advies gevraagd

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
nutty75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2006 17:04

Morgen zal ik een familiebezoek afleggen in de buurt van Schiphol. Aangezien ik niet van plan ben daar de hele dag te zitten was mijn plan om eens wat vliegtuigen te "schieten" rondom schiphol.
Echter ben ik daar nooit geweest (niet om foto's te maken in ieder geval, alleen kijken op de parkeerplaats bij (?)Rosenburg?)

Graag zou ik van de gevestigde orde spotters/fotografen weten wat de leuke plekken zijn om foto's te maken.
Misschien is het handig om te weten voor jullie dat ik met een 300mm IS L fotografeer (dus niet al te lang), evt. icm een 1.4 extender.

Ook tips mbt de techniek zijn welkom uiteraard.. Diafragmavoorkeuze (en welke dan), sluitertijdvoorkeuze, volledig handmatig, etc..
Alvast bedankt. Hoop dat ik wat tips krijg voordat ik morgenochtend erheen ga..
Eos30D, EF 17-40/4 [color=red][b]L[/b][/color], Sigma50mm/2.8Macro, Ef 70-200/4 [color=red][b]L[/b][/color], Ef 300mm/4 [color=red][b]L[/b][/color] IS, speedlite 430EX
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Je zou even op deze site kunnen kijken voor het baangebruik.
Je kunt ziet waar ze stijgen en landen.
En zo zie gelijk waar de plekken ongeveer zijn. :wink:
nutty75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2006 17:04

bedankt voor je reactie.. neem aan dat dit de informatie bevat voor het vliegverkeer van morgen? Waar ze morgen opstijgen/landen?

Is het uberhaupt mogelijk vliegtuigen te fotograferen met een 300mm lens? Of moet ik bij "spotten" eerder denken in de richting van het dubbele?
Eos30D, EF 17-40/4 [color=red][b]L[/b][/color], Sigma50mm/2.8Macro, Ef 70-200/4 [color=red][b]L[/b][/color], Ef 300mm/4 [color=red][b]L[/b][/color] IS, speedlite 430EX
nutty75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2006 17:04

oei.. site even vluchtig gekeken.. Zie ook een plattegrond die voor bekenden erg duidelijk zal zijn! hahaha.. Echter kom ik uit het oosten des lands, en ben ik absoluut niet bekend met de situatie daar rondom schiphol.. hahaha..

De baan die ik ken (waar ik wel eens gekeken heb) is bij afslag "Hoofddorp" op de A4 richting DenHaag.. Onderaan de snelweg rechts.. Bij de volgende verkeerslichten links en dan +/- 1km verder aan de linkerkant is een parkeerplaats (met frietkraam enzo)..

Echter weet ik niet welke baan dat op de kaart is.. Sorry! 8)
Eos30D, EF 17-40/4 [color=red][b]L[/b][/color], Sigma50mm/2.8Macro, Ef 70-200/4 [color=red][b]L[/b][/color], Ef 300mm/4 [color=red][b]L[/b][/color] IS, speedlite 430EX
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Ik zie dat je de frietkraam niet bent vergeten :D
In het weekend staan er meestal drie :cry:

En de baan naast de frietkraam is de Kaagbaan.

Als de wind draait dan veranderd de site ook mee, dus is hij altijd recent.
Gebruikers-avatar
ErikL
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 657
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 17:02
WoonplaatsCOLON Gemert - N.Br. - The Netherlands

Dat is volgens mij de kaagbaan

Worden veel leuke platen geschoten hoor. Deze baan is best vaak in het gebruik.

ErikL
[size=75]Canon EOS 350D | BG-E3 | EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 II | EF 50mm F1.8 mkII | EF 55-200mm F4.5-5.6 II USM | EF 100-400 f/4.5-5.6 [color=red]L[/color] IS USM |Filters: UV + Circ. Polarisatie | Speedlite 430EX + Omnibounce | SanDisk Ultra II 1Gb CF | SanDisk 256 Mb CF | Luxon Pro10 tripod | Vanguard VGT-4 Monopod | Lowepro Computrekker Plus AW[/size]
Gebruikers-avatar
Kleintje Pils
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1626
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Ik denk alleen dat je aan 300mm misschien zelfs teveel hebt daar langs de baan. Het zijn geen kleine straaljagertjes namelijk die verweg hun demo doen.
Mzzls Remco

[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
nutty75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2006 17:04

allemaal bedankt voor jullie info... Als 300mm zoals jullie zeggen :oops: teveel is, kan ik er altijd nog mijn 70-200 opschroeven.. dus denk dat dat wel gaat lukken..

Wat is handig om mee te fotograferen? Tv of juist Av? Welk diafragma (minimaal of maximaal) bij Av, of toch zoals bij sport "pannen" en dan bij welke sluitertijden?
Eos30D, EF 17-40/4 [color=red][b]L[/b][/color], Sigma50mm/2.8Macro, Ef 70-200/4 [color=red][b]L[/b][/color], Ef 300mm/4 [color=red][b]L[/b][/color] IS, speedlite 430EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar