HELP Error 01

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
koeveringa
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2015 20:48

Een schreeuw om hulp

Ik heb sinds vandaag de melding Error 01 in mijn scherm na het maken van een foto met mijn Tamron 11-18mm.
Is er iemand die weet waar ik hem zou kunnen laten maken en wat de kosten daarvoor zijn? (hij is namelijk niet nieuw meer :D )

Het is echt mijn favoriete lens dus hoop nog op een wonder hahah.

PS: contactpunten zijn meerdere malen gereinigd en weet zeker dat het aan de lens ligt.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Als het niet met een andere lens gebeurd op dezelfde body dan zit het in de lens.
Meestal een breukje in een flatcable intern. (van de diafragma aansturing). Geeft de camera de error aan over het gehele zoombereik of tijdens het inzomen?

Groet,
Bas

Ps. Je weet dat je 5 jaar garantie hebt bij tamron? En ik zou zoiezo even contact opnemen met camtech. Die doet het onderhoud en de garantie van tamron objectieven.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
koeveringa
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2015 20:48

Bedankt voor je reactie

Ja klopt het zit helaas echt in de lens, ik ben er nog niet achter waar het precies gebeurd.
Soms kan ik 20 foto's achter elkaar schieten en dan in ene komt de melding weer terug.

Als die flatcable vervangen moet worden is dat dan de moeite waard of is dat echt een duur geintje, het is namelijk wel een verouderde lens.
Maar schiet nog echt geweldige platen :)

mvg Kevin
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Zo'n kabeltje kost maar een paar euro ... maar dan de werktijd. Voordeel : de lens is eens goed uiteen gehaald en wellicht ook helemaal gereinigd.

Alternatief : de canon 10-18 stm voor zo'n 269 euro (nu cash back van 25 euro, dus zo'n 244 euro voor het lensje). Als extra : beeldstabilisatie, scherp, stil, licht, ...
koeveringa
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2015 20:48

Ok dan hoop ik dat de kosten ook mee gaan vallen hahah.
Ben een beetje een gewoontedier en ben altijd super zuinig op mijn spullen, daarom hoop ik dat deze lens nog even meegaat :)

gr Kevin
koeveringa
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2015 20:48

De lens ligt nu bij Camtech en maar afwachten wat de schade is.

gr Kevin
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar