Schiphol welke plaatsen?

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Hallo Allen,

Ik wou aankomen dinsdag 21-02 een dagje naar schiphol gaan om te spotten.
Welke plaatsen zijn er interessant en waarom (taxien, landen, opstijgen) en op welke tijden moet je waar staan?
Zou je ook de straatnamen kunnen geven van elke plaat?

Alvast bedankt,

Mathijs

ps. gaan er nog meer mensen dindsdag?
Gebruikers-avatar
m@rk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 970
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2005 19:24

Ik weet geen namen, maar ben zelf 1 keer op schiphol geweest.

Ik vind de baan (polderbaan) die tegen de A9 aan ligt het mooist.

Je gaat op de A9 afrit zandvoort eraf, moet je daar even kijken,je rijd die 2 baans weg af, kun je bij de stoplichten links, en rijd je de polder in.
Aan het einde van die weg draait de bocht naar rechts, maar kun je ook linksaf. DIe weg uitrijden, en dan is er aan het eind een mini-rotonde waar in het weekend een snack-mobiel staaat !

De baan ligt langs een fietspad, dus als je een fiets meeneemt, scheelt dat een hele hoop gewandel ! (is echt een eind die baan)

Misschien dat er wat spotters zijn die mijn beschrijving kunnen verduidelijken ??

M@rk
petertenthije
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 20:56
WoonplaatsCOLON Oeteldonk
CONTACTCOLON

m@rk schreefCOLONMisschien dat er wat spotters zijn die mijn beschrijving kunnen verduidelijken ??
Uitgebreide beschrijvingen op www.schipholspotter.com
George
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 13:09

Adressen, Hoofdweg westzijde terhoogte van de Vijfhuizerweg. Mag je officieel niet meer staan vanwege parkeer problemen maar ietsje verderop is een begraafplaats met parkeerplaats waar je dus je auto neer kan zetten. Mooie plek voor het taxiën van d evliegtuigen.

Eiweg, inrijden van af de "Weg om de noord" (bij de brandweer kazerne dan 2de weg rechts) helemaal uit rijden tot je niet meer kan hele mooi plek langs de Polder baan.

Mcdonalds drive inn vlak bij Schiphol oost. Zicht op de buitenveldert baan

Aalsmeerderweg, ruim zicht op de aalsmeerbaan.
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties, denk dat het nu wel moet lukken.
Gebruikers-avatar
ErikL
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 657
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 17:02
WoonplaatsCOLON Gemert - N.Br. - The Netherlands

petertenthije schreefCOLON
m@rk schreefCOLONMisschien dat er wat spotters zijn die mijn beschrijving kunnen verduidelijken ??
Uitgebreide beschrijvingen op www.schipholspotter.com
Die link heb ik nog nooit gezien. Wel duidelijk zeg!

Hij staat inmiddels bij mijn favorieten en zal binnenkort zeker gebruikt gaan worden.

Edit
Alleen de links van de frequenties krijg ik helaas niet werkend :cry:
Edit

ErikL
[size=75]Canon EOS 350D | BG-E3 | EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 II | EF 50mm F1.8 mkII | EF 55-200mm F4.5-5.6 II USM | EF 100-400 f/4.5-5.6 [color=red]L[/color] IS USM |Filters: UV + Circ. Polarisatie | Speedlite 430EX + Omnibounce | SanDisk Ultra II 1Gb CF | SanDisk 256 Mb CF | Luxon Pro10 tripod | Vanguard VGT-4 Monopod | Lowepro Computrekker Plus AW[/size]
petertenthije
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 20:56
WoonplaatsCOLON Oeteldonk
CONTACTCOLON

ErikL schreefCOLONAlleen de links van de frequenties krijg ik helaas niet werkend :cry:
ErikL
Je moet die links kopieren in een audio programma. Gewoon op de links klikken werkt niet.

Kan zijn dat de feed even plat ligt. Op mijn computer is de geluidskaart kapot dus kan ik niet controleren.
Gebruikers-avatar
ErikL
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 657
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 17:02
WoonplaatsCOLON Gemert - N.Br. - The Netherlands

petertenthije schreefCOLON
ErikL schreefCOLONAlleen de links van de frequenties krijg ik helaas niet werkend :cry:
ErikL
Je moet die links kopieren in een audio programma. Gewoon op de links klikken werkt niet.

Kan zijn dat de feed even plat ligt. Op mijn computer is de geluidskaart kapot dus kan ik niet controleren.
Dat ik de links moet kopiëren snap ik, maar ik krijg steeds de foutmelding "einde van bestand bereikt" (in Win MediaPlayer)

ErikL
[size=75]Canon EOS 350D | BG-E3 | EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 II | EF 50mm F1.8 mkII | EF 55-200mm F4.5-5.6 II USM | EF 100-400 f/4.5-5.6 [color=red]L[/color] IS USM |Filters: UV + Circ. Polarisatie | Speedlite 430EX + Omnibounce | SanDisk Ultra II 1Gb CF | SanDisk 256 Mb CF | Luxon Pro10 tripod | Vanguard VGT-4 Monopod | Lowepro Computrekker Plus AW[/size]
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Die pagina werkt hier gewoon normaal.... als ik ze je moet toesturen zeg het me dan maar.
Gebruikers-avatar
ErikL
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 657
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 17:02
WoonplaatsCOLON Gemert - N.Br. - The Netherlands

Mathijs schreefCOLONDie pagina werkt hier gewoon normaal.... als ik ze je moet toesturen zeg het me dan maar.
hoe bedoel je precies toesturen?

ErikL
[size=75]Canon EOS 350D | BG-E3 | EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 II | EF 50mm F1.8 mkII | EF 55-200mm F4.5-5.6 II USM | EF 100-400 f/4.5-5.6 [color=red]L[/color] IS USM |Filters: UV + Circ. Polarisatie | Speedlite 430EX + Omnibounce | SanDisk Ultra II 1Gb CF | SanDisk 256 Mb CF | Luxon Pro10 tripod | Vanguard VGT-4 Monopod | Lowepro Computrekker Plus AW[/size]
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

ErikL schreefCOLON
Mathijs schreefCOLONDie pagina werkt hier gewoon normaal.... als ik ze je moet toesturen zeg het me dan maar.
hoe bedoel je precies toesturen?

ErikL
De frequenties, die konden jullie toch niet zien?
Marten_PA2MZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 09:55
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Goede site!
"Ik neem mijn beelden heel letterlijk, Edelachtbare, maar nooit serieus"

[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
Nielsracing
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 18:38
WoonplaatsCOLON Zwanenburg

Zoals ik al vaker heb aangegeven landen ze zowat in mijn achtertuin...en beschik ook over een scanner. Mocht iemand bepaalde frequenties willen, stuur even een PB´tje.
Canon 20D + 70-200[color=red]L[/color] + 28-75 f2.8 + 18-55 + 50mm f1.8 + 550EX + imagetank + overige meuk
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar