Ultieme shot?

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Crack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2004 12:49

Ben benieuwd wat jullie het "ultieme shot" noemen. Oftewel, jullie mooiste/beste foto van een kist.

- welke kist?
- welke omstandigheden?

En...heeft iemand dit shot al gemaakt? Show me...
Beetje van mezelf en een beetje van Canon
Gebruikers-avatar
Kleintje Pils
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1626
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Ik heb al heel wat spectaculaire foto's gemaakt, maar mijn ultieme shot zit er niet bij, en die zal ik ook nooit maken.

Dit is nl een F-14 Tomcat schuin op zijn kant met een enorme condenswolk er omheen.

Aangezien de trip naar Amerika niet doorgaat en de F-14 volgend jaar zo goed als niet meer vliegt daar blijft m'n ultieme shot een droom :cry:
Mzzls Remco

[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
Gebruikers-avatar
Crack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2004 12:49

Blijf idd een meesterlijk (en GROTE) machine... Ben ook bang dat je dat shot niet meer gaat maken :cry:

Favouriete kisten verder?
Beetje van mezelf en een beetje van Canon
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Favoriete kisten

Bij het grof geweld:
F14
B1
Mig 29

Bij het sierlijk mooi
F-27 (echt waar)
PC-7 (Ook echt waar)

Iets anders schiet me zo niet te binnen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Crack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2004 12:49

Hmmm behalve bovenstaande 2 mensen zijn de andere vliegtuigfotografen nog hard aan het nadenken over wat hun ultieme shot is denk ik....

Had gehoopt dat hier meer respons op zou komen...
Beetje van mezelf en een beetje van Canon
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Vooruit dan maar.

Mijn ultieme show zal een Cessna 152 in touchdown zijn :lol:

Nu eff serieus, mijne zou een f-111 zijn met de afterburner aan en op dat moment een fueldump.
En nee ik heb deze nog niet gemaakt, moe tik even naar Australie gaan om deze te maken. :roll:

Groetjes Mathijs,
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Mathijs schreefCOLONVooruit dan maar.

Mijn ultieme show zal een Cessna 152 in touchdown zijn :lol:

Nu eff serieus, mijne zou een f-111 zijn met de afterburner aan en op dat moment een fueldump.
En nee ik heb deze nog niet gemaakt, moe tik even naar Australie gaan om deze te maken. :roll:

Groetjes Mathijs,
heb ik gezien op de RIAT in 1994 of 1993. Schrik me eigen te pletter. Even later vielen die twee rusische Mig's neer. Toen was het nog meer schrikken
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLON
Mathijs schreefCOLONVooruit dan maar.

Mijn ultieme show zal een Cessna 152 in touchdown zijn :lol:

Nu eff serieus, mijne zou een f-111 zijn met de afterburner aan en op dat moment een fueldump.
En nee ik heb deze nog niet gemaakt, moe tik even naar Australie gaan om deze te maken. :roll:

Groetjes Mathijs,
heb ik gezien op de RIAT in 1994 of 1993. Schrik me eigen te pletter. Even later vielen die twee rusische Mig's neer. Toen was het nog meer schrikken
Andere mensen hebben ook altijd meer geluk.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Mathijs schreefCOLON
dejong1racing schreefCOLON
Mathijs schreefCOLONVooruit dan maar.

Mijn ultieme show zal een Cessna 152 in touchdown zijn :lol:

Nu eff serieus, mijne zou een f-111 zijn met de afterburner aan en op dat moment een fueldump.
En nee ik heb deze nog niet gemaakt, moe tik even naar Australie gaan om deze te maken. :roll:

Groetjes Mathijs,
heb ik gezien op de RIAT in 1994 of 1993. Schrik me eigen te pletter. Even later vielen die twee rusische Mig's neer. Toen was het nog meer schrikken
Andere mensen hebben ook altijd meer geluk.
Alleen maakte ik toen nog geen foto's
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Auked
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2005 09:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden

Ultieme shot...Dat is volgens voor iedereen verschillend. Maar ik had graag mijn fototoestel bij me gehad bij het over de kop slaan van een F-16 op de baan van Leeuwarden(waar bij een ejection plaatsvond). Een gateclimb van een B-1 full afterburner na een low approcach met nog een B-1 . Wel een foto gemaakt in 93 van 2x F-111 die tegen mach 1 op treetop level een afscheid brachten aan leeuwarden. Die foto zou ik eens op moeten zoeken!
Canon EOS 10D|350D|300/F4 L IS USM |70-200/F4 |
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

kan me ook nog een foto herinneren van de voorpagina van de telegraaf:

Een F16 van de Thunderbirds die bij een show te laag uitkomt. De piloot stuurt van het publiek af en springt eruit. Je ziet de kist recht van voren, boven de auto's en je ziet hem eruit geschoten worden
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Crack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2004 12:49

Die foto van die Thunderbird is inderdaad een ultieme plaat...

Dan sta je op het juiste moment op de juiste plaats en sta je met je cam in de aanslag (op je oog dus)...

Volgens mij schrik je je wezenloos als je dat ziet (en blijf je die ontspanknop indrukken! :shock: )!

Vind dat een aantal kisten in aanmerking komen door hun mooie lijn: F-16 met mooie bubble-canopy, F-4 (blijft mooi) en moet zeggen dat de Rafale mij ook wel bevalt (mooie sound ook....ok ander topic).

Ultieme platen zijn toch wel die met scherp afgetekende jet-wash, full AB, apart zonlicht en vortex-platen.

Hmm als ik dit zo teruglees zijn er veel mogelijkheden, heb mijn ultieme nog niet gemaakt...
Beetje van mezelf en een beetje van Canon
fireman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2004 11:21
WoonplaatsCOLON the netherlands
CONTACTCOLON

tja, voor mij zal dat uiteraard een F-16 zijn, maar vooral de weersomstandigheid is een grote factor voor de ultieme plaat.
Maar zoals kleintje pils al noemde: de F-14 banked shot met condens...tja superdroom...

Eric
Canon EOS 20D+ grip, Canon 40D, Canon 75-300 1:4/5:6 USMIII, CF, 40 G X-drive, soligor pro extender 1.4

http://fireman-jetaviation.weebly.com
Crizz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 183
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 21:59
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Mijn ultieme shot zal helaas wel nooit meer komen :(
Maar dat zou een TF-104 Starfighter air to air zijn, of een formatie 104's air to air fotograferen.

Maar het ultieme shot kan ook een zeer strakke actie plaat zijn zoals je ze niet vaak ziet. Bijvoorbeeld mijn onderstaande van de J-009 op een zeer mooie vochtige ochtend tijdens de opnames voor een KLu commercial.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=64128[/img]

Maar een bijzondere kist welke je niet vaak/nooit ziet platen tijdens bewolkt weer, en dan net 2 sec zon en dan klikken kan ook in de catogorie vallen denk ik.
Het niet allerdaagse op een strakke manier vast leggen behoord ook thuis in de groep.
Zo heb ik nog wel een aantal "zeer" ultimate shots" echter mag en kan ik die niet posten !
www.aimhigh.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Crizz schreefCOLON Zo heb ik nog wel een aantal "zeer" ultimate shots" echter mag en kan ik die niet posten !
Why not!

Mooie foto trouwens
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Crizz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 183
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 21:59
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Dat zijn foto's die de publiciteit niet mogen halen.
www.aimhigh.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zoals (strikvraag!)

Maar vertonen die foto's dan staatsgeheimen of zo?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Crizz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 183
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 21:59
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Omdat het me gewoon weg verboden is om ze op welke manier dan ook bekend te maken. En ik zet mijn baan niet op het spel :)

Maar goed, te veel bla bla hier.. laten we eens kijken naar shots !
Dus laat maar zien de ultimate shot uit jullie huidige collectie.
www.aimhigh.nl
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Crizz schreefCOLONDat zijn foto's die de publiciteit niet mogen halen.
We gaan het heus niet zeggen hoor :wink: ...
30D en spul...
Gebruikers-avatar
Birdman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 12:20
WoonplaatsCOLON Hengelo Ov
CONTACTCOLON

Het ultieme shot is niet iets wat ik in m'n hoofd heb tijdens het fotograferen. Ik probeer met een bepaalde stijl een reportage te maken van het gegeven, maar naderhand zijn er altijd uitblinkers. In principe zitten die ultimates altijd in de categorie actieshots. Wat belangrijk is wel dat iemand anders jouw ultieme shot ook subliem vinden, dan denk ik dat de échte super de super ultieme shot er één van een crash is op het beslissende moment. Een goed voorbeeld is wat Jeroen vertelde over de Mig-29 duo display crash op Fairford, daar is een foto van die je altijd kan vinden op de stands tijdens airshows als ansichtkaart. Nét op het moment wanneer de de ene de vleugelwortel van de ander doorboort, en dan nog eens technisch goed. Dat is wel zo'n ultieme shot.

Groeten,
René
Neem ook eens een kijkje op www.vacaviation.blogspot.com

Gegroet!
René
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar