Cardreaders.

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.

Ik zet mijn foto's op de PC doormiddel van:

De 300d/ Rebel zelf.
12
24%
Een USB 1 cardreader
12
24%
Een USB 2 cardreader
27
53%
 
Aantal stemmenCOLON 51
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Na nu een paar keer foto's van de 300D naar mijn computer te hebben gezet word ik moe. Het gaat zo langzaam.
Dus mijn vraag is hoe zetten jullie de foto's op de PC
Via:

- 300D:
- USB cardreader (usb 1)
- USB cardreader (usb 2)

En wie weet waar je voor en leuk prijsje een cardreader (liefst USB 2) kan krijgen?
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
anneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 07:51
WoonplaatsCOLON Drachten
CONTACTCOLON

ik kan mijn cf card zo in mijn pc kwijt........ook gemakkelijk
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Yep, heb ook een ingebouwde cardreader, gaat echt supersnel.
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

Ik heb de Dane-Elec zMate Compact Flash Card Reader USB
bij informatique.nl is ie 18 euro en met een Dane-Elec CF kaart super snel.
3.5mb/s minimaal haal ik naar mijn pctje en heb hem gewoon op buro liggen aan een bijgeleverde usbkabel.
Hythloday

Als je een Lexar Compactflash kaart koopt (speed 40x), krijg je een gratis cardreader.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Bedoel je een adapter PCMCIA voor in een laptop, of bedoel je echt een cardreader die je voorin je desktop-pc kan bouwen. En waar geldt die actie? Overal??? En hoe groot is de CF-card dan in MB's?

Veel vragen. Ik weet het... ik weet het...
Rene Br.

Ik druk mijn kaartje ook gewoon in de "gleuf" aan de voorzijde van mijn PC. Werkt snel en makkelijk.

R.
RR de Jong

Ik heb in het begin de bestanden via de camera over gezet :( en heb nu een USB-1 het is niet razend snel maar al wel een hele verbetering en voor € 19,- was ik klaar :D
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

zo'n inbouwsetje vind ik maar niks. Als je eens een ander PC wilt moet je die er weer uit halen of bij die ander bestellen. doe mij maar lekker extern kan je hem ook mee nemen naar andere PC's. En dan liefst 1 die helemaal voor compact flash is. Ik zag er bij sweex 1 en die was geloof ik usb 2 en puur voor compact flash. Dat zou ik graag willen hebben.
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik ben nu bezig m'n bestanden toch maar namen te geven in plaats van nummers. Vind ik makkelijker sorteren en opzoeken. Ik hoef dus niet meer via de camera de foto's te uploaden.

Nu realiseerde ik me na het lezen van de vorige post dat ik een Xs'Drive heb. Dat is dus een externe kaartlezer, die ik vervolgens met USB2.0 aan één van m'n pc's hang... :) :) :)

Geweldig. De techniek staat voor niets :)
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

K.G.H.W. schreefCOLONzo'n inbouwsetje vind ik maar niks. Als je eens een ander PC wilt moet je die er weer uit halen of bij die ander bestellen. doe mij maar lekker extern kan je hem ook mee nemen naar andere PC's. En dan liefst 1 die helemaal voor compact flash is. Ik zag er bij sweex 1 en die was geloof ik usb 2 en puur voor compact flash. Dat zou ik graag willen hebben.
zoiets zoals de zMate CompactFlash?
http://www.dane-elec.fr/scripts/holland ... P=255&L=EN
ik heb de CompactFlash Xs er ook bij 512mb lekker snel en niet duur.
voor 117 euro had ik zo'n zMate en een 512mb XS kaartje :lol:
Zo'n Lexar heeft idd die reader erbij maar is wel duurder :cry:
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

K.G.H.W. schreefCOLONDus mijn vraag is hoe zetten jullie de foto's op de PC
Via:

- 300D:
- USB cardreader (usb 1)
- USB cardreader (usb 2)
Ik mis de optie Image Tank. Ik zet namelijk m'n CRW's van CF naar m'n image tank en daarna hang ik die aan de PC. USB 1.1 thuis en USB 2.0 op de zaak. 2.0 is echt goed. Is net alsof je gewoon op lokale disk zit.

Maand terug moest ik ff 20GB van image tank thuis op PC zetten. Het was sneller geweest dit op een server op de zaak te zetten en het thuis te downloaden. ;-)

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

ik heb vandaag bij mediamarkt voor 18 euro een 9 in 1 reader gehaald. USB 2 en extern.

Hij is lekker klein en gaat bloedsnel.

Gaat heel wat batterij besparen!
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Jelke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2004 15:10

Hoi ik gebruik een LEXAR cardreader met firewire ! omdat ik in m n 300d een 4 gb micro drive heb zitten en het via de usb poort uren duurt voordat de inhoud over is gezet is firewire ideaal bloedsnel !
groetjes Jelke
Hythloday

Vandaag bij Norrod een cardreader (6 in 1) gekocht, extern, USB 2. Deze kostte slechts 12,50 euro.
Boyo
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2004 21:41
WoonplaatsCOLON Vlissingen

Heb bij Dynabyte een sitecom usb 2 cardreader gekocht. Kunnen bla, bla, bla kaarten in (lekker belangrijk als er maar een cf in kan).
Blaast als een tierelier, 29 eurie.

greetings,

Yvo
[size=84][color=blue][b]Canon Rebel, 256 DE, 512 U II Sandisc/ 2G U II Sandisc, 75-300, 28-90, 18-55 Kit lens, Sigma 50-500 "Bigma" [/b][/color][/size]
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

K.G.H.W. schreefCOLONNa nu een paar keer foto's van de 300D naar mijn computer te hebben gezet word ik moe. Het gaat zo langzaam.
Dus mijn vraag is hoe zetten jullie de foto's op de PC
Via:

- 300D:
- USB cardreader (usb 1)
- USB cardreader (usb 2)

En wie weet waar je voor en leuk prijsje een cardreader (liefst USB 2) kan krijgen?
Bij de Vobis
15 euri
merk Apacer MG820 doet het geweldig
zie link http://www.apacer.com/apacer_english/pr ... _mg820.asp

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

K.G.H.W. schreefCOLONNa nu een paar keer foto's van de 300D naar mijn computer te hebben gezet word ik moe. Het gaat zo langzaam.
Dus mijn vraag is hoe zetten jullie de foto's op de PC
Via:

- 300D:
- USB cardreader (usb 1)
- USB cardreader (usb 2)

En wie weet waar je voor en leuk prijsje een cardreader (liefst USB 2) kan krijgen?
Bij de Vobis
15 euri
merk Apacer MG820 doet het geweldig
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=1601[/img]
zie link http://www.apacer.com/apacer_english/pr ... _mg820.asp

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik heb toevallig van de week een vergelijkbare gekocht, maar dan een interne. Bij MyCom ook voor € 15,-. Alleen wel even klooien met inbouwen. Hij komt op de interne USB-stekker. Gelukkig heb ik altijd m'n boekjes van m'n mobo op orde en heb ik al eens een computertje gebouwd (tig keer...:) )

Werk lekker inderdaad, alleen dan wel weer jammer dat mijn pjoeter zo oud is, dat er alleen USB 1.1 op zit. Profiteer dus nog niet van USB 2.0 (de echte snelle dus :( ).
MarkR
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2004 14:14

Heb vorige week een nieuwe compu besteld en daar komt een ingebouwde cardreader in, lekker snel en makkelijk!
Groeten, Mark
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar