Vipera berus van heeeeel dichtbij

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
gewoon_rik
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 17:51
WoonplaatsCOLON wuustwezel antwerpen belgië europa wereld
CONTACTCOLON

Afbeelding
geleedpotigen en fotografie... een perfecte combinatie!!!
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Op zich wel een leuke plaat. Je ziet dat het een eng beest is maar een Adder herken je er niet meer in. Het zou herkenbaarder geweest zijn als je toch de neu er op zou hebben gehad en de rest van de slang "los" naar de achtergrond zou gaan.

Jammer is dat de scherpte net achter het oog licht en dat het oog zelf niet scherp is en daar gaat het nu juist om.
gewoon_rik
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 17:51
WoonplaatsCOLON wuustwezel antwerpen belgië europa wereld
CONTACTCOLON

hmmm.... iedereen die "iets of wat" van slangen afkent zal direct zeggen dat dit een adder is en zal ook zeggen dat het een vrouw is... een vrouwtjesadder is bruin van kleur en adders hebben heel kenmerkende ogen... dat de scherpte achter de ogen ligt had ik ook te laat gezien.. jammer genoeg :cry:
geleedpotigen en fotografie... een perfecte combinatie!!!
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Het addertje onder het gras is dat maar weinig mensen verstand hebben van adders. Er zijn niet veel mensen die die beessies als huisdier hebben. De meeste toeschouwers van jouw foto zien denk ik een reptiel, maar het kan voor de leek net zo goed een hagedis of kaaiman zijn...
gewoon_rik
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 17:51
WoonplaatsCOLON wuustwezel antwerpen belgië europa wereld
CONTACTCOLON

ik hou de adder ook niet als huisdier... de adder is een uiterst beschermd dier in België en er is nog maar een zeer kleine populatie... dit is waarschijnlijk ook de reden dat er bijna geen foto's van worden gepost...
Ik ken trouwens mensen die een adder letterlijk "zien" kruipen en toch nog zeggen... "kijk daar, een hagedis"
Dit is ook de reden dat mijn topic titel zegt "macro van een Vipera berus"
Vipera berus is de latijnse naam van de inlandse adder, de enige gifslang in België waarvan 1/350 van de beten dodelijk zou zijn bij de mens... De adder zal nooit aanvallenof hij moest echt bedreigd worden, zelfs als je er op trapt heb je kans op een 'dode beet' dit is een beet waarbij geen gif word ingespoten! Moest je ooit worden gebeten... blijf rustig en ga naar de dokter!
mvg,

Rik
geleedpotigen en fotografie... een perfecte combinatie!!!
Gebruikers-avatar
mcsluis
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2006 12:17

én een leuke foto, én een goed advies. Alleen kan ik de blauwe puntjes tussen de schubben niet plaatsen, of is dit vocht?
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Schitterende foto!!! en ik als slangenliefhebber zie natuurlijk meteen dat dit een adder is :D

Duidelijk geen hagedis of kaaiman. Laat maar praten :wink:
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

mcsluis schreefCOLONén een leuke foto, én een goed advies. Alleen kan ik de blauwe puntjes tussen de schubben niet plaatsen, of is dit vocht?
Ik ook niet, maar ik gok op reflecties van een ringflitser op vochtdruppeltjes op de adder?
gewoon_rik
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 17:51
WoonplaatsCOLON wuustwezel antwerpen belgië europa wereld
CONTACTCOLON

de foto is getrokken rond half 9 's morgens... veel dauwdruppels op de dieren dus... deze was blijkbaar ook nog niet droog...mvg,

Rik en merci voor de reacties
geleedpotigen en fotografie... een perfecte combinatie!!!
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

Schitterende meerkoet! ;)

Nee serieus, ik vind het idee wel goed eigenlijk. Alleen doet het oog me een beetje vreemd aan.
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

C8080 schreefCOLONDuidelijk geen hagedis of kaaiman. Laat maar praten :wink:
Laat maar praten? Zijn alle slangeliefhebbers zo kortzichtig? Beetje raar om aan te nemen dat iedereen maar op de hoogte is van de latijse namen van allerhande dieren? En een beetje kortzichtig om zo met het commentaar om te gaan.
gewoon_rik
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 17:51
WoonplaatsCOLON wuustwezel antwerpen belgië europa wereld
CONTACTCOLON

als ik adder zeg... verstaat dan iedereen het? :?
geleedpotigen en fotografie... een perfecte combinatie!!!
THJKlos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1346
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2005 12:31

Of het nou een adder is of een meerkoet boeit me niet, maar ik vind de foto verder niet erg aanspreken.

Je geeft zelf al toe dat de focus verkeerd ligt en ik kan daar nog aan toevoegen dat ik hem ook te hard ingeflitst vind. tenminste ik neem aan dat er geflitst is, gezien de overbelichting op de schubben linksonder.

Bij dergelijke detailfoto's van een kop vind ik gewoon dat de scherpte toch echt op het oog moet liggen, anders is het in mijn ogen toch een mislukte foto...

enneh, gezien de nieuwe regels zou een topic in showcase uit meerdere foto's moeten bestaan ;)
[size=75]*... ...*[/size]
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

maced schreefCOLON
C8080 schreefCOLONDuidelijk geen hagedis of kaaiman. Laat maar praten :wink:
Laat maar praten? Zijn alle slangeliefhebbers zo kortzichtig? Beetje raar om aan te nemen dat iedereen maar op de hoogte is van de latijse namen van allerhande dieren? En een beetje kortzichtig om zo met het commentaar om te gaan.
Ik wil er alleen mee zeggen dat als je er een kaaiman in ziet dat je ouders je vroeger te weinig mee hebben genomen naar de diertuin :P
gewoon_rik
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 17:51
WoonplaatsCOLON wuustwezel antwerpen belgië europa wereld
CONTACTCOLON

kijk... een slangenliefhebber zal weten dat het helemaal niet gemakkelijk is een adder met zo'n close up te fotografferen denk ik :oops:
wetende dat het heeeeeeeeel schuwe diertjes zijn, dat ze vlug weg zijn en dat ze helemaal niet zo gemakkelijk te vinden zijn!
mvg,

Rik
geleedpotigen en fotografie... een perfecte combinatie!!!
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Weer zo'n opmerking van C8080. Wat ik te zeggen heb doe ik maar per PB maar ik vind de opmerking zeer misplaatst
THJKlos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1346
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2005 12:31

gewoon_rik schreefCOLONkijk... een slangenliefhebber zal weten dat het helemaal niet gemakkelijk is een adder met zo'n close up te fotografferen denk ik :oops:
wetende dat het heeeeeeeeel schuwe diertjes zijn, dat ze vlug weg zijn en dat ze helemaal niet zo gemakkelijk te vinden zijn!
mvg,

Rik
Maar dat speelt op een fotografieforum niet echt mee.
Ik heb ook wel 'mislukte' foto's van aparte vogelsoorten, mooi voor op een vogelforum om je waarneming te onderbouwen ofzo, maar niet showcasewaardig op dit forum.

Op een fotografieforum telt de kwaliteit van de foto's gewoon meer dan het feit of ze nou moeilijk te maken zijn of niet.

Ik ben het verder wel met je eens dat het moeilijk is om te schieten, maar zie hier dan gewoon een grote uitdaging in dit toch zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen dan.
[size=75]*... ...*[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar