foto's direct tonen op notebook

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Beste forumleden,

in september zijn wij van een fotoclub van plan om in ons dorp aan een straat theater festival deel te nemen ,waar wij als fotoclub
ons kunnen profileren.
Het de bedoeling om daar oa kinderen te fotograferen ( in de stand op een kruk ) en de foto's gelijk af te drukken en verkopen, met of zonder passe partout.
Nu willen we graag dat wanneer de foto gemaakt wordt ,deze gelijk is te zien op de notebook , dit dmv een kabelverbinding.
We hebben het een en ander al geprobeerd , maar krijgen dit nog niet voor elkaar , nu moeten we telkens de foto handmatig inladen en dan tonen.
Heeft iemand enig idee hoe wij dit voor elkaar kunnen krijgen.

Bvd
Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Misschien handig om te vermelden waar het mis loopt waar lopen jullie tegenaan

Om wat voor kabel verbinding gaat het?
Wat voor software gebruiken jullie?
Wat voor camera?

Met de standaard canon EOS utility software moet dit te doen zijn namelijk
Je sluit de camera aan dmv een usb kabel of nog sneller een tethering kabel en je hebt dan de optie binnen canon EOS utility om de foto's te downloaden naar je notebook
Onder opties linked software kun je dan kiezen welk programma je dan de foto's weer wilt geven.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik denk dat er vast mensen zijn op de fotoclub die Lightroom hebben. Deze heeft ook functies aan boord voor "tethering shooting"

Waar ik zelf nog wel eens tegenaan liep was de kwaliteit en/of lengte van de kabel. Probeer het eerst met de korte meegeleverde kabel, als dat werkt en een andere kabel niet weet je waar het aan ligt.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

dmv een usb kabel of nog sneller een tethering kabel
tethering kabel?
wat is dat?

Ik ben het wel helemaal eens met de optie EOS utility.
met remote shooting kun je zelfs kiezen de foto's niet op de camera op te slaan.
effe oefenen met DPP zodat je snel essentiële RAW editing kunt doen.

Je zou ook je foto's nog kunnen tonen op een TV, projector of ieder willekeurig beeldscherm.
Of via de video uitgang (standaard) of via HDMI (ook standaard). en wordt meestal meegeleverd bij de camera.
Alles wat er op je scherm komt (liveview of foto/filmweergave) wordt direct full hd uitgestuurd via HDMI
of ingeval van video uitgang pal of ntsc.
Maar daar kun je niet mee printen.

Ik ben het met Rijk eens dat USB/HDMI/Video kabels wel vaak rommel zijn en de beloofde afstanden niet behaald worden. Maar dat zal canon wel niet durven flikken met z'n klanten.

USB MAX is helaas maar 5 meter
met repeaters is dit bij sommige toepassingen te verlengen (weet niet of dat geldt voor Canon eosutility)
HDMI heb ik 10 meter vlekkeloos werkend maar koste een rib uit mijn lijf.
Video kabel bij lange lengtes afknippen en verlengen met goede coax kabel dan haal je makkelijk 15meter.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
jackk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2008 11:55
WoonplaatsCOLON Noord Limburg
CONTACTCOLON

Ik gebruik ook altijd Lightroom, hierin kan je tethered shooten via een usb kabel.
Zorg wel voor een goede usb kabel want dat scheelt veel in de verbinding.
Ik gebruikte eerst een goedkope usb kabel en regelmatig viel de verbinding weg of zeer traag, hierna een usb kabel van tethertools (oranje) gekocht en dat werkt veel beter, deze zijn in verschillende lengtes te koop. Zelf gebruik ik een 5 meer kabel en dat werkt goed.
Eventueel kan je nog een verlengkabel erbij kopen waar een versterker inzit.
Tevens kan je bij het importeren een zgn presets, een vooraf ingestelde instellingen/bewerkingen, laten uitvoeren zodat je gelijk het juiste beeld op scherm komt.
een Canon, wat glas, een paar lampjes en accessoires

http://www.kjkok.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
majaleko
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2012 09:22
WoonplaatsCOLON Spanbroek
CONTACTCOLON

Al eens gedacht aan een "Eye-Fi" kaartje.
Werkt prima en er zijn inmiddels kaartjes die ook RAW ondersteunen.
Geen kabels nodig...
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

majaleko schreefCOLONAl eens gedacht aan een "Eye-Fi" kaartje.
Ik denk dat ik voor zoiets zou kiezen.
Geen kabels over de vloer waar mensen vol enthousiasme over kunnen struikelen en de camera +spullen uit je vingertjes trekken :shock:

Wel zo handig
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

seoman schreefCOLON
dmv een usb kabel of nog sneller een tethering kabel
tethering kabel?
wat is dat?

https://www.google.nl/search?q=tetherin ... IrofY8M%3A" onclick="window.open(this.href);return false;
Met vriendelijke groet,

Hans.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

En wat is dan het verschil met een gewone USB-kabel?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Om even terug te komen op je vraag , Rick.
Ik gebruik de Canon 5D mII en de verbinding loopt via een usb kabel.
Op het moment dat ik de usb kabel aansluit op de camera en verbindt met de pc , er constant Buzzy blijft knipperen in
de camera , ik kan dan uberhaubt geen foto maken , laat staan dat de foto direct te zien is op het pc scherm.

Gr
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Simpel gezegd komt het er op neer, dat wanneer de foto gemaakt is , je op de pc hetzelfde ziet als op het schermpje van de camera , zonder eerst de
afbeelding handmatig in de pc te laden.

Gr
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

A.Otten schreefCOLONOm even terug te komen op je vraag , Rick.
Ik gebruik de Canon 5D mII en de verbinding loopt via een usb kabel.
Op het moment dat ik de usb kabel aansluit op de camera en verbindt met de pc , er constant Buzzy blijft knipperen in
de camera , ik kan dan uberhaubt geen foto maken , laat staan dat de foto direct te zien is op het pc scherm.

Gr
Ik krijg deze melding ook wel eens maar als ik dan van kabel wissel of de kabel opnieuw aansluit is het over. Dit heeft dus echt met de usb kabel of verbinding te maken. Ik heb ook een kabel van 3 meter en die heeft bovenstaande vaker dan een korte kabel. (zwakker signaal?)

Een tethering kabel is volgens mij een usb kabel die speciaal gemaakt is voor Tethered shooting en optimaal gegevensoverdracht geeft. Deze is ook iets dikker dan een normale kabel, dit is een bekende leverancier https://www.tethertools.com
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Ik haak nog een keer in

Om het even welke verbinding gebruikt wordt voor de connectie met de camera
Tethering is niet meer dan een naam van de toepassing over de verbinding in de kabel.

tehtering kan met RS232/RS422/Firewire/USB/Lightning/wifi/ethernet.
Als de type verbinding RS232/RS422/Firewire/USB of Lightning gelegd is kan met die verbinding gebruiken voor gegevens overdracht.
Die verbinding kan alleen gemaakt als de kabel ook daadwerkelijk geschikt is voor die verbinding. De kwaliteit van de fysieke kabel bepaald of de beloofde snelheden daadwerkelijk gehaald kunnen worden.
Dat is vaak niet het geval. De stekkers mogen dan wel passen de lengte en kwaliteit van de kabel staan VAAK de beloofde overdracht snelheden in de weg.

Een leuk voorbeeld is de Displayport verbinding.
Er zijn bijna geen officieel gecertificeerde kabels te vinden omdat de beloofde gegevens overdracht niet te halen is.
Zulke kabels zijn dik, stug, onpraktisch en kort.

Er zijn geen dunne usb kabels van 5 meter lang die de usb 3 specificaties daadwerkelijk halen.
De overdracht snelheden zijn tegenwoordig zo extreem hoog daar kunnen de chineze drop veters (zoals ze in de audio wereld gekscherend genoemd worden) niet mee overweg!
Ader lengte verschillen zijn uit den boze, goedkope isolators zijn uit den boze, goedkoop koper is uit den boze.

De technieken in een camera vallen bijna in het niet vergeleken met de technieken in een kabel.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Het werkt !!
Met EOS utility , en een wat betere kabel gaat alles naar behoren.
Allen bedankt voor jullie inbreng , mooi zo'n forum.

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar