Pagina 1 van 1

App “Camera Connect” verbind niet meer via NFC-functie

GeplaatstCOLON 01 Nov 2020 16:10
door Henk1949
Mijn camera’s Canon PowerShot G5 X en de EOS 80D verbinden niet meer met de Camera Connect app op mijn Android telefoon.

3 weken terug werkte het nog perfect en nu krijg ik bij beide dit pop-up scherm.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben of even willen kijken of het bij jouw ook niet meer werkt?

Of weet iemand wat er, zonder dat er volgens mij in die tijd iets veranderd is, verkeerd gaat?

Afbeelding

Re: App “Camera Connect” verbind niet meer via NFC-functie

GeplaatstCOLON 03 Nov 2020 22:44
door Piet van Vroonhoven
Bij mij werkt de connect app nog hetzelfde. Ik verbind een motorola g(6) telefoon met een M6-ii camera.

Re: App “Camera Connect” verbind niet meer via NFC-functie

GeplaatstCOLON 04 Nov 2020 17:41
door RoelofT
Heb je toevallig WiFi aan staan? Las ergens dat NFC alleen mag werken als je WiFi uit hebt staan.

Re: App “Camera Connect” verbind niet meer via NFC-functie

GeplaatstCOLON 04 Nov 2020 20:01
door Henk1949
RoelofT schreefCOLON 04 Nov 2020 17:41 Heb je toevallig WiFi aan staan? Las ergens dat NFC alleen mag werken als je WiFi uit hebt staan.
Volgens de gebruiksaanwijzing moet Wi-Fi en NFC ingeschakeld zijn.

De service afdeling van Canon heeft de specificaties van de app en telefoon opgevraagd en is er nu mee bezig.
Even afwachten wat dat oplevert.

Re: App “Camera Connect” verbind niet meer via NFC-functie

GeplaatstCOLON 06 Nov 2020 10:08
door Henk1949
Henk1949 schreefCOLON 04 Nov 2020 20:01 De service afdeling van Canon heeft de specificaties van de app en telefoon opgevraagd en is er nu mee bezig.
Even afwachten wat dat oplevert.
Service afdeling van Canon had als mogelijke oplossing.

De app toestemming geven om systeeminstellingen te laten wijzigen.
Deze instelling was inderdaad uitgeschakeld. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost.

Als dit probleem niet bij meer mensen voorkomt, zal ik me er bij neer moeten leggen dat dit bij mij niet meer werkt.