Heeft deze lens een meerwaarde of niet ?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Peter68
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2014 20:46

Hallo allemaal,


Ik heb een vraagje :

wat is het verschil tussen
Canon EF 70-200mm - f/4L USM - telezoom lens
en mijn huidige
EFS 55-250 lens ?

Zou het een meerwaarde zijn voor mijn sportfotografie ?

Hoor graag van jullie.

Groeten Peter
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Zeker weten.

De Canon 70-200f4 valt onder de L(luxe) objectieven van Canon. Het verschil ga je wss heel goed merken. Het is een superscherpe en snelle lens met een vast diafragma van f4 over het hele bereik. Heeft geen IS, maar ga je dit missen?

Om wat voor sport gaat het?
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Jazeker, die lens is iedere cent dubbel en dwars waard. Hij is scherper dan de 55-250 en ook sneller. Maak je geen zorgen over het verlies aan mm. De 70-200 is zo veel scherper dat je makkelijk een crop kan maken.

Ik zou zeggen probeer iemand te zoeken in je omgeving om de lens eens te proberen dan ervaar je het zelf.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Peter68
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2014 20:46

Jef-W schreefCOLONZeker weten.

De Canon 70-200f4 valt onder de L(luxe) objectieven van Canon. Het verschil ga je wss heel goed merken. Het is een superscherpe en snelle lens met een vast diafragma van f4 over het hele bereik. Heeft geen IS, maar ga je dit missen?

Om wat voor sport gaat het?
Dank voor jullie reactie, het gaat vooral om wielrennen en veldrijden en soms voetballen.
Peter68
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2014 20:46

Jef-W schreefCOLONZeker weten.

De Canon 70-200f4 valt onder de L(luxe) objectieven van Canon. Het verschil ga je wss heel goed merken. Het is een superscherpe en snelle lens met een vast diafragma van f4 over het hele bereik. Heeft geen IS, maar ga je dit missen?

Om wat voor sport gaat het?
ik merk dat ik met mijn huidige lens niet super scherpe foto's maak.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Voor die die sporten ga je veel plezier hebben aan deze lens.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Pizza
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2015 11:46

Die EF 70-200 F/4 L USIM ga je absoluut veel plezier aan beleven. En hij blijft heel goed zijn waarde behouden. Heb hem zelf jaren gehad en geen dag spijt van gehad. Kan alleen wel adviseren om met beeldstabilisatie te doen. Persoonlijk denk ik dat je dit anders gaat missen. Zit nu zelf te kijken om een Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM te halen. Het is een investering maar je zal er niet snel spijt van krijgen, ook omdat hij de waarde blijft behouden.
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Heb zelf beide objectieven en de scherpte/contrast van de 70-200 is echt een stuk beter dan van de 55-250 (hoewel de kwaliteit van de laatste me absoluut niet tegen valt). Ook de bouwkwaliteit is aanzienlijk beter (metaal ipv plastic). Van de 70-200 ga je echt veel plezier beleven. De IS versie schijnt zelfs nog een stukje scherper te zijn dan de non-IS, maar is wel fors duurder.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Ook de meerwaarde van de IS is niet erg groot bij bewegende objecten, aangezien je toch al snelle sluitertijden aan zou moeten houden.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Zeker weten en die IS ga je bij bewegende beelden inderdaad niet missen. DOEN!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar