Canon heeft oplossing voor 70-300 IS USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
hoi_roy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 22:53
WoonplaatsCOLON Rosmalen

De USA website maakt melding dat het portrait probleem is bestudeerd en dat het beperkt is tot lenzen met een bepaald serie nummer. Tevens meldt canon usa dat er een oplossing is gevonden.

Zie hier de website:Link

Het betreft lenzen met serienummers XX0XXXXX en XX1XXXXX
Laatst gewijzigd door 1 op hoi_roy, in totaal 29 keer gewijzigd.
[size=75]TKA: BG-E2. Interese e-mail of PB.
BCP: EOS 20D, BG-E2, Tamron SP AF28-75MM F/2.8 XR Di LD
NEW: EOS 5D mk II, EF 24-105 f/4 L, Canon EF 70-300 F/4-5.6 IS USM, Canon EF 50 F/1.8[/size]
Gebruikers-avatar
Tiergarten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005 17:12
WoonplaatsCOLON Aalsmeer
CONTACTCOLON

Nou, gelukkig toch nog voor het einde van de maand! Het is alleen
vreemd dat ze nooit de werkelijke reden erbij schrijven, maar het altijd beperken tot een bepaalde set met serienummers!
Ik weet iig wat ik de komende tijd ga doen, deze lens scoren!!! :D
Canon Eos 20D * 18-55mm IS 3.5-5.6 * 50mm 1.8 * 70-200 F4L USM * Kenko Teleplus Pro 300 DG 1.4x * Tamrac Expedition 3
Gebruikers-avatar
Dumber
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 411
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2006 19:34
WoonplaatsCOLON Houten
CONTACTCOLON

Hij wordt in ieder geval goed bezocht..
De site geeft het volgende aan ;)
APPLICATION ERROR

The Canon USA Consumer site is currently experiencing technical difficulties. We apologize for the inconvenience. We are working diligently to rectify any issues and expect that the site will become available shortly.

Please try to visit our site again at a later time.

Thank you for your patience.

Back
Gebruikers-avatar
Tiergarten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005 17:12
WoonplaatsCOLON Aalsmeer
CONTACTCOLON

Waarschijnlijk word hij inderdaad nog goed gezocht, gelukkig heb ik hem nog in mijn "history" staan :D . Dit is er te vinden:

Service Notice: Vertical Orientation Images in TELE Side

EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM



To Customers Who Use the EF 70-300 f/4-5.6 IS USM Lens:

Thank you very much for your patronage of our products.

We recently informed you of a phenomenon in which some images captured by the EF 70-300 f/4-5.6 IS USM lens appear in insufficient resolution. This phenomenon may be seen at the edge of the frame at the 300mm setting when the camera is held vertically.

We are very sorry for the inconvenience that this phenomenon represents for customers who use this lens and appreciate your understanding and cooperation.

Affected Products:

We have been studying the symptoms of this phenomenon in order to determine its precise cause and to develop an appropriate remedy. We have now determined the cause and have developed the remedy.
This phenomenon affects all EF 70-300 f/4-5.6 IS USM lenses with a "0" or "1" in the third digit of the (8 digit) serial number. Products that have a third digit of "2" or higher in their serial number are not affected.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=46054[/img]

Customer Support:
We will make inspections and repairs free of charge for customers who are experiencing this phenomenon, so please contact our call center. In addition, our call center will start accepting inquiries regarding affected products from July 18, 2006.

Contact Information for Inquiries

Call Center
1-800-828-4040 (toll free)
8AM - Midnight - Monday to Friday
10AM - 8PM - Saturdays
Email: carecenter@cits.canon.com


Canon Eos 20D * 18-55mm IS 3.5-5.6 * 50mm 1.8 * 70-200 F4L USM * Kenko Teleplus Pro 300 DG 1.4x * Tamrac Expedition 3
stefimke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2005 08:35
WoonplaatsCOLON Limburg

Scheisse... mijn 70-300IS heeft ook een XX0XXXXX serienummer.

Nu maar hopen dat Canon-NL ook volgt en dat zo'n reparatie niet te lang gaat duren.
[size=75]C a n o n.1 0 0 0 D * 1 0 - 2 0 * 1 7 - 5 5 I S * 7 0 - 3 0 0 I S * 5 0 f 1 . 4 * 4 3 0 E X[/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ben eigenlijk toch wel benieuwd WAT Canon precies gaat doen aan zo'n lens...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
vincit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 936
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2004 09:30
WoonplaatsCOLON Limb. België

Bij mij staat er geen serienummer in ????
Flash Gordon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 408
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2006 11:45

vincit schreefCOLONBij mij staat er geen serienummer in ????
Wel sporen van een veil? Niet terugsturen dan!
(1e grapje)
Het nummer is ingestanst en niet (op)gedrukt in kleur.
FF bril opzetten, in het licht gaan staan en goed kijken.
Als je het dan nog niet kunt zien, maak je dan niet al te druk. Dan zul je waarschijnlijk het resolutieprobleem ook niet kunnen ontdekken in je foto's. (2e grapje)
gr
Flash
Gebruikers-avatar
Tiergarten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005 17:12
WoonplaatsCOLON Aalsmeer
CONTACTCOLON

Ook is de oplossing doorgedrongen tot de .NL site:
Titel
Mededeling betreffende EF 70-300 f/4-5.6 IS USM-telezoomlens.

Oplossing
Hartelijk dank dat u hebt gekozen voor een product van Canon.
We hebben u pas geleden geïnformeerd over een verschijnsel dat optreedt in sommige foto's die zijn gemaakt met de EF 70-300 f/4-5.6 IS USM-lens. Deze foto's bevatten onvoldoende resolutie. Dit verschijnsel kan optreden aan de randen van frames bij een brandpuntsafstand van 300 mm waarbij de camera in verticale positie wordt vastgehouden.

Onze excuses voor het ongemak. Tevens willen we u graag bedanken voor uw begrip en medewerking. We weten nu wat de oorzaak is en hebben hiervoor een oplossing gevonden.

Betreffende producten:
Dit probleem treedt op bij alle EF 70-300 f/4-5.6 IS USM-lenzen met een "0" of "1" als derde cijfer in het 8-cijferige serienummer. Bij producten waarvan het derde cijfer in het serienummer "2" of hoger is, treedt het probleem niet op.


De serienummers staan in het frame met de blauwe punten in het figuur hierboven: XX0XXXXX of XX1XXXXX.


Klantenondersteuning:
Vanaf 18 juli gaan we de camera's van mensen bij wie dit probleem is opgetreden, gratis onderzoeken en repareren.
Voor vragen kunt u contact opnemen met onze helpdesk.
Het figuur hierboven heb ik er niet bij geplaatst aangezien die overeenkomt met diegene die boven in het berichtje staat.

Nu maar eens kijken welke leverancier een model heeft met een goed serienummer . . .
Canon Eos 20D * 18-55mm IS 3.5-5.6 * 50mm 1.8 * 70-200 F4L USM * Kenko Teleplus Pro 300 DG 1.4x * Tamrac Expedition 3
stefimke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2005 08:35
WoonplaatsCOLON Limburg

Waar staat dit bericht nu eigenlijk? Het is 18 juli en wil wel graag weten hoe ik m'n lens kan laten servicen en hoe lang 't duurt.

Ah, zelluf gevonden:
https://self-service.canon-europe.com/nl/pages/
-> EF Lenzen -> .....
[size=75]C a n o n.1 0 0 0 D * 1 0 - 2 0 * 1 7 - 5 5 I S * 7 0 - 3 0 0 I S * 5 0 f 1 . 4 * 4 3 0 E X[/size]
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

vincit schreefCOLONBij mij staat er geen serienummer in ????
Op mijn 70-300 staat daar ook geen nummer.. Maar wel op het bajonet.. Mijn 70-300 stamt dan ook uit 1996..
Zou het ook voor de 1ste serie van dit objectief gelden?? (er staat een 7 cijferige code met een letter..dus wel 8 digites, maar niet 8 cijferig..)
Op mijn 20D geeft het objectief (ongeacht de stand van de cam) een error.. En de laatste tijd gebeurd dat ook op de 300D van mijn vrouw :cry:
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
stefimke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2005 08:35
WoonplaatsCOLON Limburg

Pief schreefCOLON
vincit schreefCOLONBij mij staat er geen serienummer in ????
Op mijn 70-300 staat daar ook geen nummer.. Maar wel op het bajonet.. Mijn 70-300 stamt dan ook uit 1996..
Zou het ook voor de 1ste serie van dit objectief gelden?? (er staat een 7 cijferige code met een letter..dus wel 8 digites, maar niet 8 cijferig..)
Op mijn 20D geeft het objectief (ongeacht de stand van de cam) een error.. En de laatste tijd gebeurd dat ook op de 300D van mijn vrouw :cry:
Ehm... 1996? Dan heb je een "oude" 75-300IS en geen 70-300IS. Dit topic gaat over de NIEUWE 70-300IS (non-DO).
[size=75]C a n o n.1 0 0 0 D * 1 0 - 2 0 * 1 7 - 5 5 I S * 7 0 - 3 0 0 I S * 5 0 f 1 . 4 * 4 3 0 E X[/size]
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

stefimke schreefCOLONEhm... 1996? Dan heb je een "oude" 75-300IS en geen 70-300IS. Dit topic gaat over de NIEUWE 70-300IS (non-DO).
:oops: :oops: :oops: :oops:
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
Gebruikers-avatar
Tiergarten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005 17:12
WoonplaatsCOLON Aalsmeer
CONTACTCOLON

stefimke schreefCOLONWaar staat dit bericht nu eigenlijk? Het is 18 juli en wil wel graag weten hoe ik m'n lens kan laten servicen en hoe lang 't duurt.

Ah, zelluf gevonden:
https://self-service.canon-europe.com/nl/pages/
-> EF Lenzen -> .....
En :?: :!: Heb je je lens al ingeleverd, ik ben wel benieuwd hoe ze dit oplossen. Ik denk dat je een nieuwe krijgt, laat ff weten als je wat meer weet :!:

Thanks!
Canon Eos 20D * 18-55mm IS 3.5-5.6 * 50mm 1.8 * 70-200 F4L USM * Kenko Teleplus Pro 300 DG 1.4x * Tamrac Expedition 3
stefimke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2005 08:35
WoonplaatsCOLON Limburg

Tiergarten schreefCOLON En :?: :!: Heb je je lens al ingeleverd, ik ben wel benieuwd hoe ze dit oplossen. Ik denk dat je een nieuwe krijgt, laat ff weten als je wat meer weet :!:
Ik zit eigenlijk ook al te wachten op ervaringen van mensen die hun 70-300's opgestuurd hebben. Ik heb geen zin om 'm in de zomer op te sturen (dan gebruik ik 'm 't meest) en 'm dan 2 maanden kwijt te zijn ofzo.
[size=75]C a n o n.1 0 0 0 D * 1 0 - 2 0 * 1 7 - 5 5 I S * 7 0 - 3 0 0 I S * 5 0 f 1 . 4 * 4 3 0 E X[/size]
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

Mijn lens komt ook in aanmerking voor dit probleem volgens het serienummer.
Maar om eerlijk te zijn is er op mijn foto's genomen in portret mode niets abnormaals te zien.
Toch maar binnen brengen? of niet ?
Misschien treedt het probleem toch nog op na verloop van tijd, maar mijn ervaringen met herstellingen door canon zijn niet zo positief.
De beloofde hersteltijd wil wel eens enorm uitlopen.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Ik heb hem ook , en eveneens uit de genoemde serie-nummers.

Ik wil eigenlijk eerst weten wat Canon er aan gaat doen en hoe lang je hem kwijt bent.

Het enige wat Kamera-Expres mij kon vertellen is: "Wij sturen hem wel op".

Heeft iemand hier inmiddels ervaring mee?

Gr. John
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Edkar
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2006 19:12

Aanvankelijk zou de servicedienst van Canon (ETB in Roosendaal) de lenzen repareren. De lenzen worden nu opgestuurd naar Duitsland...... waarom werd er niet bij gezegd. Dus ik wacht ook met het opsturen tot na de vakantie.
Sowieso laat Canon behoorlijk wat steken vallen rond de afhandeling van dit probleem. Met moeite kan je de informatie van de site afhalen en de reactie van de internet helpdesk geeft ook te denken. Op dpreview.com kwam ik een tijdje terug opnamen tegen van de lens na de reparatie. Zag er veel belovend uit. Kijk op http://www.nevadajack.us/displayimage.p ... =0#nav_pic
Jan van den Baard
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2006 20:37
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Het heeft even geduurd maar ik heb na bijna 6 weken vandaag mijn 70-300 IS USM terug. Ik heb hem gewoon via de winkel waar ik de lens heb aangeschaft (FOKA) op laten sturen. De service afdeling wist mij te vertellen dat de lenzen inderdaad naar duitsland worden verstuurd om gerepareerd te worden. Hoe dan ook bijna 6 weken is lang...

Op de bon van ETBASS kun je niet zien wat er precies aan gedaan is maar het lijkt erop dat, zoals al in de diverse forums al is beschreven, het gehele binnen werk is vervangen. Zelfs de lens doppen zijn nieuw. Je merkt duidelijk dat de zoom ring een stuk "stugger" draait. Geen "zoom-creep" meer. Ook is er nagenoeg geen speling meer op de lens-buis als deze helemaal is uitgeschoven.

Ik kan nog niet zeggen hoe de lens presteerd maar de eerste testjes laten zien dat de kwaliteit ten minste gelijk is aan de resultaten van voor de reparatie. Er is geen duidelijk verschil meer tussen landscape en portrait op 250+ mm waar dat voorheen wel zo was.
Canon 350D - Canon 17-40L USM, Canon 50 1.8 MkII, Canon 70-300 IS USM, 430EX
donder
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2005 15:29

hoi kunnen jullie dit uitleggen aan een leek die deze lenz ook heb.
ik heb gekocht samen met de standaard lenz .
Gebeurt het als je hem op zijn uiterse zoom gebruikt dat de resolutie fouten optreden of op halve zoom

donder
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar