Eerste foto op P stand

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Pino-1970
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2006 16:39
WoonplaatsCOLON Purmerend

Dag allemaal,

Ik ben pas begonnen mijn EOS350D beter te leren kennen en hierbij publiceer ik mijn eerste echte probeersel.

41696
Nee, kinderen, MAMA wil nu even op de computer!
Aaah, please...
Aad20D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 23:53

Hi Pino, deze foto zal voor jou ongetwijfeld emotionele waarde hebben.
Door 'm hier te plaatsen zullen mensen zonder die emotie naar jouw foto kijken.
Als je jouw betrokkenheid even zou kunnen uitschakelen, wat zou je er dan van vinden? Uit fotografisch oogpunt gezien?
vrg
Aad
Jeroen*meg2
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 638
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 19:44
WoonplaatsCOLON Hoeven
CONTACTCOLON

Wat minpunten van je foto:
De achtergrond is storend, je had die kussen beter weg kunnen halen.
Verder zit je dochter (neem ik aan) precies in het midden, het is over het algemeen leuker om dit niet zo te doen maar uit het midden.

Heb je de foto gecropt?
Je had meer van het lichaam moeten tonen, haar haartjes staan er niet helemaal op.

Naast de technische kant (belichting, scherpte enz,enz) moet je ook goed kijken hoe je de foto wilt hebben.

Neem hiervoor eens de tijd om wat topics hier door te nemen.
Daar heb ik heel veel van geleerd en dat doe ik nog steeds.
Veel plezier verder met het maken van foto's en het verder ontdekken van je camera.
Laatst gewijzigd door 1 op Jeroen*meg2, in totaal 27 keer gewijzigd.
Fotografie: [url]http://www.jvfotografie.eu[/url]
Auto: [url]http://www.5cabrio.nl[/url]
fotoborst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 433
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2005 00:07

Ha Pino,

Ik herken deze foto meteen, zo ware mijn eerste foto's ook! :D
Maar als je mooiere foto's wil moet je vooral blijven schieten en heeel kritisch kijken.
Zoals Jeroen al aanhaalde, de achtergrond had beter gekend. Bij portretten zijn achtergronden SUPER belangrijk. Deze moeten het model alle aandacht geven dus zelf niet opvallen. Ik heb hier wel eens gelezen: De achtergrond is nog belangrijker dan de voorgrond!
Niet in het midden en vergget niet dat je toestel ook vertikaal foto's kan maken. De zg. "portraitstand" ideaal voor...... portretten! :wink:
Dan hadden haar haren er ook op gestaan!

Dus gewoon nog eens proberen.....
Gebruikers-avatar
Pino-1970
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2006 16:39
WoonplaatsCOLON Purmerend

Bedankt voor de kritiek. Ik zal de volgende keer inderdaad beter naar de achtergrond moeten kijken en de compositie.
Nee, kinderen, MAMA wil nu even op de computer!
Aaah, please...
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Hoi Pino,

Het is inderdaad zo dat de achtergrond hier wat te aanwezig is. Gelukkig is het stoeltje nog rood, maar als het kussen er bv niet gelegen had was de foto een stuk rustiger geweest.
Ik probeer bij portretfoto's altijd scherp te stellen op de ogen, en kies daarvoor het middelste af punt (dus niet alle punten selecteren) van mijn camera. Als de ogen scherp zijn is de foto rustiger om naar te kijken, omdat we toch meteen altijd naar de ogen kijken.
Probeer eens de AV stand en ga dan verschillende diafragma's proberen en kijk wat er met de achtergrond gebeurt. Je zal zien als je een groot diafragmagetal(groot scherptediepte)neemt de achtergrond scherper is dan wanneer je een laag diafragmagetal(klein scherptediepte) neemt dan wordt de achtergrond waziger.
Ik hou er zelf ook altijd van om op deze manier (vertikaal) portretten te nemen, alleen als iemand lang haar heeft krijg je de haren er dan niet helemaal op. Dan is het idd mooier om de foto dan in de lengte te nemen of verder naar achteren te gaan.
Maar volgens mij vind je dochter het helemaal (nog) niet erg om op de foto te gaan, en met die lach van haar ZEKER meer foto's maken!!

Als je nog iets weten vraag maar he :wink:

Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar