Advies gevraagd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
marleen22
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2016 19:24

Goedenavond, Ik ben hier nieuw op het forum en zou graag wat advies willen over welke dslr camera bij mij zou passen.
Ik ben nu in het bezit van compactcamera maar merk steeds vaker dat ik dingen mis, camera wordt ook al wat ouder.
Ik ga dit jaar een aantal mooie reizen maken, en vind het dan ook zonde als ik mooie foto's wil maken en dat de camera het bijv. zou begeven.
Ben altijd wel geïnteresseerd geweest in fotografie, en heb een paar maanden geleden ook een mooi boek gekocht van lonely planet over reisfotografie door fotograaf Richard l' Anson.
Vond dit allemaal zeer interessant om te lezen en het een en ander is me nu ook meer duidelijk geworden,alles wordt er namelijk in besproken diafragma,sluitertijd juiste licht lenskeuze etc.
Het lijkt mij ook heel mooi om dit allemaal uit te gaan proberen,er is meer mogelijk als met een compactcamera lijkt mij.
Nu ben ik benieuwd wat jullie mij aan zouden raden moet ik bijv voor de xxx-d of de xx-d serie gaan?
-dit wordt mijn eerste dslr
-ik wil voornamelijk landschappen fotograferen(reis naar engeland a.s mei wil ik dit vooral gaan doen+ook in de dorpjes fotograferen,geen actiefoto's of portret,macro lijkt me wel leuk.
-ik kom ook een hoop camera's tegen met wifi +kantelbaarscherm dat hoeft voor mij ook niet.
-op marktplaats zie ik een hoop camera's staan voor bijv. 350 euro max 400 dit zal ook mijn budget zijn.
-camera mag ook best een ouder model zijn

Alvast bedankt voor het advies.
Gebruikers-avatar
leerling foto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 19:29
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland

Suggestie: kijk op marktplaats voor een canon eos 50d en voor een 17-85mm lens en je bent in staat om de mooiste foto's te maken.
Als je alle facetten van deze camera beheerst ben je jaren verder. Er zijn meerdere aanbieders en je blijft onder de 400 euro.

veel succes en plezier met het maken van foto's.

groet Theo
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

Ik ben zelf niet zo van het tweedehands als het om dit soort apparatuur gaat. Waarom ga je niet voor de net uitgekomen 1300D met 18-55 mm ? € 439,-
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

Harold1974 schreefCOLONIk ben zelf niet zo van het tweedehands als het om dit soort apparatuur gaat. Waarom ga je niet voor de net uitgekomen 1300D met 18-55 mm ? € 439,-
Goede tip !!
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

bij KE hebben ze occassions, bv de 60d vanaf 400. Krijg j nog garantie ook.

Nee, heb geen aandelen :mrgreen:
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar