Aangeschaft/review: AVtec XHD070 Pro Ultra Thin 7'' monitor

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Wel deze monitor gekocht en die kan geplaatst worden middels een bijgeleverde balhoofd op de flitssocket van de camara.
Dit is een uitkomst voor mij gezien het feit ik ook brildragend ben. Maar het is niet goedkoop ==>> 299 euri.

Dit klein monitortje gebruikt 5 watt is een LCD, heeft IPS, HD, AV, HDMI, USB, hooftelefoon, speakers, netadapter en weegt 290 gram.

Het kan ook voeding verkrijgen via een LP-E6 accu die je achterop de monitor plaatst (dus je kunt zeer mobiel werken), er zijn ook nog 2 brackets voor andere accu's, deze zijn eenvoudig te verwisselen.

Middels HDMI (of AV kabeltje) sluit je hem aan op de camera en na inschakelen van de camera en monitor wordt alles weergegeven op de monitor i.p.v. display van de camera. Getest met een Canon 5D MK-III.

Het geheel kun je goed dragen, monitor is middels het bijgeleverde balhoofdje goed vast en in positie te zetten.
Dit al zo'n keer of 5 op diverse plaatsen getest, geweldig moet ik zeggen.

Ook wordt er zelfs een afscherming voor lichtinval bijgeleverd (een vorm van een snel aanbrengbare omkasting).

De kwaliteit van dit monitortje is verbluffend te noemen, zeer helder, klasse kleurweergave, zeer scherp.
Verder heeft het diverse instellingsmogelijkheden aan boord en het kan ge-updated worden.
Dit had ik niet verwacht van zo'n monitortje.
Voor alle foto- en filmtoepassingen inzetbaar. TOP dus :D :D :D .
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

"foto's liegen niet, mensen wel" dat staat er in zijn onderschrift.
Boven zijn onderschrift, alleen maar tekst :D :D

De kabeltjes die er tussen gaan, zijn dat aparte kabels of gewoon HDMI-kabels van iedere lengte die je bij de sigarettenboer op de hoek haalt?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

Even voor de mensen die niet willen zoeken :mrgreen: .
http://www.cameranu.nl/nl/p761145/avtec ... -7-monitor" onclick="window.open(this.href);return false;
Met vriendelijke groet,

Hans.
Anoniem 4

fotojeroen schreefCOLONDe kabeltjes die er tussen gaan, zijn dat aparte kabels of gewoon HDMI-kabels van iedere lengte die je bij de sigarettenboer op de hoek haalt?
Ik gebruik deze monitor al enkele jaren naar volle tevredenheid. Er wordt een HDMI-kabel bij geleverd, maar je kunt er iedere enigszins fatsoenlijke kabel voor gebruiken. Zelf heb ik naast de bijgeleverde kabel ook een kabeltje van 25 cm voor directe verbinding tussen camera en monitor, handig en geen kabelbrij.

Naast de hier boven gegeven link nog een andere van dezelfde winkel, maar 35 euro goedkoper. In de omschrijving en specificaties zie ik geen verschil, tenzij ik ergens overheen lees.
http://www.cameranu.nl/nl/p761155/avtec ... -7-monitor" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

De duurdere monitor heeft meer funktie's zoals:
Histogram, False Color, Exposure, Focus Assist, Center Marker, Safe Frame, Check Field, Camera Mode, Aspect Ratio, Image Flip, Pixel-to-Pixel en Image Freeze.

T.a.v. fotojeroen:
Eronder schrijven lukte niet, anders had er nog meer tekst gestaan :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :lol:
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ziet er uit als een mooi stukje techniek. Ik ben wel benieuwd: gebruiken jullie dat alleen in studio-omstandigheden, of ook gewoon buiten? Rondsjouwen met zo;n scherm op mn camera lijkt me niet zo geslaagd namelijk ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Hoi Marco,

Nee geen studio, gewoon bij familiebezoeken e.d. als hobbyfotograaf.
Het gewicht, tja dat is wat je hebben kan.
Een paar weken terug een uur of 5 met een club in Assen rondgesjouwd met 2.4 kilo om de nek.
Dat was met een Canon 5D MK-III, batterygrip en een 24-70 F2.8 lens.
Dat was voor mij geen probleem, ik had de monitor toen nog niet.

Het gewicht met monitor en accu wordt dan zo'n 400 gram extra.
Dat ga ik dus ook nog testen, maar ik voorzie geen problemen.
Maar als brildragende, is voor mij de monitor een uitkomst en ook nog eens topkwaliteit weergave.
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

O, ik doelde niet op het gewicht (dat is geen enkel probleem voor mij), maar meer op het praktische. Ik draag m'n camera aan een strap, dat lijkt me met zo'n scherm erop gewoon minder handig. Ik vind m'n flitser al netaan kunnen qua formaat.

En ik zou m'n flitser missen denk ik ;-)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Niet gaan dragen met een strap, maar gewoon voor jouw borst.
Het wordt naar mijn mening toch iets te groot en te gevoelig om met een strap te dragen.
Monitor zit maar met een klein balhoodje op de socket.
Ik had het altijd voor mij hangen bij mijn testen en dat zal ik ook blijven doen.

Maar wat ik ook nog wil aanschaffen is een aparte rail (mouting rail of zoiets).
Hierop kan ik zijdelings van de camera de monitor plaatsen en heb ik de socket vrij voor de flitser.
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

MarcoEOS550D schreefCOLONZiet er uit als een mooi stukje techniek. Ik ben wel benieuwd: gebruiken jullie dat alleen in studio-omstandigheden, of ook gewoon buiten? Rondsjouwen met zo;n scherm op mn camera lijkt me niet zo geslaagd namelijk ;)
Tuurlijk wel, daar heb je juist een rig voor zodat je daar alles op kunt monteren. Juist buiten lijken dit soort dingen me een aanwinst. Ze zijn meer bedoeld om op te kijken dan een scherm van een camera en daardoor denk ik dat je ook een betere kwaliteit hebt. Daarnaast kan zo'n klein scherm een pain in the ass zijn om scherp mee te moeten stellen (tenzij je ver inzoomt op je scherm, dan is het prima te doen)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Rondsjouwen met een rig lijkt me dus helemaal niks. ;-)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Ik heb vanmorgen weer genoten van dit monitortje:
Macrofotografie in de huiskamer, cactussen e.d. gemacrooooood zonder flits.
Toestel op M, grijskaart, Extensiontube II (tussenring), lens 85 F1.2 erop, statief en afstandsbediening en toestel op LIVEVIEW.
Tjonge ik had dit monitortje eerder moeten aanschaffen, alles wat je doet zie je superscherp.

Oudjaarsnacht is dit monitortje ook mijn kameraadje :D :D :D .
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

En oudjaarsnacht heeft dit monitortje mij weer een dienst bewezen.
Fototoestel en lens 70-200 op M, statief, monitortje, liveview + afstandsbediening.
Kleurtemperatuur met testshots op 3400, 2 sekonden belichting en diafragma 8.
Wel het was superscherp te stellen met het monitortje ofwel TOP.
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Laat eens die foto's zien die niet liegen? :-P
Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als real life test, niet van een internet plaatje...
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Hoe krijg ik hier de foto's naartoe?
Ik dacht dat het eenvoudig was maar..........nee dus.
Moet ik een album aanmaken ofzo?

Want ja ik heb de foto's al klaar staan en die liegen niet :lol: :lol: :lol:
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Hoe je foto´s hier een album kunt uploaden: https://www.eosdigitaal.nl/forum/viewto ... 3&t=117415" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Dankje fotojeroen, ik ga ermee aan de slag.

By the way en letterlijk en figuurlijk "by the way":
Ze waren bij mij voor het huis op de "asfalt way" aan het schaatsen, zoveel ijs ligt erop door ijzelregen.
Tja het barre Noorden, morgen hoop ik dat ze weer schaatsen dan effe wat foto's maken.
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

493434934249341

Hier een paar stuks van mijn eerste ervaring met het maken van vuurwerkfoto's.
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Ik zie nog geen reaktie, maar die drie foto's van het vuurwerk heb ik middels het monitortje goed kunnen nemen.
Alle drie via het monitortje kunnen scherpstellen, een uitkomst dus.

Oja voor diegene die het niet weet, gewoon op een foto klikken om groter formaat te kunnen zien.
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ja, maar die vuurwerkfotos willen we niet zien :lol:
We willen een foto van hoe je hele systeem eruit ziet, wat eruit komt geloven we wel denk ik ;)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar