Tamron f2.8 300mm MF met Canon eos

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
luc193
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 11:15

Hallo,

Laatst heb ik een Tamron SP 60B 300mm 1:2.8 LD (IF)(adaptall system) op de kop getikt. Het is al een wat oudere lens. Maar wel de toplens van Tamron.

Deze lens is als laatst gebruikt door de vorige eigenaar op een Nikon D200. Nu weet ik dat de lens ook werkt op de Canon eos 20d. Maar het uitzoeken voor de juiste ringen is me nu nog een raadsel. Omdat niet iedere ring de zelfde resultaten geeft. (ik heb al contact met novoflex) Maar nu heb ik ook al de naam katz-eye en haoda horen vallen. Dit heeft weer betrekking op het automatisch instellen van de sluiterstijd(lichtmeeting).

Wie weet me hierover een eenduidig antwoord te geven?????
:shock: :shock:

Alvast bedankt.
Groet Luc[/b]
canon eos 20d 17-85 IS usm Tamron 2.8 300mm
Gebruikers-avatar
AvdHeijden
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 260
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Oosterbierum
CONTACTCOLON

Katz-eye en haoda leveren toch matglazen voor je cam? Heeft verder niks met je lens te maken, of vergis ik me?
Canon EOS 600d met wat onprofessioneel glas
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Een matglas als Katz-Eye heeft het voordeel dat je de halve cirkels weer hebt om scherp te stellen. Het heeft echter als nadeel dat je de rode ledjes verliest, dat je ziet welk scherpstelpunt gebruikt wordt.

Voor de communicatie tussen camera en lens zijn er een aantal oplossingen beschikbaar. (meestal via Ebay leveranciers) De koppelring vervangt alleen de vatting van de lens voor een andere vatting. Maar als de lens al een manuele lens is, zal deze nooit automatisch kunnen gaan werken....

De automatische belichtsmeter gaat bij sommige combinaties goed en bij sommige niet. Zie ook

http://photonotes.org/articles/eos-manual-lenses/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar