Accu

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ja, dat bedoelde ik ook. 220V in de auto??? Mijn pa heeft net een nieuwe Seat Leon 20V (zometeen ff stukkie rijden) en dat vind ik al veel.
Mijne (zie onder) heeft er slechts 16.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... pic_id=425[/img]

Of praten we over 2 verschillende dingen?!? :)
RR de Jong

Ik wordt nou toch nieuwsgierig Maarten?

Heb jij een 12 DC -> 220 AC omvormer ofzo ?
Of was het gewoon een typo :lol:

Robert
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

RR de Jong schreefCOLONHeb jij een 12 DC -> 220 AC omvormer ofzo ?
Precies... Erg handig op schiphol... Senseotje eraan en verse koffie.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
RR de Jong

Dan neem ik de volgende keer een magnetron en wat broodjes mee :)

Robert
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Heb nog steeds niet gekocht. Nu zag ik er een hier:

http://www.vimacom.nl/catalog/product_i ... ucts_id=94

ook 18.95 en 1500 mA

Klinkt wel goed. Maar is er een limiet op de 300d voor het aantal A.
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

maurice1970 schreefCOLONja motor wat bedoel je nu weer ahahahahaha :lol: :lol:
motor??
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Cake
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2004 22:15
WoonplaatsCOLON Capelle ad IJssel

Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen met kloon accu´s. Op de volgende site worden BP511´s aangeboden voor minder dan 10 Euro
En een bijbehorende lader met snoertje voor ongeveer 20 euro.

http://www.akkuinternational.de

Als die dingen behoorlijk werken is voor mij de keuze snel gemaakt.
Bart-Man
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2004 20:08

In principe zit er geen limiet aan het aantal mAh, de accu kan meer (of langer) vermogen leveren. De AA batterijen van vroeger bijvoorbeeld (NiCd) leverden 600mAh die van tegenwoordig (NiMh) leveren 2000mAh.
Als de te leveren voltages maar gelijk blijven.

De accu gaat gewoon langer mee.
Maar misschien is het met het opladen wel een probleem.....
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Nou ik heb er 1 besteld. nu maar afwachten wat het gaat worden!
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

KMM schreefCOLONhttps://www.akku-king.de/index.php?ToSh ... kAra062004

Dit is een duitse site ik heb hem via een bekende en ik vind het een betrouwbare site en goedkoop, je moet alleen vooruit betalen.

Suc6 ermee.

Groetjes Jurgen
Maar da's goeiekoop

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Cake
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2004 22:15
WoonplaatsCOLON Capelle ad IJssel

Cake schreefCOLONIk ben ook erg benieuwd naar ervaringen met kloon accu´s. Op de volgende site worden BP511´s aangeboden voor minder dan 10 Euro
En een bijbehorende lader met snoertje voor ongeveer 20 euro.

http://www.akkuinternational.de

Als die dingen behoorlijk werken is voor mij de keuze snel gemaakt.
Vorige week donderdag op vermelde site 2 accu's en de lader (met snoertje voor in de auto) besteld. Vooruitbetaald en vandaag ontvangen. De accu's kostten EUR 9,95 per stuk. Verzendkosten ook EUR 9,95 Het zijn 1500 mAh accu's. De eerste staat nu te laden. Eens kijken of ik verschil merk met de originele Canon accu. :)
Bart-Man
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2004 20:08

En?

Hoe zijn ze bevallen?
Alias "Mr. Google"
50D|EF 100MM f2.8 Macro USM|EF F/4.5-5.6 100-400 [color=red]L[/color] IS USM|EFS F/4.5-5.6 17-85|550EX|420EX|Manfrotto 330|Manfrotto 144B+128Rc|Manfrotto 679B + 486RC2
*Marco*

Geen reactie meer van die kant; het huis is toch niet afgefikt :?: :?:
*Marco*

Mr. Bones schreefCOLONhier accu's voor €18,95...1500mA. Niet slecht zou ik zeggen. iemand ervaring met deze man of zulke accu's...anders ga ik er daar eentje bestellen denk ik!

http://www.digiplanet.nl/N_frame.html
Heb er net één besteld (en betalen hoeft pas na ontvangst, kan ik eerst kijken oftie het wel doet).
Ben benieuwd... :)

EDIT: een dag later de accu netjes (goed verpakt en met NL-instructie over hoe op te laden en te gebruiken) met de post gekregen.
Nu eerst 12 uur laden tot de accu voor het eerst gebruikt mag worden :?
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

*Marco* schreefCOLON EDIT: een dag later de accu netjes (goed verpakt en met NL-instructie over hoe op te laden en te gebruiken) met de post gekregen.
Nu eerst 12 uur laden tot de accu voor het eerst gebruikt mag worden :?
Same here! Heb 'm vanmiddag binnen gekregen en hij zit nu in de lader, vraag me alleen af waarom ie er 12 uur in moet :S Maja, better safe than sorry
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

[quote="Sander]
Same here! Heb 'm vanmiddag binnen gekregen en hij zit nu in de lader, vraag me alleen af waarom ie er 12 uur in moet :S Maja, better safe than sorry[/quote]

Het beste is dat je de batterij eerst helemaal leeg trekt
Want van fabriekswege is ie altijd iets geladen.
Je kunt de batterij het beste even in je toestel doen en dan goed ontladen.

Doe het niet met een lampje want dan loop je kans dat je een cel gaat depoleraliseren (dan wodt van één cel de plus omgezet in min de de min in plus.)
Je toestel heeft een veilgheidsmarge, dus dan gebeurd dat niet.

Als je er zeker van bent moet je de batterij voor de eerste keer helemaal optoppen, zeg maar overladen. (dat is voor jou batterij 12 uur)
Daarna moet je de batterij gebruiken tot ie helemaal leeg is en dan moet je hem weer eens goed laden, volgens het boekje.
Waarschijnlijk is dat een uur nadat het lampje konstant brandt.
Dat moet je een paar keer doen, om zo de batterij een goed "geheugen" te geven.
En is het niet meer bezwaarlijk om de batterij tussen door wel eens op te laden, zonder dat ie helemaal leeg is.

Ik ben nog steeds van mening dat het helemaal leeg maken en helemaal vullen de levensduur van de batterij aanzienlijk verlengd.

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

martmarbus schreefCOLON ...behoorlijk nuttig verhaal...

Mart
Bedankt voor de tips Mart!
De accu zat helaas al in de lader vrijdag, dus ik heb 'm niet helemaal ontladen, maar hij heeft er ruim 12 uur ingezeten en functioneert prima :D
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

[quote="Sander]
Bedankt voor de tips Mart!
De accu zat helaas al in de lader vrijdag, dus ik heb 'm niet helemaal ontladen, maar hij heeft er ruim 12 uur ingezeten en functioneert prima :D[/quote]

Dat is een goede zaak

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

Mr. Bones schreefCOLONwat zeggen jullie hier van: http://www.geheugenkaart.be/Nederlands/Begin.htm

ze bieden twee 1500mA batterijen aan voor €33
hier heb ik er ooit een besteld.
ging prima

overigens was dat een zelveren batterij...
1350 mAh, ik gebruik die nu al ruim 6 maanden en werkt langer dan die canon versie...top
Cake
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2004 22:15
WoonplaatsCOLON Capelle ad IJssel

Cake schreefCOLON
Cake schreefCOLONIk ben ook erg benieuwd naar ervaringen met kloon accu´s. Op de volgende site worden BP511´s aangeboden voor minder dan 10 Euro
En een bijbehorende lader met snoertje voor ongeveer 20 euro.

http://www.akkuinternational.de

Als die dingen behoorlijk werken is voor mij de keuze snel gemaakt.
Vorige week donderdag op vermelde site 2 accu's en de lader (met snoertje voor in de auto) besteld. Vooruitbetaald en vandaag ontvangen. De accu's kostten EUR 9,95 per stuk. Verzendkosten ook EUR 9,95 Het zijn 1500 mAh accu's. De eerste staat nu te laden. Eens kijken of ik verschil merk met de originele Canon accu. :)
Nou accu's bevallen best. Ik had in het begin het idee dat de canon accu iets langer meegaat maar dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het goed ontladen e.d. zoals hier al eerder gemeld. Heb ook nog een accu besteld voor m'n videocamera en ook deze werd keurig binnnen een paar dagen afgeleverd. Leverancier maakt een betrouwbare indruk. De lader die hij verkoopt kan worden voorzien van adaptertjes waardoor ik met 1 lader m'n S45 , 300D en m'n videocamera-accu's kan laden !
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar