Knop kapot EOS 400D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Pannekoekjes
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2015 10:45

Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw op dit forum, en heb eigenlijk ook maar 1 doel momenteel: om hulp vragen. Ik ben zelf geen rasfotograaf, maar mijn vriendin schiet al jaren leuke plaatjes met haar EOS 400D. Nu is onlangs het knopje waarmee je daadwerkelijk een foto maakt (en focust) afgebroken. De camera doet het nu niet meer. Alles werkt, alleen er kunnen simpelweg geen foto's meer worden gemaakt omdat het knopje geen contact meer maakt.

Nu is zij niet de meest technische, dus heb ik er eens naar gekeken. Na vastgesteld te hebben dat het te duur is om het te laten repareren (de camera is immers al een oudje) besloten dat ik het zelf ging proberen. Hier ligt het probleem: In de onderdelencatalogus van de 400D zijn de onderdelen die ik nodig heb niet genummerd, wat betekent dat ze niet geleverd kunnen worden. Ik heb contact gezocht met Canon, maar zij konden niets voor mij betekenen. Ook de door hun aangewezen reparatiecentra geven aan dat ze niets voor mij kunnen doen omdat de EOS 400D te oud is. Kortom, het lijkt een lastig verhaal te worden. De camera staat nu uit elkaar geschroefd (gelukkig wel stofvrij) te wachten tot ze weer mag werken, maar het lijkt dus moeilijk te worden.