Camera in koude auto laten liggen?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Aangezien ik mijn camera zoveel mogelijk bij me wil hebben (als ik ga werken of in het weekend ergens naar toe ga) zou ik eigenlijk de camera altijd in de auto willen laten liggen, maar ik vroeg me af of dat kwaad kon ivm de lage temperaturen waar we 's nachts van mogen genieten ;)
Dus: kan ik die camera zonder problemen 's nachts in de auto laten liggen terwijl het vriest? of kan ik beter elke keer met mijn fototas sjouwen? Ik weet dat het gevolgen heeft voor de accu's maar zodra je die even warm laat worden voor je de camera gebruikt is er niets aan de hand, toch?
Alvast bedankt voor de reacties!
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Met een tas in de auto moet kunnen. Zou wel jammer zijn als er werd ingebroken dan..
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Los van het feit dat je camera gestolen kan worden, denk ik aan het volgende:
Stel je legt een "warme" camera in een ijskoude auto terwijl het vriest. Condens slaat denk dan op je camera neer en terwijl deze afkoelt tot de vriestemperatuur in de auto loop je misschien het risico dat ook dit condens bevriest. Ik weet niet of het kan gebeuren maar lijkt me geen prettige gedachte en ik ga het zeker niet uitproberen.... :D
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties. Voor diefstal ben ik niet zo bang, ik heb al verschillende auto's gehad en er is nog nooit bij me ingebroken (afkloppen ;) ) Het gaat me meer om de kou die het ding dat te verduren krijgt, ben zelf ook bang dat het niet al te best is voor 'm :(
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar