help, libellen

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
LVfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2009 23:15
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

Beste kijkers,

gisterochtend geweest fotograferen in een natuurgebied in de buurt.

Gaarna wil ik wat foto's delen, maar eigenlijk wil ik jullie hulp vragen bij mijn laatste 3 foto's.

Betreft eerste foto; waterjuffer, eigenlijk vrij tevreden over.

Het verhaal erachter; libellen zijn erg druk en blijven niet snel stil zitten zoals jullie allemaal weten, alleen waar hij zit, is op een onmogelijke plek waardoor ik geen rustige omgeving / achtergrond krijg.

Is hier nog wat aan te doen met fotoshop of hebben jullie tips? Alles is welkom, want weet niet wat ik met deze 2 aan moet.

De laatste foto betreft zoals jullie zien een spinnetje die een lieveheersbeestje heeft ingepakt. Ook zou ik hierover tips willen ontvangen om hem zo mooi mogelijk en gedetailleerd vast te leggen.

Liefs Lin :roll:


01.

Afbeelding


02.

Afbeelding


03.

Afbeelding


04.

Afbeelding
Live your life, tomorrow it can be over

www.fotolv.webklik.nl
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Eerste is inderdaad een prachtige foto. Volgens mij is 's ochtends vroeg de beste tijd voor libelles, dan moeten ze nog opwarmen en zitten ze dus nog vrij stil op de rietstengels. Vroeg uit de veren dus ;)
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Libellen gaan ook overdag steeds even op het zelfde plekje zitten.
Gewoon dat plekje achterhalen en je kunt ze relatief makkelijk schieten.
Ieder heeft een eigen plekje (ik heb ze vooral langs de waterrand getroffen, zelfs op een zwem strand)
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

de 1e is idd mooi gedaan.

Om even antwoordt te geven op je vraag. Bij 2 en 3 wordt het lastig nog wat moois eruit te halen. De achtergrond is wel redleijk duidelijk aanwezig. Mss wat blaadjes weghalen die op de voorgrond staan zou mss nog kunnen.
Het is net waar het beestje wil gaan zitten, dat heb je nooit in de hand, that's nature.

Bij het spinnetje is het gewoon proberen vanuit bepaalde hoeken. Mss vanaf onderen naar boven fotograferen zou wel een mooi resultaat geven denk ik.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar