Iemand ervaring met de Raynox DCR-250?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
barrydenouden
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2015 15:06
WoonplaatsCOLON Brabant!
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik fotografeer graag flora en fauna en ook op macro gebied zou ik wel wat meer willen spelen.
Nu ben ik maar een beginner en vind ik de prijzen van diverse macro-lenzen vrij pittig.
Bij toeval kwam ik deze tegen: Raynox DCR-250.

Ik ben erg benieuwd hoe de gebruikerservaringen zijn en/of het wel een goede keus zal zijn om dit aan te schaffen.

Past deze lens trouwens overal op?
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Is geen objectief, is een voorzetlens. Even googelen brengt je op sites waar meer info staat.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar zou de voorkeur geven aan een echte zoomlens. Worden regelmatig tweedehands aangeboden.
Heb zelf een Canon 50 mm F2,5 macro. Prima lens , maar ik gebruik hem te weinig. Is evt. te koop voor een redelijke prijs via p.b.
Gebruikers-avatar
barrydenouden
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2015 15:06
WoonplaatsCOLON Brabant!
CONTACTCOLON

Kanon111 schreefCOLONIs geen objectief, is een voorzetlens. Even googelen brengt je op sites waar meer info staat.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar zou de voorkeur geven aan een echte zoomlens. Worden regelmatig tweedehands aangeboden.
Heb zelf een Canon 50 mm F2,5 macro. Prima lens , maar ik gebruik hem te weinig. Is evt. te koop voor een redelijke prijs via p.b.
Excuus, bedoelde ook een lens.
Info weet ik al. Ben puur opzoek naar mensen met praktijk ervaring en welke voor- en nadelen ze hebben ondervonden.

Waarom ik dit graag wilde weten is omdat het, voor een beginner zoals ik, wel een leuke lens is voor een hele schappelijke prijs. Mits het uiteraard een meerwaarde heft, anders is het ook weer zoned van die 50 euro. :wink:
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Als je macro serieus wil gaan doen raad ik je toch een macro objectief aan van rond de 100mm
iS hoeft niet echt want je werkt toch meestal van statief...
100mm is behoorlijk 'alround'
Apple fan, Canon volger...
tonvogels
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2011 09:29
CONTACTCOLON

Deze heb ik genomen met de Raynox 250 op een standaard 55-250mm lens.
https://www.flickr.com/photos/tvogels/2 ... 382168655/

En deze met de Raynox 250 op een Panasonic DMC-FZ8
https://www.flickr.com/photos/tvogels/1 ... 382168655/

Kijk maar eens in mijn macro album, staan meer voorbeelden.
Canon EOS 550D
18-55mm f/3.5-5.6 IS STM
55-250mm f/4-5.6 IS STM
100mm f/2.8L Macro IS USM
Raynox DCR-250

iMac 27"

https://www.flickr.com/photos/tvogels/
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Macro is een prachtige wereld (mijn mening!:-) ). Ik heb in het begin van mijn fotografie hobby met 2 instapvarianten gewerkt.
Een voorzet lens en een setje tussen ringen.
Ik weet niet hoe deze versie van de voorzetlens werkt, maar de mijne vertoonde toch wat vertekening. (was een 10+ macro lensje)
De tussen ringen werkten naar mijn idee beter, even duur/goedkoper, en kan je op elke lens gebruiken.
En mocht je ooit een macro lens kopen, kan je met de tussen ringen boven de 1x vergroting komen.
Groeten,

Jichem
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar