voor Vista geschikte Utility ?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
CorvK
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2006 18:15
WoonplaatsCOLON Spr-C

De bij m'n 6D geleverde EOS Utility werkt niet i.c.m. mijn Windows Vista. Ik heb m'n oudere versie van Utility's van m'n pc verwijdert om de nieuwe versie te installeren maar helaas. Alle downloads die ik op internet kan vinden, vragen bij de installatie echter op de orginele cd, maar die is met m'n oude camera meegegaan.
Weet iemand waar/hoe ik een voor Vista geschikte Utility kan bekomen ?
Gebruikers-avatar
maarten
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2005 17:24
WoonplaatsCOLON Leiderdorp
CONTACTCOLON

Windows Vista is wel erg oud en achterhaald. Is de pc nog te upgraden naar Windows 8 ? Zo ja, dan is dit een makkelijker weg dan zoeken naar een utility dat niet gemaakt is in de Vista-tijd.
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

ik gebruik de versie van utility die bij mijn 400D geleverd is met windows Vista en dat werkt prima.
wellicht dat je deze versie ergens kan downloaden.
Anoniem 4

Dit zou toch echt moeten werken met Windows Vista 32 en 64 bit
http://www.canon.nl/support/consumer_pr ... 20Vista%20(32-bit" onclick="window.open(this.href);return false;)
Is het niet Vista zelf die problemen geeft?
Je kunt wel een disk voor een andere camera gebruiken, maar als je van daaruit gaat updaten loop je waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aan.
Een versie die origineel bij een wat oudere camera is geleverd, gaat waarschijnlijk niet goed werken met een nieuwe 6D.
Misschien handig om aan te geven welke die vorige camera was.
CorvK
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2006 18:15
WoonplaatsCOLON Spr-C

Utility draait inmiddels wel op Vista maar niet volledig. Ik kan wel m'n foto's van de camera downloaden maar de GPS-logfunctie kan ik b.v. niet uitlezen. We puzzelen nog even verder. Bedankt voor alle adviezen.

@maarten: Upgraden is mogelijk nog een optie.
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

CorvK schreefCOLONUtility draait inmiddels wel op Vista maar niet volledig. Ik kan wel m'n foto's van de camera downloaden maar de GPS-logfunctie kan ik b.v. niet uitlezen. We puzzelen nog even verder. Bedankt voor alle adviezen.

@maarten: Upgraden is mogelijk nog een optie.

Upgraden mogelijk een optie? :)

Vista op je pc, hoe stoffig kun je het in deze tijd nog bedenken....... :wink:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Anoniem 4

CorvK schreefCOLONUtility draait inmiddels wel op Vista maar niet volledig. Ik kan wel m'n foto's van de camera downloaden maar de GPS-logfunctie kan ik b.v. niet uitlezen. ...
Heeft Vista wel minimaal servicepack 2? Is de Map Utility software goed geïnstalleerd, minimaal versie 1.4 Wordt meegeïnstalleerd met Imagebrowser EX. Misschien de laatste opnieuw installeren.
Wellicht heb je hier nog wat aan
http://www.kisslaszlo.eu/6D/manuals/en/MU1.4_EN_00.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
CorvK
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2006 18:15
WoonplaatsCOLON Spr-C

Illuminatus schreefCOLONHeeft Vista wel minimaal servicepack 2? Is de Map Utility software goed geïnstalleerd, minimaal versie 1.4 Wordt meegeïnstalleerd met Imagebrowser EX. Misschien de laatste opnieuw installeren.
Wellicht heb je hier nog wat aan
http://www.kisslaszlo.eu/6D/manuals/en/MU1.4_EN_00.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb servicepack 2, de map Utility is volgens mij goed geïnstalleerd, ik heb versie 2.14.
ajbeefde schreefCOLONVista op je pc, hoe stoffig kun je het in deze tijd nog bedenken....... :wink:
Ik stof mijn pc regelmatig af :evil: :mrgreen:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar