Canon eos 70d verbinden met ziggo wifispots

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ernestvdh
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2015 22:36

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier, ik vroeg me af of één van jullie mij kan helpen met het probleem , dat ik mijn canon 70d niet kan verbinden met Ziggo wifispots.
Als ik thuis ben heb ik totaal geen probleem om de camera via mijn ( eigen) wifi te verbinden met mijn iPhone. Maar ik zou dat graag ook via Ziggo wifispots willen, ALS dat kan.

Is er iemand die mij kan helpen?

Graag hoor ik van jullie.

Ernest.
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Waarom wil je dat? Eenmaal gepaird met je smartphone heb je toch geen andere wifi spots meer nodig. Je smartphone en camera is dan overal met elkaar verbonden.
ernestvdh
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2015 22:36

dank voor je snelle berichtje.

ik zal ook graag willen verbinden als ik buiten ben, binnenshuis gebruik ik mijn eigen wifi, niet die van ziggo.

Ernest.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

waar loop je tegenaan dan?
ernestvdh
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2015 22:36

@shooter:
het gaat mij erom hoe ik de wifi instellingen op mijn 70d kan instellen voor de Ziggo wifispots.
als ik naar de naam Ziggo scroll in mijn lijst wifi kanalen en dan Ziggo instel, moet ik vervolgens een naam/wachtwoord invoeren. ( zoals op mijn iPhone ).
bij mijn iPhone via mijn thuisnetwerk is dat geen probleem, maar als ik dat voor Ziggo wifispots wil doen, dan vraagt de camera om naam, die ik dan ook intyp, gevolgd door enter, maar dan gaat de camera zoeken. er wordt niet gevraagd om een wachtwoord, wat wel nodig is.

weet jij een oplossing hoe ik dat moet doen?

Ernest.
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Ik heb even met mijn 70D nagegaan hoe het zit. Kijk op pagina 25 van de extra Wifi handleiding. Via de Gemakkelijke verbinding op je camera kan je camera en smartphone koppelen. Als je de Camera Connect hebt gedownload op je smartphone, ga je naar Wifi netwerken op je smartphone. Laat even zoeken naar de camera verbinding. Voer de encryptiecode in en je hebt een 1:1 verbinding met je 70D.
Daar hoeft geen ander netwerk aan te pas te komen. Het werkt dan namelijk buiten een netwerk om. Simpeler kan niet.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Zolang de camera (om een totaal onverklaarbare reden) van je vereist een beveiligde verbinding te starten
dan acht ik de kans dat je op een openbaar netwerk kan/mag 0.0%

2de probleem is dat ziggo je camera niet kent en niet kan beslissen dat die camera op hun netwerk mag.
Ik werk zelf niet met hotspots en mijn internet aansluiting heeft (gelukkig) ook die functie niet.
Dus hoe je dit moet omzeilen weet ik niet

Verder acht ik de kans dat de hotspot functie van kpn/ziggo/etc extreem veel beperkingen heeft en dat er een verbinding met de camera sowieso niet tot de mogelijkheden behoort
Het hotspotnetwerk zal alle verbindingen richting het internet gooien en proberen de gebruikers op het hotspotnetwerk te maskeren/onvindbaar te maken.
Je camera probeert dan te zoeken naar jouw telefoon op het wereld wijde netwerk en dat is zoeken naar een zandkorrel in de sahara terwijl de de telefoon en camera afgeschermd zijn.

Ik acht de zoekttocht dus kansloos.

Laat de telefoon/tablet zelf voor hotspot spelen of bouw een directe wifi verbinding op vannuit de camera
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

Je moet je telefoon met ziggo hotspot connecten, niet je camera. Je camera connect dan net als thuis met je telefoon.
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
Marja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 11:41
WoonplaatsCOLON warmond
CONTACTCOLON

Als het de bedoeling is om foto's vanaf je camera naar je telefoon te zetten, of te bekijken op je telefoon, heb je helemaal geen hotspot of wifi verbinding nodig. Je camera fungeert dan als de wifi hotspot, deze pair je met je telefoon en via de eos app kun je dan de foto's op je camera bekijken, downloaden of je camera bedienen met de app. Daar heb je geen externe hotspot of wifi verbinding voor nodig.
Dirkjan82
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2014 16:59
CONTACTCOLON

Als je met je smartphone, tablet of laptop met een Ziggo wifi hotspot wil verbinden wordt er eenmalig gevraagd om een speciale inlognaam en bijbehorend wachtwoord. Vervolgens wordt er in de instellingen van je apparaat een profiel geïnstalleerd waardoor Ziggo kan herkennen als je verbinding maakt met een hotspot en dit vervolgens ook goedkeuren. Dit om te zorgen dat alleen klanten van Ziggo hier gebruik van kunnen maken.

De 70D kan wel verbinden met wifi, maar niet als je dan nog extra goedkeuring nodig hebt, zoals wifi in de trein of bus waarbij je akkoord moet gaan met de voorwaarden. Dit omdat de 70D geen browser heeft. Ook de Ziggo hotspots kunnen niet, omdat het menu van de 70D je geen kans geeft om een Ziggo gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen en ook geen profiel van Ziggo kan installeren. Dit voor zover ik weet.

Kortom: via een Ziggo hotspot gaat het je niet lukken.

Als je buiten wel een verbinding met je smartphone wil is dat gelukkig heel simpel: je kan de 70D instellen als hotspot en je smartphone direct verbinden en dan gebruiken als extra scherm en remote, maar ook om direct foto's over te zetten. Kijk hiervoor even in de handleiding van je 70D.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar