Waar nog meer op letten bij 2ehands dslr?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
One-Eye-Jack
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 438
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10

Hallo,
ik wil een 2e hands 5D2 body kopen.
Ik weet dat je op de volgende punten dient te letten
shuttercount, afbeelding v/d sensor + darkframe deadpixels nemen, loszitten van usb poort, cf en accu klepje. Beschadiging op lenssluiting, tripod draad.

Ter plekke de shutter en cpu testen dmv continu opnames, AF testen.

Zijn er nog meer punten waar je op dient te letten behalve de vanzelfsprekende?

Wat is een zwak punt van de 5d2

Via zoek functie krijg 1200 hits, de 1e 100 leverden niets op, ben toen maar gestopt met zoeken :(
Is ut nau me camera of muh camera?!
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Ik heb laatst een oude camera gekregen van een collega.
Nu blijkt dat er een draaibaar onderdeel het niet doet.
Bekijk ook alle knoppen ect even als ze werken.
(zal vast bij het standaard horen)
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Het is misschien een dooddoener maar volg je gevoel. Ik vind het contact met de verkoper altijd heel belangrijk. Reageert hij netjes, komt hij zijn afspraken na. Het is soms gewoon gevoel maar als het niet goed voelt gewoon niet doen. Veel mensen vinden het moeilijk om als ze aan de deur staan de koop toch nog af te blazen maar ik zou dit wel doen als het niet goed voelt.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
A3 A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 271
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2006 20:34
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Vaak is een eerste blik op een camera ook veel waard.
Is er goed voor gezorgd?
Als de camera van een prof is geweest kun je nog vragen naar het onderhoud van de camera, vaak laten de profs de camera 1x per jaar nazien.
In dat geval loop je ook minder risico.

gr Adrie
Canon 5DMIII en EOS-R | Tamron 24-70 2.8Di VC USD | Tamron 70-200 2.8Di VC USD| Sigma 150-600mm F/5-6.3 DG OS HSM Contemporary |Canon 100mm Macro 2.8 | Canon 50mm 1.4 |

http://www.a3afotografie.nl
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Iets overnemen van een prof kan een voordeel zijn qua regulier onderhoud. Kan ook een nadeel zijn, een prof behandeld zijn spullen vaak meer als "gereedschap" terwijl de amteur het koesterd als dure aankoop. Let op ! is uiteraard geen gegeven maar wel iets om rekening mee te houden.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
One-Eye-Jack
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 438
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10

Ik ga liever af op daadwerkelijke info die controleerbaar is ipv de mooie blauwe ogen van de verkoper. Vandaar mijn vraag.

Zelfs een hufter kan een goede camera aanbieden en iemand die heel sympathiek overkomt een camera met krassen op de sensor. Gasten die zich prof noemen hebben voor mij geen enkele meerwaarde, en ja hun materiaal zal ook veel intenser gebruikt zijn. Het gaat om de conditie van het materiaal. Uiteindelijk zal mijn gevoel de doorslag geven, waarbij de hufter weliswaar een kleinere kans van slagen heeft.

Het is ook ongelooflijk hoe beroerd verkopers reageren, en hoe laks kopers zijn: als de prijs "goed" , lees laag, is zal de camera ook wel goed zijn.
Is ut nau me camera of muh camera?!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar