Vertraging en koud weer

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Gisteren echt ROTWEER en dan ook nog eens eindeloze vertraging...

Toch maar gebruik gemaakt van de situatie en even een fotootje gemaakt...

Wat vinden jullie van de z/w (duotone) omzetting? Ik weet dat het wit uitgebeten en het zwart dicht is maar dat is bewust, voegt voor mij toe aan de sfeer :?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=34878[/img]
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Prima sfeerplaatje, en ik vind de omzetting ook goed gelukt. Het dichtgelopen zwart en wit heb ik ook geen moeite mee hoor.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

Mooie, complete, sfeervolle foto!
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Weinig reacties tot nu toe, maar wel reacties die ik heel erg op prijs stel...
@redmar: dankjewel, compleet is het beste compliment dat je kan geven...
@fokke: ik ben verrast, ik zie in je replies toch vaak dat je voor de 'perfecte' foto gaat (dus alle details zichtbaar). Ben dan ook aangenaam verrast dat je dit kan waarderen...

edit: Foto was trouwens met een 0.9 ND gradfilter genomen, had ik in een vlaag van verstandsverbijstering gekocht maar hier bleek ie toch zeer van pas te komen
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Ik kan wel bezig blijven met nieuwe threads aanmaken dus mag ik jullie gelijk vragen hier commentaar op te geven?

Is gemaakt afgelopen zondag toen ik met een vriend op het terras(je) van Village Bagels (favoriete zondagmiddag-hangout, kruising Vijzelstraat/Prinsengracht) zat.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=34925[/img]

PS dank u koning Cohen voor het liberaliseren van de terras-periodes :D
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Deze foto doet me veel minder dan de vorige. En ik houd wel van "perfecte" foto's, maar dat wil niet zeggen dat altijd alles perfect doortekend moet zijn. In jouw geval versterkt het namelijk de foto, en maakt m daarmee "perfecter" :-)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
DeKeuv
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 07:23
WoonplaatsCOLON 6561 nogiets

De 1e foto vind ik ook super, erg mooi gedaan.
De 2e foto spreekt mij niet zo aan, maar misschien is dat een kwestie van smaak.

Die filter die je bij de 1e foto hebt gebruikt, heb je die toevallig voor nog meer plaatjes gebruikt, ben benieuwd!
Kijken is niet altijd zien.
yudb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 22:15
WoonplaatsCOLON Muiden, Nederland

flipya54 schreefCOLONGisteren echt ROTWEER en dan ook nog eens eindeloze vertraging...

Toch maar gebruik gemaakt van de situatie en even een fotootje gemaakt...

Wat vinden jullie van de z/w (duotone) omzetting? Ik weet dat het wit uitgebeten en het zwart dicht is maar dat is bewust, voegt voor mij toe aan de sfeer :?
Mooie foto, heeft wel wat..
P.s. is dat niet station weesp??
Flits....!
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

@DeKeuv Dankjewel, ik was ook erg tevreden over nummer 1. Foto 2 is misschien vooral voor mezelf leuk, het was namelijk ijs-en-ijskoud en echt een winterse dag in Amsterdam, toch komt het op mij meer over als een lekker zomertje in Havana :D
Over dat Grad-filter; eerlijk gezegd is dit de eerste keer dat ik hem nuttig gebruik (verder alleen voor test-foto's toen ik 'm net had). Misschien ben je al bekend met het fenomeen maar zo niet (of voor andere geinteresseerden), een gradfilter is een (in dit geval) rechthoekig filter dat je met een speciale houder voor je lens klemt. De bovenkant is donker (denk:zonnebril) en de onderkant helder (als je hem ondersteboven doet andersom uiteraard). Het mooie hieraan is bijvoorbeeld:

Bij hele heldere lichtgrijze lucht (zoals op deze foto) is het lastig om enig contrast in de wolken te krijgen en tegelijkertijd contrast in de (voorgrond). Doordat de onderbelichting ontstaan door de lichte wolkenpartij getemperd wordt door het zonnebril-effect van de bovenkant van het filter kan je de rest accurater belichten en krijg je meer contrast in je lucht.
Sommige mensen gooien gewoon een gradient op overlay eroverheen in photoshop maar de details uit de voorgrond zijn dan al verdwenen en de lucht wordt dan (in het ergste geval) egaal grijs.
Ik weet overigens niet zeker of (uit technisch oogpunt) deze foto beter is door het gebruik van dit filter maar goed...

Kijk even op http://www.cokin.com/cokin-data/composa ... 21Fst.html
voor een heel simpel voorbeeldje. Ik zie nu trouwens dat het een ND8 was :?

Overigens is het filter te verschuiven in de houder waardoor je het verloop van donker naar helder exact op je horizon kan leggen...

Binnenkort zal ik in 'accessoires' eens wat vergelijkende foto's plaatsen.

Back on topic (sorry voor het gezwets)

@yudb: Bedankt en goed gezien!!! :wink:


PS Zo'n Cokin filtersetje kost echt geen drol!
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar