Wie kan mij helpen met advies kwa camera.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Eelloe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2011 15:53
WoonplaatsCOLON Lelystad

Ik heb een EOS 20D met een Canon 18-55 en een Tamron 55-200 ( zonder IS )

Nu twijfel ik of ik een andere lens moet nemen of beter een andere body...

Wat adviseren jullie ?!

Upgrade naar een 650D / 7D / 350D / 1200D / 600D..... enz enz... budget ongeveer € 600,--

Of beter kiezen voor een andere lens.....
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Een goede lens is heel belangrijk maar de 20D is wel al een stukje ouder wat techniek betrefd. Voor 600 euro kun je
een goede gebruikte camera kopen op bijvoorbeeld marktplaats met een canon 60 of 70 D of een 600 of 700 maak je al
een hele sprong voorwaarts.
En net wat je wilt een klapschermpje is ook handig , eventuele filmfuntie in HD.

Zelf fotografeer ik met een Canon 50D en daarvoor een 400D en dat was al een flinke upgrade
Hier heb je een vergelijk van bijvoorbeeld de 20D VS 60D

http://www.digicamdb.com/compare/canon_ ... n_eos-60d/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Moeilijk te zeggen.
Zowel de body is voor verbetering vatbaar tav ISO bereik en resolutie, als de lenzen.

Gevoelsmatig zo ik voor een nieuwe body kiezen.
Niet dat megapixels en iso zo belangrijk zijn toch heeft de algehele techniek tav cameras flinke sprongen gemaakt en dat brengt op z'n minst meer gebruikers gemak (en verse accu's - de accus van de 20D zullen wel ruimschoots versleten zijn)

Aangezien je een 20D gewent ben zou ik niet snel aanraden een XXXd of XXXXd te kopen.
Spaar effe door voor de 70D of 7D. Welke is eigenlijk beter? de 70D???
Canon heeft de nummering helemaal overboord gegooid dus de 20D laat zich niet meer zo makkelijk vergelijken.
Toch is de 20D een semi professionele camera (hetzij zwaar verouderd) vergelijkbaar met de 6/7D. De xxxD zijn consumenten camera's.

Zo zou je bij de XXXd tegen gebreken aan kunnen lopen. Micro focus adjust bv
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Eelloe schreefCOLONIk heb een EOS 20D ... Wat adviseren jullie ?!
Doorsparen tot je €900 hebt en een 70D kopen.
http://tweakers.net/pricewatch/339883/c ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Corwin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 12:58
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik ben begonnen met de 20D en via de 50D fotografeer ik nu met de 70D.
Mijn advies is dezelfde als Pieterr: Doorsparen voor de 70D.

Groetjes, Corwin.
Canon 70D | EFS 10-22 USM | EFS 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | Sigma 80-400 f/4.5-5.6 EX OS DG | Tamron 90mm f/2.8 Di Macro VC USD
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

seoman schreefCOLON Spaar effe door voor de 70D of 7D. Welke is eigenlijk beter? de 70D???
Ik zou inderdaad de 70D prefereren boven de (originele) 7D. (De nieuwe 7D II is een stuk duurder.)

http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-7 ... non_EOS_7D" onclick="window.open(this.href);return false;

http://tweakers.net/pricewatch/compare/ ... categorie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Ik had ook begrepen dat de score bij DxO voor de sensor van de 70D 2 punten hoger is dan de 7D.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ik heb de 70D (gebruikt gekocht met nog een jaar garantie voor minder dan €600) en meer camera heb ik als amateur fotograaf niet nodig. Ben er zeer tevreden mee!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Heb laatst de foto's van een 1D mk II naast die van een 650D gehouden, en afgezien van de prestaties in ISO vond ik de die van de 1D mk II ietsjes beter ogen (kan ook aan de lens gelegen hebben, of aan mijn voorliefde voor dit oude beest). Die 20D schijnt uit dezelfde klasse te komen qua sensor. Ik zou inderdaad niet 'teruggaan' naar een xxxD en even doorsparen.

Als goeie lens gewoon de plastic fantastic 50mm f1.8 opzetten, dan kan je een jaartje vooruit en daarna verder sparen voor goed glas.
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Hari Seldon schreefCOLONHeb laatst de foto's van een 1D mk II naast die van een 650D gehouden, en afgezien van de prestaties in ISO vond ik de die van de 1D mk II ietsjes beter ogen (kan ook aan de lens gelegen hebben, of aan mijn voorliefde voor dit oude beest). Die 20D schijnt uit dezelfde klasse te komen qua sensor. Ik zou inderdaad niet 'teruggaan' naar een xxxD en even doorsparen.

Als goeie lens gewoon de plastic fantastic 50mm f1.8 opzetten, dan kan je een jaartje vooruit en daarna verder sparen voor goed glas.
Ik vind technisch gezien dat je beter kunt overgaan naar een moderner toestel, je hebt veel meer pixels, en de AF en de uitgebreide voorzieningen (wifi besturing) bij de 70D zijn echt niet te versmaden. Ik heb er ook pas een en heb er een jaar Adobe CC (Lightroom en Photoshop) gratis bij gekregen. En ik krijg ook nog gratis een Wacom tekentablet erbij. De 70D wordt alom geprezen op vele sites, en daar kun je langer mee dan een oude 1D mark II. En bij de 1D mark II krijg je ook geen garantie meer als je kosten hebt.
Veel succes.
:D
70D
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Meestal adviseert men beter te invessteren in nieuw glas dan in een nieuwe camera, maar de 20D is al zo oud dat ik in jouw geval eerst een nieuwe camera zou kopen.
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Paulmedusa schreefCOLON
Hari Seldon schreefCOLONHeb laatst de foto's van een 1D mk II naast die van een 650D gehouden, en afgezien van de prestaties in ISO vond ik de die van de 1D mk II ietsjes beter ogen (kan ook aan de lens gelegen hebben, of aan mijn voorliefde voor dit oude beest). Die 20D schijnt uit dezelfde klasse te komen qua sensor. Ik zou inderdaad niet 'teruggaan' naar een xxxD en even doorsparen.

Als goeie lens gewoon de plastic fantastic 50mm f1.8 opzetten, dan kan je een jaartje vooruit en daarna verder sparen voor goed glas.
Ik vind technisch gezien dat je beter kunt overgaan naar een moderner toestel, je hebt veel meer pixels, en de AF en de uitgebreide voorzieningen (wifi besturing) bij de 70D zijn echt niet te versmaden. Ik heb er ook pas een en heb er een jaar Adobe CC (Lightroom en Photoshop) gratis bij gekregen. En ik krijg ook nog gratis een Wacom tekentablet erbij. De 70D wordt alom geprezen op vele sites, en daar kun je langer mee dan een oude 1D mark II. En bij de 1D mark II krijg je ook geen garantie meer als je kosten hebt.
Veel succes.
:D
,
Ik schreef niet dat hij voor een 1DmkII moest gaan, ik schreef dat hij even door moest sparen voor de door hem gewenste 7D of 70D, maar beter geen xxxD (650D, 600D, et cetera) kon kopen. :-)
Eelloe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2011 15:53
WoonplaatsCOLON Lelystad

Nou iedereen bedankt voor alle informatie en adviezen...

Ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb.. ( nu ook maar gelijk mijn EOS 20D verkopen incl 2 lenzen 3 accu's en een 2 en 8 gig kaartje )

http://rhinocamera.nl/product.aspx?forc ... ctID=21373" onclick="window.open(this.href);return false;

dit lijkt mij de beste oplossing...

gewoon gelijk maar alles vervangen... dan zijn dank ik alle problemen in 1 x getekkeld.... EOS 70D 18-55 IS STM en 55-250 IS STM
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mijn ervaring met Rhinocamera (want ja ook ik kon het prijsverschil niet negeren en gaf ze een kans):
- Camera besteld want hij was op voorraad (3 stuks)
- Wachten wachten wachten
- Uiteindelijk e-mail gestuurd waar het bleef
- Wachten wachten
- Toch de online chat geprobeerd
- In gebrekkig engels kwam eruit "toch niet meer op voorraad" wanneer wel was onbekend
- Gelukkig wel 2 weken later mijn geld terug gehad (maar anders had ik het via VISA terug laten storneren

Zelfde camera gevonden voor dezelfde prijs en gekocht bij digitalstreet.nl (naast chipclean in Heumen) en daar opgehaald.
Terplekke gingen de 70d's als broodjes over de toonbank dus die zal ook goedkoop geprijsd zijn daar...
Overigens zie ik ze nu niet meer op hun website, dus wellicht niet op voorraad...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

volgens mij zou de eerste vraag moeten zijn;
wat wil je ermee doen en wat verwacht je van een nieuwere body? / glaswerk?
er zijn 2 soorten foto camera's

#1 Canon EOS-D
#2 Wegwerp fotocamera's :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar