Help lightroom catalogus probleem

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gerrit550
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2011 08:18

Zit met het volgende probleem.
Ben niet slim geweest met verwijderen van mijn foto's in Lightroom.
Heb het volgende gedaan. Heb een back up van catalogussen gemaakt en deze vervolgens verwijderd.
Dus lightroom kon mijn foto's niet meer vinden. De oorsprong van de catalogus ontbrak. Na grote paniek heb ik via me time machine de koppeling met org. dng bestanden weer gevonden en terug geplaatst. Op 1 dag na...
Via time machine kan ik dit mapje niet meer vinden. Er is na het uitladen van de shoot geen back up meer gemaakt op via mijn time machine.
Ik heb wel nog het catalogus mapje. Lightroom ziet de bestanden, maar opent ze niet omdat hij de oorsprong niet vindt. (die heb ik dus ook niet meer).
Mijn vraag is : is er een andere manier om de catalogus te openen (bestand is 2 gb, neem aan dat alle foto's hier toch in staan). Of kan ik hier nu niks meer mee.

Hoop dat iemand nog een oplossing voor me hebt.

gr

Gerrit
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Staan de originele bestanden (foto) niet gewoon op je hardeschijf buiten lightroom om?

En ja je kan in lightroom wisselen van catalogus of terug gaan in de tijd mits je de back-ups daarvan niet verwijderd (kun je terug halen dmv time machine)
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Wanneer je foto's niet meer ergens op je harde schijf staan ben je deze foto's toch echt kwijt.
Deze worden niet opgeslagen in de catalogus. Hier staan alleen dingen als de bewerkingsinstellingen, preview (dus de beelden die je ziet als je LR opent), verwijzingen naar het originele bestand in.

Dus als de originele bestanden kwijt bent ben je ze ook echt kwijt.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Heb je de foto's toevallig nog op je kaartje staan zoniet dan zijn deze alsnog nog op te halen met het programma "PhotoRescue"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar