verkoop problemen

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

ik weet niet waar dit precies thuis hoord maar plaats het hier maar.

ik had al tijdje mijn D30 en sigma 135-400mm lens te koop staat op marktplaats,speurder en wat andere forums.
veel mail gehad maar nooit verkocht.

Tot vandaag, ik kreeg telefoon van een jongen uit amersfoort hij had wel intresse.

nou prima, hij zou per trein mijn kant op komen dan zou ik met de auto naar het station rijden.
we ontmoeten daar, hij bekijkt mijn camera hij bekijkt mijn lens zitten op de camera gebruikers sporen stond in mijn advertentie.
na wat gepraat is de koop toch door gegaan.
hij geeft me mijn geld ik rijd weg hij neemt de trein terug.

Zit ik later in de auto beld die me op dat ik terug moet rijden dat die z,n geld terug wil hebben.

Volgens hem zatten er meer krassen op de body dan hij had verwacht.
dus ik vertel hem dat k niet terug kom, en dat hij dat terpleke maar had moeten zien.

na een hoop gezeur en me zelfs hebben bedreigd heb ik de telefoon er op gegooid.

heeft iemand hier zo iets ook mee gemaakt?

want ik stond echt op koken van woede :evil:
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
stebentje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2005 16:03
WoonplaatsCOLON Belgium - Koksijde
CONTACTCOLON

Das pas balen zeg! Ik ken ook zo'n situatie hoor, maar dan met een computer:

Computer verkocht, na één jaar!!! contacteert hij mij terug en zegt dat hij niet werkt! Hij beweerde namelijk dat de PC 1 jaar stilgestaan heeft en dat hij deze nu pas ging gebruiken. Hij eisde zijn geld terug, dreigde aan telefoon dat hij mij ging komen verrot slaan,... Ik had toen ook een kwaad gevoel, niet leuk...
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Nog nooit zoiets meegemaakt. Wel een keer iemand die me iets wilde verkopen en kwaad werd toen ik het niet wilde kopen vanwege teveel beschadigingen. Heb me toen gewoon omgedraaid en ben weggegaan.

Even afgaand op jouw kant van het verhaal (elk verhaal heeft natuurlijk twee kanten). Jouw koper heeft de gelegenheid gehad om de camera te bekijken, jullie hebben zelfs nog specifiek over de beschadigingen gesproken, en uiteindelijk heeft hij besloten om ondanks die beschadigingen jouw camera te kopen. Dat hij later bedenkingen krijgt lijkt mij niet jouw probleem. Al weet ik niet of het recht om binnen 8 dagen een koop ongedaan te maken ook geldt bij verkoop van tweedehands goederen tussen particulieren onderling. Misschien weet iemand anders je daar uitsluitsel over te geven?
Hoe dan ook, dreigen is wel het stomste wat iemand kan doen. Dat werkt nooit constructief. Negeren lijkt mij dan ook het verstandigste. En als het echt erg mocht worden kun je daar altijd nog gewoon aangifte van doen. Hou ons op de hoogte als er meer gebeurt!
P.S. wees blij dat je op het station hebt afgesproken en niet bij je thuis!
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

ik ga geen aangifte doen als die gaat dreigen komt die maar langs!
ik laat me door niks en niemand bedreigen.
hij was oud en slim genoeg om dat ding te kopen en dan gaat die later zielig lopen doen.
hij heeft zelf kunnen zien wat hij heeft gekocht tog?!
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

Als je het nu via de post had afgehandeld...
Maar als hij alles heeft kunnen bekijken, moet hij later niet zeuren. Die krassen zijn uiteindelijk geen 'verborgen gebreken', die heeft hij zelf kunnen zien. :?
Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
racoon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1010
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 11:27

Ik zou zijn tel nr wel in je mobiel opslaan, mocht hij bellen neem je gewoon niet op en blijft hij je stalken, dan heb je het nummer en kan je er mee naar de politie
Gebruikers-avatar
Bientje!
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2005 07:16
WoonplaatsCOLON Wageningen

Ik zou me niet direct zorgen maken (tenminste als je niet te veel prive-gegevens hebt afgegeven). Dreigen is altijd een teken van zwakte. Hij kan dreigen wat hij wil, maar wettelijk gezien heeft hij volgens mij geen poot om op te staan. Bij dit soort 'onofficiele' verkopen heb je garantie tot de drempel, simple as that! Het is voor eigen risico als hij voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten....
Succes!
De perfecte foto bestaat niet zolang persoonlijke voorkeur bestaat.....
racoon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1010
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 11:27

Hij kan de cam ook weer doorverkopen
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

heb inmiddels via z,n telefoon nummer zijn adres gegevens ook al in bezit
ik was dus vergeten om de handleiding er bij te doen.
heb ik hem daar gezecht mail me je adres even dan stuur ik je die met de post op.
vond die prima.
naja ik vanmiddag dus de boel verkocht dus ik haal mijn advertenties er af dat is normaal tog?
beld die op dat die dat asso vond bla bla
vraagt me moeder om z,n adres wou hij dat niet afgeven.
naja dan is het zijn probleem maar hem is wel duidelijk gemaakt niet meer tebellen :!:
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
racoon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1010
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 11:27

Falerossi schreefCOLONheb inmiddels via z,n telefoon nummer zijn adres gegevens ook al in bezit
ik was dus vergeten om de handleiding er bij te doen.
heb ik hem daar gezecht mail me je adres even dan stuur ik je die met de post op.
vond die prima.
naja ik vanmiddag dus de boel verkocht dus ik haal mijn advertenties er af dat is normaal tog?
beld die op dat die dat asso vond bla bla
vraagt me moeder om z,n adres wou hij dat niet afgeven.
naja dan is het zijn probleem maar hem is wel duidelijk gemaakt niet meer tebellen :!:
Ja, als hij zijn adres niet geeft kan je de handleiding ook niet opsturen, en het is heel normaal als iets verkocht is dat je de advertentie verwijderd
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Ik dacht eerst nog; dat waait wel over. Maar dat ideetje van Racoon met dat telefoonnummer is dus zo gek nog niet.

Maar voor alle duidelijkheid, verkocht is verkocht. Als jij je aan de afspraken houdt en de spullen waren zoals je ze hebt omschreven (hij heeft ze notabene zelf gezien en geaccepteerd) heb je alles goed gedaan en ligt het probleem echt bij hem zelf.
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Heb zelf ook wel eens een mail gehad van een koper die naar mijn mening of een spijtoptant is of op die manier nog wat van de prijs af wil halen.

Deze vertelde mij dat de door hem gekochte Olympus OM-4 met 50mm f/1,4 combinatie perfect werkte, maar dat hij na schoonmaken toch een euvel ontdekt had, waar hij niet zo blij mee was. Vond dat ik ook eebn verantwoordelijkheidn naar hem toe had.

Het euvel was volgens hem, dat als de film in de camera doorgedraaid was, de ontspanknop elke tweede opnae vanzelf afging als de camera zonder lens gemonteerd op zijn kop gehouden werd......Lastig als de camera in zijn tas zit, want dat zou hem veel onnodig geld aan films kosten.......

Belachelijk natuurlijk, een mechanische camera, die op de mechanische teller kijkt en elke tweede opname besluit (als hij op zijn kop gehouden wordt) om af te gaan.....

Ik heb er niets mee gedaan en vervolgens ook niets meer over gehoord.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

je kan iemand natuurlijk geen rommel verkopen, maar wat ik mij nou afvraag hoe lang heeft zo,n iemand gerantie?
als ik iets zou kopen en na een paar weken donderd dat uitelkaar dan neem ik ook contakt op.
maar tot waar loopt je garantie :?
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Vinny
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 669
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2005 13:18
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

ik denk dat de garantie tot de deur is

je hebt die persoon netjes te woord gestaan en je camera laten inspecteren op gebruikers sporen en andere dingen neem ik aan
ik weet niet hoelang hij heeft zitten kijken en uitproberen (neem aan dat hij het ook wou testen)

hij heeft dus in mijn ogen genoeg tijd gehad
hij is ermee ingestemd en jij ook
klaar uit niets meer aan doen

ook al zou die camera binnen 2 weken kapot zijn is het niet jou schuld
hij heeft toch gekozen om 2e hands een camera te kopen?
met alle gevolgen van dien
klinkt misschien hard wat ik zeg

als jij met de instelling rondloopt van "je kan iemand natuurlijk geen rommel verkopen"
dan neem ik aan dat je zelf geen rommel verkocht heb

ik zou dus nooit iets 2e hands kopen
ik weet niet wat er allemaal mee gebeurd is

dus ik zou er niet mee zitten
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

voor zover ik weet is een transactie tussen particulieren geen consumentenkoop en dus is garantie en dergelijke niet van toepassing.
Gebruikers-avatar
bgitmans
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 754
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2005 11:13
WoonplaatsCOLON Boxtel
CONTACTCOLON

Heb eens mijn analoge 300v ingeruild bij een fotozaak.
Bleek dat de flitser het niet meer deed toen ik een week later terug kwam om wat foto's op te halen.
Zij hebben mij hiervan op de hoogte gesteld maar hier bleef het dan ook bij.
Ze zijden dat ze zelf beter haden moeten kijken.
En volgens mijn weten deed de flitser het ook nog gewoon.
Dus zelfs een fotozaak zal niet achter je aan gaan zitten als iets na inruil of verkoop niet foutloos functioneerd.
[url=http://www.bgitmans.nl]www.bgitmans.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

met andere woorden als jij zelf de gebreken niet kent is het de koper zijn probleem als die in eens wel op duiken?!

naar zo,n behandeling hoop ik dat die camera ontploft al gun ik het die beste camera niet mijn lief trouw beesje geweest 8)
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
shutterbug
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 18:54
WoonplaatsCOLON Tilburg

Falerossi schreefCOLON Zit ik later in de auto beld die me op dat ik terug moet rijden dat die z,n geld terug wil hebben.
Ik vraag me af of ie nog steeds op het station zit te mokken!
Hij kan je toch niets maken.

Groet
Shutterbug
[size=75]30D/EF-s 17-85mm f1:4-5.6 IS USM/ EF 28-80 f1:3.5-5.6/ EF 50mm f1:1.8 II/ EF 70-200mm f1:4 L USM/ EF 100 f1:2.8 macro USM/ TC2X II/ 580 ex[/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

bgitmans schreefCOLONHeb eens mijn analoge 300v ingeruild bij een fotozaak.
Bleek dat de flitser het niet meer deed toen ik een week later terug kwam om wat foto's op te halen.
Zij hebben mij hiervan op de hoogte gesteld maar hier bleef het dan ook bij.
Ze zijden dat ze zelf beter haden moeten kijken.
En volgens mijn weten deed de flitser het ook nog gewoon.
Dus zelfs een fotozaak zal niet achter je aan gaan zitten als iets na inruil of verkoop niet foutloos functioneerd.
Ik denk dat dat nu niet meer zal gaan: de wet is veranderd namelijk. Als je weet (had kunnen weten) dat er een gebrek is, ben je verplicht dat te melden.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
oegemeister
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 606
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2005 08:54
WoonplaatsCOLON Almelo

Consumentenrecht speelt niet bij particuliere verkopen dus heeft hij geen poot om op staan. Laat hem maar lekker zeuren!

Gr Sjoerd
[size=75]Apple'tje, Apple'tje, jij bent de mooiste van het land! Go Away Micro$oft![/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar