Eyecup extender of LCD protector?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Om het krassen van het LCD scherm van mijn 50D door een bril enigszins tegen te gaan, overweeg ik een eyecup extender. Heeft iemand hier ervaring mee? Het alternatief is een LCD beschermer van glas, maar zie een beetje op tegen het geplak er overheen van sommige modellen. Krijg je die er ooit vanaf zonder schade? Verder zie ik ook nog een combinatie van eyecup en glas tezamen, maar blijft dit nu weer goed zitten.
Gebruikers-avatar
resias
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 408
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 10:50
WoonplaatsCOLON Zwijndrecht

Gebruik al jaren een Eyecup extender op de 40D. ben ook brildragend en ik vond dat gehannes met je neus tegen je LCD scherm vervelend.[ werd vies]
En dan heb ook geen krasjes op je scherm.
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Hoi Robert,

Ik gebruik statische beschermfolie, daar komt dus geen lijm aan te pas.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Bollie schreefCOLONHoi Robert,

Ik gebruik statische beschermfolie, daar komt dus geen lijm aan te pas.
Is dit hetzelfde wat gebruikt wordt bij verpakkingen of in de keuken?
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Nee niet echt :D

Hieronder een voorbeeldje

Afbeelding
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Dat lijkt dus hetzelfde als wat je ook op smartphones plakt, maar wel op maat te knippen zeker. Laat dat geen bubbels na?
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Dat IS hetzelfde wat je op smartphone's plakt. Gewoon de juiste maat kopen/bestellen en als je het goed doet laat het geen 'bubbels' na.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

En dan in combinatie met zo'n verlenger raakt je neus (tenzij die ....) niet meer het schermpje. En ja, ook ik koop zodra ik een nieuwe camera koop onmiddellijk zo'n plastiekje erbij. En laat die dan het liefst door de verkoper monteren... :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Ik ben zelf brildragend ( met een aantal bijkomende defecten ) en heb het "kijk" probleem anders opgelost. Zie: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 2&t=118196
Een verlengstukje werkt redelijk, maar heeft een klein probleem. Doordat je verder af gaat t.o.v. de zoeker, wordt het beeld met 0,8 x vergroot. Dat wil zeggen het beeld verliest 20% van de grootte. Daarnaast komt er weer was optiek in de kijkbaan (-20 en +34 dioptrie) waardoor een hoop scherpte verloren gaat Ook met folies heb ik dezelfde optische bezwaren.
Ik ben wat info op papier aan het zetten om jullie de benodigde infomatie te geven. Hierbij word ik geholpen door mw. Lunze van Optolia, de ontwikkelaar van de Fotolia bril. Nog even geduld en wellicht heb ik wat oplossingen voor je.
RienW
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Ik vermoedde al dat de extender enigszins beeld verliest en 20% is best veel. Folies over het LCD scherm zal ook het beeld iets reduceren. Glassoorten daarentegen geven nog 95% helderheid wordt beweerd.
De uiteindelijke bedoeling is het LCD scherm te sparen door scherpe brilranden.
Bedankt voor jullie reacties en naar de oplossing van Rien kijk ik uit.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar