problemen datatransport EOS 50D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
nomad666
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2016 06:57

Mijn EOS 50D transporteert geen data meer van de camera naar de pc. Ik heb al van alles geprobeerd, met kabeltje, zonder kabeltje. Met EOS software, met adobe software. Ik heb eerst een nieuwe kaart aangeschaft, ik dacht dat het daar aan zou liggen, maar ook met een nieuwe kaart transporteert hij de foto's niet. Soms transporteert hij sommige foto's, soms helemaal geen. Ik zorg er altijd voor dat de accu vol is als ik de overdracht maak en ik formatteer mijn kaart altijd in de camera. Ben er mee naar een fotospeciaalzaak gegaan en die had ook geen oplossing. De foto's zijn wel gewoon te zien op de camera. Heeft iemand dit ook aan de hand gehad? En zo ja, was er een oplossing voor?
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Wat een manier is, is gewoon je geheugenkaartje in je computer te doen, al dan niet met een externe kaartlezer.
Dan zou het ongetwijfeld moeten lukken.
Eventuele problemen of dingen die kapot zijn aan je camera los je daar niet mee op, maar het resultaat is wel wat je wil:
Foto's naar de computer.
Anoniem 4

Inderdaad, kaartje uit de camera halen en de foto’s overbrengen naar de computer met een kaartlezer.
Als je het toch via de camera op de computer wil doen, gebruik dan eens een andere usb-poort. Lukt dat ook niet, verwijder dan de camera uit Apparaatbeheer. Start de computer opnieuw en sluit dan de camera weer aan. De computer gaat dan op zoek naar de juiste driver voor de camera. Misschien dat die corrupt is geraakt.
nomko
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2016 01:02
WoonplaatsCOLON Den Haag

1) Het kan zijn dat jouw computer de USB poort in een soort van "slaapstand" modus gooit of een energiespaarstand modus waardoor de verbinding ineens verbroken wordt of niet tot stand komt. Lijkt me in jouw geval niet zo waarschijnlijk.
2) Comptabiliteitsprobleem? Jouw toestel is voorzien van USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B) poort en jouw computer van "standaard" USB 1.0/2.0/3.0 poorten waardoor je een converter nodig hebt die op zich weer een probleem veroorzaakt?
3) Wat iedereen zegt, gebruik een kaartlezer en haal dan je foto's van de geheugenkaart af. Ik deed dit al bij mijn eerste compact camera (toevallig ook een Canon Powershot A70. Werkte veel beter en sneller!
nomad666
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2016 06:57

De kaartlezer heb ik altijd gebruikt. Daar begonnen de problemen mee. Andere kaartlezer aangeschaft, dat hielp ook niet. Andere usb poort heb ik ook al geprobeerd. Helaas. Al die opties heb ik al gebruikt. Ik ben bang dat het iets is in de software van mijn camera. Bedankt voor de reacties allen!
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

nomad666 schreefCOLON Andere usb poort heb ik ook al geprobeerd. Helaas.
Ook al een usb poort gebruikt aan de achterkant van de pc???
Met vriendelijke groet,

Hans.
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Als zowel een kaartlezer als de camera zelf problemen geeft bij het lezen van de foto 's lijkt het me waarschijnlijker dat je het moet zoeken in de USB configuratie van de computer.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Daffiedolf2
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2016 17:15

Misschien niet goed gelezen, maar is je kaart wel ok?
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

En de USB-kabel?
Daffiedolf2
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2016 17:15

?????
nomko
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2016 01:02
WoonplaatsCOLON Den Haag

@ nomad666 , inderdaad wat de anderen al zeggen. Zijn de USB poorten van jouw computer/laptop wel goed? Kijk ook eens naar de backward compatibilteit van de kaartlezer en de USB poort(en) van jouw computersyteem.

Koop je merk spullen of goedkope, onbekende merk spullen? Wat ik in 25 jaar heb gemerkt is dat vaak exotische/onbekende merken (lees: zeer goedkope van dubieuze kwaliteit Chinese producten) vaak nog wel eens problemen geven, met name op het gebied van backward compatabiliteit.

Aan de andere kant, waarschijnlijk heb je een USB muis, een printer die aan een USB kabel aan jouw systeem hangt? Werken die goed?

En misschien wordt dit vergeten, in welk bestandsformaat formatteer je die geheugenkaartjes? Gewoon standaard FAT16/32? En welke Windows versie gerbuik je?

Wat voor merk/type geheugenkaartje gebruik je? Hie raar dit klinkt, zou niet de eerste keer zijn dat een bepaalde merk en/of type ineens geweigerd wordt na bepaalde (systeem) updates.

Ben benieuwd!
Laatst gewijzigd door 1 op nomko, in totaal 6 keer gewijzigd.
Anoniem 4

Al eens een andere computer geprobeerd?
nomad666
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2016 06:57

Ik koop altijd merkspullen, Heb een Lexar Professional compactflash udma 7, gebruik Windows 10 64 bit, formatteer de kaart in FAT 32. Een andere pc heb ik nog niet gebruikt, dat is wel een idee. De rest van de spullen die aan de usb poort hangen werken goed. En ja, ik heb de kabel ook al achter aan de pc in een poort gehangen. De kaart is nieuw, ik heb waarschijnlijk een goed werkende kaart weggegooid omdat ik in eerste instantie dacht dat het daaraan lag. :(

Ik ga het eens proberen op een andere pc. Tnx voor het meedenken!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar