spiegeling sterren op de foto

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Swiss 4478
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2016 09:09

Goedenavond canon vrienden.
ik heb een vraag vorig jaar najaar heb ik mijn auto o de foto gezet met wat sterren tenminste dat is de bedoeling.
nu is het bij ons in de randstad natuurlijk niet de beste plek maar ja dat is even niet anders.
mijn vraag is eigenlijk op de foto lijkt het wel dat de blauwe sterren door spiegelen op de auto en de voorgrond.
nu is de plaat niet perfect maar de blauwe rode puntjes blijven er terug komen.
deze foto is met de klassieke 5D gemaakt.
maar ik heb er ook een met de 40D gemaakt en daar zie ik het niet in terug.
Afbeelding

groetjes Sebastiaan
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Blauwe en rode puntjes zijn meestal overijverige pixels op de sensor.
Die moet je uit de foto verwijderen.

Het is een ouderdoms kwaaltje / kwaliteit issue / temperatuur kwaaltje van sensoren.
Bij moderne sensoren hebben ze dit beter onder controle.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Swiss 4478
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2016 09:09

Seoman.

Oke bedankt het is nog al storend je doet er alles aan om een mooi plaat te maken en dan zie je die puntjes ik zal eens kijken naar een mooi progama je ontkomt er niet aan.
Punt is dat we over 8 weken op vakantie naar zermatt gaan en juist daar kun je mooi de sterren vast leggen.
Maar ik heb sinds kort ook een 1DIII zal kijken of het daar beter mee gaat.
Maakt het nog uit of je de ff censor hebt of een crop de 4D is natuurlijk een stuk kleinder.

Groetjes Sebastiaan
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Al die camera's die je noemt zijn ongeveer even oud.
Ik verwacht geen grote verschillen.

Laat het scherm uit om de camera zo koel mogelijk te houden.
Wat nog verschil kan geven is de camera een compensatie foto te laten maken.
Long exposure noise reduction. Daar moet je eens mee spelen om te kijken of die hot pixels weggepoetst worden (bij jpg foto's )
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Swiss 4478
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2016 09:09

ik zal bij de volgende keer uit testen klopt wel je kijkt toch vaak op je scherm om te kijken hoe ze zijn en wat je nog kan verbeteren.
Het rare is als ik in de avond nacht voorbeelden met verlichting vast legt dan heb ik er geen last van alleen als ik dus astro wilt doen en dat de 40D wel een perfecte plaatjes uit perst.
Groetjes Sebastiaan
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar