Foto voor communiekaartjes.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hoi allemaal,

ik ben weer eens een hele tijd weggeweest, maar ben in die tijd wel bezig gebleven met fotograferen. Nu heeft iemand me gevraagd foto's van haar dochter te maken voor de communiekaartjes. Niet zo officieel en indrukwekkend dus maar wel leuk dat ze het vraagt. Ze wil spontane foto's van haar dochter, die helemaal in het wit gekleed zal zijn. De foto's die ik maakte en die ze zo leuk vond dat ze me nu weer gevraagd heeft waren tijdens het poetsen van een pony - dan is het makkelijk om leuke foto's van een kind te maken.
Maar dit kind moet nu schoon blijven. En gezien de weersvoorspelling zullen het buitenfoto's worden. Is op zich al lastig want het is nog vrij kaal buiten en bovendien is het op veel plekken toch nog modderig, maar we kunnen vast wel een fotogeniek plekje in de buurt vinden. Probleem is het spontane dat ze zoekt... hoe krijg ik een achtjarige in het wit die niet vies mag worden - niet eens een heeeeel klein beetje - zover dat ze niet poseert maar gewoon zichzelf is? Heeft iemand tips?
Ik weet het, ik heb me lang niet laten zien en ik snap het als niet iedereen direct mee gaat denken, maar als er iemand is die hier een goed idee voor heeft hoor ik het graag.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Een speeltuin kan uitkomst bieden. Vaak leuke kleurtjes en genoeg afleiding voor de kinderen. Het schoon blijven zal een uitdaging blijven maar dat kan een mooi taakje zijn voor de ouders zodat jij je kan richten op de fotografie. Een schommel kan bijvoorbeeld leuke actiefoto's opleveren.

Succes,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Misschien iets met zo;n mega-zeepbellen-pistool - geeft altijd leuke plaatjes als ze het met een glimlach duizenden bellen jouw kant opblazen.

Of als je ze in de weer laat gaan met van die reuze bellen..
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

En als zelfs zeepbellen teveel viezigheid geven kan je ze altijd nog vervangen door kleurrijke ballonnen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

Ik vind het zelf altijd moeilijk als er foto's van mij worden gemaakt, let teveel op de fotograaf. Als de fotograaf op een afstand staat, vergeet je sneller dat ie er is en kom je ontspannend op de foto over.
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
Anoniem 3

Dat bruidjes-gedoe.... Laat het kind een spontaan kind zijn en maak daar foto's van.
Zijn de ouders het daar niet mee eens, laat de opdracht aan je voorbij gaan, doe er geen moeite voor en gun hem aan een andere fotograaf met minder gevoel voor kids en hun belevingswereld en dat is vast geen communiejurkje dat niet vuil mag worden.
Misschien een idee om JUIST een lekker spontaan kind met haar jurkje in de modder rond te zien wentelen? Als opa zou ik me daar helemaal in herkennen.
jan.brouwers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 203
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2005 15:33
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

Telescoop schreefCOLONAls opa zou ik me daar helemaal in herkennen.
......hier nog een opa die deze mening deelt, neem dat meisje mee naar bijv. een speeltuin bij je in de buurt of ga naar een pretpark in de buurt en laat dat meisje haar gang gaan.
Dat jurkje kan gewassen worden en je zult zien dat de communiekant er ook blij mee zal zijn. Succes ermee.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Hihi
Als je het kind zou vragen zou er niet eens sprake zijn van een communie jurkje dus opa's ;) jullie mening deel ik wel maar ik ben bang dat ie niet relevant is.

De vraag van de ouder is dus ook volstrekt tegenstrijdig en geeft maar weer aan dat volwassenen het verstand helemaal kwijt kunnen zijn.
Een flinke uitdaging die volledig gedragen zal moeten worden door het talent van het kind om onder 'dwang' toch plezier te kunnen hebben. Iets wat zeker tot de mogelijkheden behoord maar wellicht niet door een fotograaf afgedwongen kan worden.

Als je de vraag serieus neemt dan is spelen met ballonnen natuurlijk misplaatst. Mijn geest gaat meteen aan de haal met het spotten van het geloof en ik zou het kind laten spelen met een kruis en ken-doll.
Wellicht dat een minder cynische geest een beter alternatief heeft maar spelen en communie gaan in mijn ogen niet zo maar samen.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hoi iedereen,

heel erg bedankt voor alle tips. Ik heb gisteren de shoot gedaan. Het was waardeloos weer - het regende hier pijpestelen- dus er was geen keus, het werd studiowerk. Ik had ballonnen en bellenblazers, een stel knuffels en wat kussens en kralen om te rijgen, maar moeder en dochter kwamen hier met een compleet zelfhulppakket. Het meisje kwam hier in haar oude kleren en verkleedde zich ver weg van onze huisdieren en andere viezerds in de studio, en daarna zijn we begonnen. Eerst was het nog wat onwennig maar na een tijdje bedachten we wat spelletjes, houdingen aannemen als ik tot drie geteld had en zo. Dat ging vaak mis en zo werd het erg gezellig. De leukste foto's vind ik die waar ze alle vlindertjes en knijpers de lucht in gooide.... ik zal vandaag wat resultaten laten zien. Het was voor mij de eerste keer dat ik een kind in de studio had maar ik vond het een enorm succes. Dat het meisje beeldschoon was in haar witte jurk maakte denk ik veel uit, dat fotografeert toch wel heel makkelijk. En dat ze pas acht was maakte denk ik ook dat ze helemaal zichzelf kon zijn na een tijdje....

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Goed om te horen dat het gelukt is. Mogen wij hier nog het resultaat bewonderen :D
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik ben zeer benieuwd inderdaad, fijn dat het gelukt is!!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar