Bankje

Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer. Hier komen dus geen ungeprocessde foto's maar alleen gefilterde foto's.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Chantal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2004 11:44
WoonplaatsCOLON Ergens in het Brabantse land

Hallo,
Deze foto heb ik afgelopen zondag genomen, gewoon omdat ik het een leuk plaatje vond. Ik heb de foto in photoshop omgezet naar z/w en vervolgens een filter gebruikt. Die filter zorgt wel voor een aparte sfeer vind ik zelf.
Wat vinden jullie ervan? En van de compositie?

Mochten jullie het origineel willen zien, dan hoor ik dat wel!

[img]http://members.home.nl/de.wilgen/Foto's/Bankjes.jpg[/img]
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

laat me raden Virtual Photographer Diffuse.

Mooie bewerking met een mooi resultaat!
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Chantal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2004 11:44
WoonplaatsCOLON Ergens in het Brabantse land

Yep!!!!
Kun je erg leuke dingen mee doen trouwens!
Robbe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2004 15:13
WoonplaatsCOLON Lokeren - België
CONTACTCOLON

Prachtig, ik heb zo de indruk dat jij koningin van de stillevens aan het worden bent hier op dit forum :wink:
Canon EOS 300D / 18-55 kit / EF 28-80mm / Cosina 100 - 400mm
> http://users.pandora.be/Temmerman <
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Erg mooie foto Chantal. Getuigt van inzicht. De compositie trekt je oog naar een punt in de foto, door de schuine lijn die erin zit. Goed gedaan.
*Marco*

Ytos schreefCOLONErg mooie foto Chantal. Getuigt van inzicht. De compositie trekt je oog naar een punt in de foto, door de schuine lijn die erin zit. Goed gedaan.
De foto trekt m'n ogen meer naar de ketting waarmee de banken vast aan de muur zitten :lol:
Maar inderdaad een mooie plaat :!:
firewatcher
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2004 21:13
WoonplaatsCOLON hengelo
CONTACTCOLON

chantal,

ik vind het een leuke foto met een super bewerking

maaaaaaar.........

nu hoor ik klaas zeggen "Virtual Photographer Diffuse"

ik gebruik zelf adobe photoshop 7.0 nederlandse versie.
nu alle filters gehad maar iets wat op deze bewerking lijkt. :cry:

enig idee welk filter ik hier voor moet gebruiken :?:
canon eos 20 d, BG-E2, sigma 17-35/2.8-4 ex sigma 28-70/2.8, sigma 70-210/2.8, canon 90-300/4.5-5.6, canon 35-105/4.5-5.6, speedlite 550 ex, 3x canon bp-512 en 2x lexar 256 mb 40 speed, image tank 40 gb en lowepro phototrekker classic forest G
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Firewatcher.....ben ff op zoek gegaan en weet nu dat de gratis plugin van OptikVervelabs is, te vinden op http://www.optikvervelabs.com/ , maar om de een of andere duistere reden kom ik niet op de site....erg jammer want ik zou de plugin ook wel willen proberen... :-(

UPDATE: Kan nu ineens wel op de site komen.......
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Troubles
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2004 10:13
WoonplaatsCOLON Bois-le-Duc

Prachtige foto, zeer sfeervol, kan je zo een poster van laten maken!

jammer van die donkere hoek voorin, hoewel die niet misstaat in de sfeer: wellicht proberen iets meer op te halen met een laagje of dergelijke?
:roll:
___________________________
If it moves, shoot it with a Canon!
Pete10D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 07 Sep 2004 15:57
WoonplaatsCOLON Lokeren, België
CONTACTCOLON

Prachtige compo en belichting die zich ideaal leent tot deze PS filter!!

Hoed af! :shock:
Canon 10D - Sigma 18-125mm DC - Sigma 50-500mm HSM APO - Photoshopper CS in spé ;-) en nooit te oud om te leren.
firewatcher
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2004 21:13
WoonplaatsCOLON hengelo
CONTACTCOLON

Robin schreefCOLONFirewatcher.....ben ff op zoek gegaan en weet nu dat de gratis plugin van OptikVervelabs is, te vinden op http://www.optikvervelabs.com/ , maar om de een of andere duistere reden kom ik niet op de site....erg jammer want ik zou de plugin ook wel willen proberen... :-(

UPDATE: Kan nu ineens wel op de site komen.......
robin heel erg bedankt, heb hem er bij in zitten en ga er ff mee aan het stoeien
canon eos 20 d, BG-E2, sigma 17-35/2.8-4 ex sigma 28-70/2.8, sigma 70-210/2.8, canon 90-300/4.5-5.6, canon 35-105/4.5-5.6, speedlite 550 ex, 3x canon bp-512 en 2x lexar 256 mb 40 speed, image tank 40 gb en lowepro phototrekker classic forest G
zoom
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2004 11:07

Erg mooie foto en goed bewerkt! Volgens mij maakt deze foto in kleur veel minder indruk. Enige punt(je) van kritiek is dat de diagonale lijn in de compositie ook je aandacht trekt naar dat lelijke electriciteitskastje linksboven achterin. Past niet in dit tijdloze plaatje. Voor de rest slechts lof :)
Chantal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2004 11:44
WoonplaatsCOLON Ergens in het Brabantse land

Weet je wat ik zo grappig vind...
Ik plaats dezelfde foto's wel eens op een ander forum (www.fotokennis.nl) en daar krijg ik vaak totaal andere reacties op mijn foto's!! :mrgreen:
zoom
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2004 11:07

Ik heb net even de kleurenversie en onbewerkte z/w versie gezien op fotokennis.nl

Ik vind de z/w versie nog steeds het mooist, maar de onbewerkte z/w versie is veel beter dan de bewerkte: veel meer detail (bv blaadjes onder de bank) en evenwichtigere belichting.
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Het is inderdaad een skon benkskuh. Alleen vindt ik die standaard b/w filter van fotosjop niet zo geweldig. De rest van de edit ziet er goed uit hoor.

Misschien leuk om van deze foto het origineel in kleur ergens in WIP te gooien, kan ik op basis van dat bankje eens wat filters en edits gaan testen, maar dat is de keus aan de dame uit "ons brabants land".
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Chantal


Geweldig!
Gewoon geweldig goed gedaan

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Chantal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2004 11:44
WoonplaatsCOLON Ergens in het Brabantse land

Oke... komt ie...
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Mooi werk, prima bewerking. het is het oog dat zulke dingen moet zien, de hersenen die de cam sturen en de creatieve uitspatting op de computer. Top.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

alles is reeds gezegt.. behalve.. leve digitale fantasy :wink:
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ook vanuit mijn kant wou ik even zeggen dat ik het een erg mooie creatie vind!
Qua kleuren en compositie zeker een goed geslaagde foto!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar