Escargot, smakelijk?

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

Terwijl deze slakken gisteravond smakelijk van mijn Hosta zaten te eten, zat ik op m'n knietjes uit te zoeken hoe ik met mijn pas verworven ringflitser om moet gaan. Gelukkig zijn ze niet zo snel :lol:

Hoewel ik besef dat ze niet perfect zijn, laat ik het aan de verantwoordelijke mod over of hij ze hier laat staan of verplaatst.
Ik hoor heel graag wat jullie ervan vinden en nog liever hoe ik het anders/beter kan doen met die flitser.

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
ritsaert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 08:47
WoonplaatsCOLON Houten
CONTACTCOLON

Hmmmmmm lekker!

1. De onscherpe voorgrond leidt mij nogal af van het onderwerp.
2. Mooi maar helaas zijn de slakken niet geheel scherp. Net wat te weinig DOF.

Ik hoop dat je wat aan m'n kritiek hebt.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Helemaal eens met Ritsaert.
Jammer dat de foto's geen Exif informatie bevatten
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Ik denk dat de ringflitser zijn werk goed doet !

Ik vind alleen in deze foto's object en andere elementen van de foto moeilijk te scheiden en de aandacht ligt imo niet echt op de slakken.

Vooral foto 2 oogt voor mij wat te druk.

Slakken vind ik leuk om te fotograferen maar zeker niet om op mijn bord tegen te komen .. culinair gezien is mijn antwoord dus nee! :)
Topcat
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 20:52
WoonplaatsCOLON Houthulst

Hey Bolwerk,
Gefeliciteerd met je nieuwe ringflits, je zal er zeker plezier aan beleven.

Misschien kan ik nog wat toevoegen aan wat m'n voorgangers al vertelden.
De slakken op zich zijn goed belicht, je flits doet dus z'n werk. Er zijn ook een aantal zaken die je flits doet die je echter meestal niet wil...
-Vóór je focuspunt heb je het risico op overbelichting. Dus een klein donker grassprietje tussen je lens en onderwerp wordt plots een felle witte streep.
-Op het focuspunt, hier zit je meestal direct goed als je meting correct is. FEC is nodig wanneer je met donkere en lichte delen in je onderwerp zit.
-Na je focuspunt valt de kracht van je flits zeer vlug weg, met als resultaat een te donkere tot zwarte achtergrond. Soms is dit gewenst maar lang niet altijd.

Wat betreft de achtergrond zoek ik meestal een heldere vlek in de achtergrond nadat ik m'n onderwerp gevonden heb. Waarschijnlijk werk je op "M" ,als maatstaf voor de helderheid van de achtergrond gebruik ik m'n lichtmeter in de zoeker. Zolang die nog knippert is de achtergrond te donker. -2 to -1 1/3 stop onderbelichting op de achtergrond is prima.

Zo, dat was in het "kort" hoe ik m'n ringflits ervaar en gebruik.

Mvg,
Patrick
Wat je niet probeert, weet je niet...
[size=75] EOS--EF 28/2.8--EF 50/1.8 II--EF 65 MPE--EF 85/1.8 USM--EF 100/2.8 Makro USM--EF 200/2.8L USM-- EF17-40/4L USM--EF 70-210/3.5-4.5 USM--EFS 18-55--Tamron 2X C-AF--550EX--MR-14EX-- veel geduld -- [/size]
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

Allen bedankt voor de informatie en als je iets vergeten bent of nog niet gereageerd hebt, doe het gerust alsnog.
Ik kan met deze aanwijzingen weer even vooruit, dus vanavond maar weer de tuin in. :wink:

Groet,
Bolwerk
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar