Eerste foto's met 350D

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Henk Helle
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2006 21:05
WoonplaatsCOLON Riethoven

Laatst gewijzigd door 2 op Henk Helle, in totaal 29 keer gewijzigd.
Canon EOS 350D -|- Sigma 18-200mm 1:3.5 - 6.3 DC -|- Marum UV HAZE -|- Sandisk Ultra II 2.0 GB -|- 2x Canon Li-on battery pack
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
Gebruikers-avatar
Henk Helle
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2006 21:05
WoonplaatsCOLON Riethoven

Dank je wel!

Henk
Canon EOS 350D -|- Sigma 18-200mm 1:3.5 - 6.3 DC -|- Marum UV HAZE -|- Sandisk Ultra II 2.0 GB -|- 2x Canon Li-on battery pack
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

Mijn opbouwende kritiek:

foto1, leuke foto, eigenlijk net iets te donker

foto2, mooi scherp, leuke foto, zou mooier uitkomen op een egale achtergrond (en helemaal tegen en contrasterende achtergrond) nu werkt het felle licht van achter een beetje tegen.

foto3, Wederom lekker scherp, mooie compositie, alleen de reflectie van de flitser in de ballon kun je proberen weg te shoppen.

foto4, mooie foto ook weer, zou alleen proberen om de volgende keer een iets grotere DOF te nemen zodat alles scherp is, nu zie je dat de camera zich scherpstelt op de ogen, en de snuit een beetje onscherp is.

foto4 zou mijn favoriet zijn.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

leuke plaatjes... lekker vrolijke toeten...

v.w.b. tips & opmerkingen. De hoofden staan allemaal centraal (preceis in het midden) van de foto, dat maakt een foto, ongeacht het mooie van het onderwerp, gemakkelijk saaiig. Composities zijn moeilijke zaken, kijk o.a. naar deze tutorial voor wat tips rond de regel van derden en gulden snede:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=18394

Verder, bewerk je na (in bijv. PS of PSP)? zou ik wel doen... is i.m.o. een noodzakelijk onderdeel van digitale fotografie en knappen je foto's echt heel erg van op.

Verder is #1 donker met lichte achtergrond. om dit goed te krijgen moet je of de belichting nemen van het hoofd (en dus de deelmetingsmethode nemen op de cam) maar dan wordt de achtergrond overbelicht, de enige goede remedie is het werken met een invulflits op stand AV. Maar dat is weer een vak apart. Een eenvoudigere methode is het odnerwerp meer in het licht te zetten...

#2 staat het hoofd meer uit het midden en de foto wordt dan ook meteen beter, als je nog iets rechts afsnijfdt wordt hij nog sterker. Hier vindt ik de overbelichting en n hooglichtjes in het haar wel mooi!

#3 leuk moment met moie kleur van die ballon. de achtergron is wat saai omdat het onderwerp te dicht bij de achtergrond staat. Ook het gebruik van de flits werkt hard en geeft harde slagschaduwen. Probeer meer te werken met natuurlijk licht en plaats het onderwero verder van de achtergrond, met lage diafragma waarden wordt de achtergrond dan mooi geblurred.

#4: leuk maar i.m.o. te krap. Verder van boven genomen, probeer dieren altijd van ooghoogte te schieten.... dat geeft een veel natuurlijker beeld. Verder staan de oren er niet op en dat is jammer.

ik hoop dat je hier wat mee kunt...
www.johanvanderwielen.nl
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Heb - weer eens - niets toe te voegen aan het commentaar van schoffie, maar nog wel een opmerking: je gebruikt nu een "avatar" die te breed is voor de opmaak van dit forum. Kun je hem wat kleiner maken? Bij voorkeur maximaal 100 pixels in beide richtingen (uiteraard kan bijv 100 pixels breed en 60 hoog wel).

Bedankt alvast.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Dragunov
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 09:06
WoonplaatsCOLON Veldhoven

Mooie foto's.
Zeker een goede adviseur gehad :lol:
Gebruikers-avatar
Henk Helle
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2006 21:05
WoonplaatsCOLON Riethoven

Dragunov schreefCOLONMooie foto's.
Zeker een goede adviseur gehad :lol:
Jazeker!! Bedankt Eric!!
Canon EOS 350D -|- Sigma 18-200mm 1:3.5 - 6.3 DC -|- Marum UV HAZE -|- Sandisk Ultra II 2.0 GB -|- 2x Canon Li-on battery pack
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar