Heerlijk ge-olympust, makro

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Heb heerlijk met een Olympus en mijn nieuw makrolensje op stap geweest, wat een verschil met Canon (gewicht en grootte bedoel ik !!)

deze onderstaande beelden komen direct JPEG uit de camera, geen correcdtie, geen croppen, nada alleen kadertje eromheen, om een indruk te geven hoe goed M4/3 aan het worden is, toch ?

47974

47973

47972

47971

47976

Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Ik vind de tweede en de vijfde het mooist. Alleen bij de tweede had ik denk ik liever de hele kop scherp willen zien. En bij de tweede vind ik de lichte reflectie? bolletjes erg mooi alleen die witte vlek rechts in het midden vind ik net te veel.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zo, inderdaad: foto 2 en 5 zijn toppertjes!!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Pearke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2015 09:05
WoonplaatsCOLON Cuijk

Misschien saai maar voor mij ook 2 en 5.
Nummer 1 had voor mij scherper gemogen, namelijk over de gehele bloem, wellicht een kleiner diafragma?
Bij nummer 5 vind ik de schittering van het water op de achtergrond ontzettend mooi uitkomen bij de bloemen.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

thanks, maar vind ze al teveel scherpte hebben, ik ben namelijk een liefhebber van een nogal sterk scherpteverloop, makro's met grote diafragma's daar hou ik van.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik vind ze stuk voor stuk prachtig! Mooie DOF, scherpte ligt goed (hoewel ik bij nr4 ze allebei scherp had willen zien). Mooi werk!

P.S. Nummer ze even van 1 t/m 5, dat maakt het inhoudelijk reageren wat makkelijker ;)
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Geweldig! Dat objectiefje staat ook nog op mijn wensenlijstje.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

kan het je van harte aanbevelen, ongelooflijk een scherpte en snelheid er uit dit kleine kokertje komt, is nauwelijks groter dan een wc rolkokertje, in vergelijking met mijn canon makrolens is enorm, zowel grootte als snelheid. Maar ja Olympus is altijd al een kei geweest in macro !! Daarbij is het voordeel dat je via je digitale zoeker zo mooi de belichting in kunt stellen, met name belichtingscorrectie, je ziet van te voren voor je de foto neemt al precies wat je beeld gaat worden, ideaal met macro !!
Fotograferen is kijken niet klikken.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

mooie reeks.... met name #2 en #5.... persoonlijk vind ik het niet zo belangrijk om apparatuur te benadrukken.... ik vind jou een hele goede macrofotograaf die m.i. met elke lens/camera wel iets moois kan maken...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar