Af-assist (Yongnuo yn622c)

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Ik heb van de week de Yongnuo yn622c set aangeschaft.

Ik had maar een reden om het aan te schaffen en dat is om mijn 6D van een Af-assist te voorzien.
(ik kon wel mijn 430EXII gebruiken maar die vind ik veel te zwaar om alleen te gebruiken als af-assist)

Het ondersteunt mijn 6D - 50mm f/1.4 combinatie enorm. automatisch scherpstellen in het complete donker is nu mogelijk.
maar de laser output staat niet goed uitgelijnd. Dus soms vallen de laser stralen net naast mijn AF-point.
Dit is wat je verwacht
Afbeelding
Maar de laser stralen waaien veel verder uit elkaar. Zelfs op een afstand van 1 - 2 meter.

Als ik de yn622c los laat zitten in de flitser voet dan heb ik wat bewegingsruimte maar dan verschuift het steeds en ik kan natuurlijk niet iedere keer die laser uitlijnen bij iedere foto.

Heeft iemand hier een oplossing voor gezien/bedacht/gelezen.

Ik kan desnoods terug vallen op mijn 430EX maar de Sigma 50mm is al zwaar genoeg, met flitser er boven op wordt het onpraktisch.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Stoute schoenen aangetrokken en dat ding losgemaakt.
Dat heeft bijzonder weinig gebracht kan ik wel zeggen.
Het is een 1€ lasertje met een collimator.

Op zich is alles wel in de fabriek uitgelijnd. (de vraag is op welke body en voor welke lens)
Maar het patroon laat zich gewoon niet lenen voor verschillende focus afstanden.

Misschien eens gaan zoeken naar een lijn laser collimator. Dan ben ik van die parallax verschuiving af.
Wellicht dat het focus systeem blijft zoeken op die lijn bij egale vlakken maar de 430EX maakt ook lijnen en dat gaat toch ook soepel.

Vrijdag toch maar gewoon de 430EX gebruiken als af-assist.

Heeft iemand nog een kapotte canon 430/580 flitser liggen? Misschien kan ik dan die laser wel in de Yongnuo stoppen
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
Marco van Eck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 21:09
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

Hoi Seoman,

Exact hetzelfde probleem hier.

Focus punt van de camera verplaatsen, eventueel compositie aanpassen. Blijft niet praktisch maar ik heb ermee leren leven.

Succes.
Groet, Marco

Flickr
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Marco van Eck schreefCOLONHoi Seoman,

Exact hetzelfde probleem hier.

Focus punt van de camera verplaatsen, eventueel compositie aanpassen. Blijft niet praktisch maar ik heb ermee leren leven.

Succes.
Het doel van de af-assist was om ook in donkerte snel te kunnen focussen.
Als ik het shot moet gaan aan passen aan de punten van de af-assist dan blijf je bezig en die tijd heb ik doorsnee genomen niet.
Ik wil spontane momenten vast leggen op feestjes.
Poses schieten met jou aanpak moet wel prima lukken.

Bedankt voor het mee denken
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar