welke lens (canon EOS 7D)? +- 17-70mm

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
jeroen1357
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2014 14:23

Goede avond, ik wil graag ook nog een +- 17-55 of 17-70 of iets dergelijks f2.8 aanschaffen

Wat is een goede lens? waar hebben jullie goede ervaring mee?
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Die 17-55 efs IS USM F/2.8 kan ik wel aanraden.
Dat ding was voor een breedhoek lens erg scherp.

Ondanks dat ie geen L lens is heeft ie alle misbruik overleeft.
Vocht, stof en temperaturen onder 0 hebben 'm niet genekt.

Ik heb 'm helaas voor een appel en een ei verkocht incl 50D
Dat had ik niet moeten doen.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
jeroen1357
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2014 14:23

@seoman,

is deze ook goed te gebruiken bij festival fotografie?

wel spijtig dat je hem te goed koop hebt verkocht, wat zou trouwens een goede 2dehands prijs zijn?

alvast bedankt

Jeroen
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Tja ik had weinig keus.
Canon had 400€ van de nieuw prijs afgehaald. Daar kan ik moeilijk boven gaan zitten. De body heeft de boel kunnen maskeren maar eigenlijk had ik het niet moeten doen. Daar zijn zowel de body maar al helemaal de lens veel te waardevol voor.

Ik ben niet de persoon om te vragen wat een goede prijs is. ik heb geen handels geest.

Festival fotografie? Qua lichtsterkte wel maar niet qua range. Tenzij je in de ring mag.
Op een festival heb ik liever een 70-200, kun je dichterbij komen zonder in de kijker te lopen.
(er lopen dan wel weer meer mensen in de weg.)
achteraf croppen gaf geen goede resultaten (50D + 17-55) terwijl 50D 70-200 F/4 wel mooie platen gaf. Zij 't met iets meer ruis.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
jeroen1357
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2014 14:23

Ok is wel klote dan,

ik mag effectief vlak voor het podium (tussen het podium en de hekken (voor de mensen dus))

maar een 70-200 ga ik ook nog gaan aanschaffen

voor de rest heb ik zelf al:
(Samyang 8mm fish eye. 1:3.5
Canon macro 50 mm 1:2.5
Canon 10-22mm 1:3.5-4.5)


ok goed dat ik het weet dat croppen niet zo een goed idee is,
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Voor de hekken, dat klinkt decadent! Dat wil ik ook wel een keer proberen.

Als je het echt goed wil aanpakken dan huur je die lenzen eerst en ga je het proberen.
Ik denk dat je geen buil kan vallen aan een 17-55 en/of 70-200 maar welke je gaat gebruiken in zo'n ring weet je pas als je het geprobeerd hebt.
Stel je wil er net tussen gaan zitten dan sta je meer te wisselen dan wat anders.
Dan zijn beiden een miskoop voor dat doel. Misschien is de 24-105 F4 dan een beter keus.
Maar nogmaals ga daar eerst staan met wat verschillende zoom ranges.

De sensor van de 50D was opzich wel aardig maar die wil je op pixel niveau niet bloot leggen.
Als je achteraf gaat zoomen dan komen de zwakheden van de sensor snel boven water.
Canon heeft vast een hoop verbeterd maar zelfs op mijn 6D is achteraf zoomen matig bevredigend.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
jeroen1357
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2014 14:23

Het is ook voorlopig niet op de super grote festivals, maar het is wel de bedoeling om telkens naar de betere te kunnen. (en wie weet ooit mijn beroep van te kunnen maken) (voorlopig is het gratis en bij sommige gewoon een vrijwilligers vergoeding))

maar het is gewoon een kwestie van wat netwerken ;)

maar ik heb liefst een f2.8, F4 is te hoog :/

bij mijn 7D ben ik er best wel tevreden van :)
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Tja ik wil ook wel een F/2.8 lens. Zeker in de late uurtjes.
Maar wees er dan zeker van dat die range bij je past!
1 stop meer licht is al snel een verdubbeling van de prijs terwijl je ook 1 stop meer iso kunt aanspreken.
En ruis mag dan niet zo populair zijn, het doet niets af aan een goede foto.
Zeker bij donkere achtergronden met fraaie lichtbundels is ruis wel het laatste waar ik aanstoot aan zal nemen.
Je komt er hoe dan ook niet onder uit. De lens is altijd te donker en je hebt niet genoeg ruisvrije iso. Daar zijn de omstandigheden gewoon te beroerd voor.
Ook kun je een stop verder met beeld stabilisatie. Als je de F/2.8 zonder IS koopt ben je misschien verder van huis dan een f/4 met IS.
Voor snelle foto's is IS een overbodige luxe, voor donkere foto's een uitkomst.

Als jij jouw talent kunt verkopen op festivals dan komt vanzelf het geld om die 1 stop extra licht te kopen.
Er wordt zelfs al weer geschoten met polaroids en andere oude troep om maar een signature aan de foto's te kunnen toevoegen.
Met ruis vrije foto's zul je niet concurreren met de jongens die er al zijn. Wel met een eigen blik, andere benadering of prettige persoonlijkheid.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
AvanO
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 11:36
WoonplaatsCOLON Midden van het land
CONTACTCOLON

Ik heb de 17-55 en die is te koop. Stuur me maar een PB-tje als je meer wil weten.
Arie

Leuke speeltjes, waar altijd wat bij kan.
jeroen1357
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2014 14:23

ik weet dat het dan altijd een pak duurder wordt, daarom dat ik ook 2dehands aan het bekijken ben :)

inderdaad, soms hoort ruis er gewoon bij


het is de bedoeling om hier mijn werk van te kunnen maken, of allesinds er een beetje geld aan te verdienen om zo betere objectieven te kopen. Maar dit is niet altijd evident, dus voor het zelfde blijft dit puur een hobby.

en ik weet het dat er tegenwoordig sommige met polaroids bezig zijn.


en in fotografie is ieder zijn eigen persoonlijkheid super belangrijk

ik heb 1X op pukkelpop (belgisch festival) foto's kunnen nemen, en mensen die de foto's hebben gezien, vinden ze best geslaagd, (dit was wel met mijn vorige camera (nikon D3200)) (een goede camera, maar zeker niet als professioneel) (daar is die te min voor) en toch kreeg ik positieve reacties

hier is de link naar die foto's: (moest je interesse hebben, om ze is te willen zien ;) )
https://www.flickr.com/photos/jeroenhou ... 197432046/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

De Canon 17-55 2.8 is zeker geen verkeerd objectief.
Maar er zijn ook nog wat goedkopere en zeker geen mindere alternatieven zoals:
- Sigma 17-70 2.8 DC Macro HSM
- Sigma 17-50 2.8 EX DC OS HSM
- Tamron SP AF 17-50 2.8 VC

Als advies zou ik je willen meegeven om vooral je eerst goed in te lezen. Test,indien mogelijk, de objectieven eerst eens in de winkel.
Een objectief keuze is vaak ook zeer persoonlijk.
Succes met je keuze.

gr
Jan
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
jeroen1357
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2014 14:23

thnx voor de info @jans

ik weet dat deze objectieven bestaan, maar het knaagt ergens om niet voor canon te gaan :/

en als ik toch voor tamron of sigma zou gaan, zou het tamron zijn.
ik heb op mijn vorige camera zelf een tamron gehad en was er best tevreden over. maar over sigma hoor ik jammer genoeg in de meeste gevallen dat hij toch niet kan tippen aan tamron en al zeker niet aan canon


maar dit is natuurlijk zoals je zelf zegt, ieder zijn persoonlijke mening

en ik doe niks anders dan lezen, :) :) :) maar met de pro's en contra's komt canon er toch beetje beter uit
jeroen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar