300D RAW bestanden laten het afweten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
eelco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2004 19:12

In Burgers Zoo heb ik samen met mijn zoontje enkele foto's gemaakt.
Bij terugkomst wil ik de foto's naar mijn computer schrijven en ontdek tot mijn verbazing dat ik enkele jpg files kan wegschrijven maar de RAW bestanden laten het afweten.

Als ik op de SanDisk CompactFlash kaart kijk dan zie ik de bestanden met een bestandsgrootte van O KB wel staan, maar kan ze niet kopieren en ook niet bekijken.

Op de camera zelf zie ik de foto's wel staan en kan ze ook bekijken.

Voor het schieten van deze foto's met RAW formaat kreeg ik wel een Error op de display te zien.

Tja wat nu?

Groet Eelco
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

als je je handen kan krijgen aan ACDsee 6.? of 7.0 dan kan je dit programma gebruiken om ze er af te halen en ze te bekijken. Werkt bij mij tot nu toe heel goed!1

canon heeft zelf trouwens ook software mee geleverd.

P.S. Ik gebruik een usb 2.0 card reader en dan lukt het allemaal!
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
eelco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2004 19:12

Bedankt K.G.H.W.

ik ga het proberen.

groet Eelco
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Als je de Canon software installeert moet het lukken denk ik...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
DB68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2004 18:30
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Het programmatje wat jij nodig hebt heet File viewer. Hierin kun je de Raw bestanden bekijken en bewerken. Ieder Raw bestand heeft een ingesloten jpg bestand. Je kunt in je camera aangeven of het ingesloten jpg bestand groot, middel of klein moet zijn.

Ook zijn er plugins te downloaden voor PSP en Photoshop die de raw bestanden van Canon ondersteunen. De laatste versies van beide fotobewerkings programma's ondersteunen standaard de raw bestanden van google. Indien gewenst kan ik je deze plugins mailen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar