterij leeg
4 Gb diskruimte op mijn x-drive gevuld
16 x CF kaart verwissllen
4 x Big Tasty Hamburger van de Mc Donalds
1 Liter coffee

en uiteraard een halflege tank (sinds ik v-power benzine tank)
prijzige hobby dat spotten. En blijkbaar ook niet heel goed voor de lijn.
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
webcat

klinkt wel leuk...
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

webcat schreefCOLONik had al een lege accu in 1 middagje! met telelens en veel zoomen en controleren dat wel, maar dat was dus echt nix. en dat waren dan nog geen 50 foto's...

ik ben nu heel blij met mijn grip!

:lol:
Ik was 10 dagen naar de VS ofzo.. heb iets van 2500 foto's gemaakt met 2 bats en maar 1 keer 1 bat opgeladen toen ik in de VS was. Schiet bats helemaal leeg voordat ik een andere erop zet. Dus altijd 1 vol en 1 minder.

Grip is idd handig voor portret foto's, dat merk ik op de festivals. Maar als je het doet voor de extra batterij dan kan je beter die 280 euro van die grip gebruiken voor 3 extra batterijen en wat Ultra II CF kaarten.

Maarja, dat is mijn mening.. Moet maar een keer een weekje ene grip lenen en proberen,...

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
Connector
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 00:17
WoonplaatsCOLON Polderbaan

Ook een grip aangeschaft. Erg leuke prijs ook, 106 euro.

Voor de mensen die hem ook voor deze prijs willen hebben: hij is gekocht op 7Th avenue te New York, na kwartiertje onderhandelen. (prijs ging van $219 naar $129).

Wil hem niet meer kwijt nu :lol:

Groetjes Ron
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar