Nieuwe 300D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Nick Delion
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2004 22:05

Beste allemaal,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van de EOS 300D. Heel blij, maar...

Wat mij al heel snel opviel, is dat de camera bij zachtjes heen en weer bewegen een tikkend geluid maakt. Alsof er binnenin iets los zit. :(

Direct de winkel gebeld en zij gaven aan dat dat wel eens de lagertjes zouden kunnen zijn van de objectief-aansluiting.

Komt iemand dit bekend voor? Wat kan het zijn? Kan het kwaad?

Alvast enorm dank voor jullie moeite!

Nick
Bzzje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:57
WoonplaatsCOLON Voorburg
CONTACTCOLON

Mij was dat inderdaad ook opgevallen, maar ik heb er verder geen last van.

er zitten nou eenmaal bewegende dingen in zo'n cam
[url=http://www.alsikmaarinbeeld.com]alsikmaarinbeeld.com[/url]
*Marco*

Het was me nooit opgevallen , maar de mijne (een Rebel) heeft het ook.
Niet druk over maken...
AP12
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 17:43
WoonplaatsCOLON Den Haag

Zéér waarschijnlijk is dit het deel van de camera dat ervoor zorgt dat foto's die je met gekantelde camera hebt gemaakt automatisch rechtop komen te staan. Niets om je zorgen over te maken dus, dit hoort zo.

Veel plezier met de camera!
[size=75]Canon EOS 30D / 17-40 L / 18-55mm USM / 50mm 1.8 / 28-135mm USM IS / 70-300 DO IS USM / 580EX / Sandisk Extreme III 1Gb / Epson P2000[/size]
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Het geluidje wat je hoort zijn de metalen pootjes van de interne filtser (die een beetje lossig zitten)

Probeer maar eens; zet je flitser omhoog en voel eens aan de 2 metalen pootjes, ze zitten vrij los, zeker als je je fliser een klein stukje terug omlaag duwt. Als je deze 2 pootjes vast houdt en dan de camera beweegt dan hoor je niets meer.

Dit is normaal, niets om je zorgen over te maken.

[Edit] Motordigitaal was me voor :D
Nick Delion
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2004 22:05

Dank allemaal. En nu, met een gerust hart, plaatjes schieten!!!
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

AP12 schreefCOLONZéér waarschijnlijk is dit het deel van de camera dat ervoor zorgt dat foto's die je met gekantelde camera hebt gemaakt automatisch rechtop komen te staan. Niets om je zorgen over te maken dus, dit hoort zo.

Veel plezier met de camera!
Dit is het juiste verhaal. Het heeft niets met de lamellen van de flitser of andere delen van de flitser te maken. Het is de sensor die registreert of je portrait of landscape fotografeert. Staat ook ergens in de handleiding.

Dit is trouwens al eens behandeld. Even zoeken met de zoekfunctie had vast wat opgeleverd. Tenslotte is de topictitel niet echt duidelijk. Had beter iets kunnen zijn in de trant van: "Rammelend geluid in camera".
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLONHet heeft niets met de lamellen van de flitser of andere delen van de flitser te maken. Het is de sensor die registreert of je portrait of landscape fotografeert. Staat ook ergens in de handleiding.
Klopt, het staat op pagina 59, en toch geloof ik het niet. Probeer voor de gein maar eens; met flitser omhoog geklapt beide metalen pootjes (die de flitser 'geleiden' als hij omhoog klapt) vasthouden. Als je dan de kamera beweegt maakt hij helemaal geen geluid. In ieder geval die van mij niet.
Nick Delion
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2004 22:05

Eric_nl heeft gelijk hoor: mijn getik waren de geleidertjes van de flitser. Als ik die vasthoud, geen getik meer...
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ik heb mijn camera nog nooit een geluid horen maken als ik hem kantel :(
Heb dat wel in de handleiding gelezen.. ben wel nieuwsgierig :P
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
RR de Jong

De mijne maakt geen tikkend geluid o.i.d. moet ik mij nu zorgen maken ?

RR
Laatst gewijzigd door 1 op RR de Jong, in totaal 16 keer gewijzigd.
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

RR de Jong schreefCOLONDe mijne maakt ook een tikkend geluid o.i.d. moet ik mij nu zorgen maken ?

RR
Zit er nergens een tijdklok op dat ding? Ik geloof dat ie bij 00:00:00 boem doet..... :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Nick Delion schreefCOLONEric_nl heeft gelijk hoor: mijn getik waren de geleidertjes van de flitser. Als ik die vasthoud, geen getik meer...
Same here :) 1 van die pootjes zit behoorlijk "los" dat is bij iig de veroorzaker van dat geluid.
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar