5D III problemen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Jaapaap
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2015 12:15

Hallo,

Sinds twee a drie weken heb ik problemen met mijn 5D III. Hij is nog niet zo oud dus er zit nog garantie op. Maar omdat ik hem in de aankomende tijd eigenlijk nodig heb wil ik hem niet terugbrengen naar de winkel. Wellicht zijn het bekende problemen en kunnen jullie mij verder helpen.

Wanneer ik de camera instel op AF autoselect (zodat de camera zelf kiest op welke punten hij scherp stelt) verandert hij na 2 a 3 foto's automatisch naar AF point expansion (zodat je zelf de zone van de punten kan kiezen). Dan staan ergens rond het midden naar links de punten ingesteld. Telkens dezelfde zone. Ik moet hem dan handmatig weer in autoselect zetten. Ook als in het menu AF point expansion uitzet selecteert hij na een aantal foto's gewoon weer dezelfde zone.

Bij het terug kijken van foto's stopt hij soms met terugkijken of wanneer ik scroll in het menu en een tab naar links of rechts ga gaat hij er 2 of 3.

Het lijkt een software probleem te zijn, op mijn tweede 5D III heb ik geen problemen met dezelfde firmware (1.3.3). Ook heb ik lenzen gewisseld om te bekijken of daar het probleem zit.

Hebben jullie enig idee waar het probleem aan kan liggen? Alvast dank!
Gebruikers-avatar
gerardus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2011 14:42
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dit komt bij mij over als een serieus software of een voedings- probleem, gegeven de van elkaar verschillende problemen. Probeer eerst eens een andere batterij/accu (of maak de contacten eens schoon op de accu en in de camera). Als dat niets oplevert probeer dan eens de laatste Firmware opnieuw te installeren. Wellicht kan dat helpen?
----------------------------------------------------------------------
Life is not measured by the breaths you take, but by its breathtaking moments.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar