Heeft iemand ervaring met de Canon SX 60 HS

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 3

Verandering van spijs doet eten, hoop ik dan maar.

Ik wil van mijn zware spullen: 60D met grip, 15-85, macro 100mm, EF 100-300mm, af en een handzamer one-camera-does-it-all aanschaffen.
Mijn vraag is:
Heeft iemand hier ervaring met de Canon SX 60 HS?
De reviews ken ik, heb ik doorgespit en ik heb inmiddels ook al veel Youtube uitpakkers bezig gezien.

Ik ben op zoek naar échte gebruikers-ervaringen, omdat de camera en de specs mij wel aanspreken.

Wie o wie kan mij van informatie voorzien?
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Volgens mij had ErikDignum er eentje aangeschaft!
die heeft hier wel ergens een draadje lopen op het forum.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

houd er rekening mee dat je zodra het maar iets schemerig gaat worden en je iso op bv 400 moet zeggen je al veel ruis krijgt , (door de (te) kleine sensor.
verder hebben die dingen een probleem waar ik vaak tegen aanliep. namelijk als je bv een uil , roofvogel door takken wel fotograferen dan blijft hij hunten en zal bijna nooit scherp gaan stellen .
hetzelfde als bij de lumix FZ200. ik heb wel eens foto van de sx60 gezien (overdag foto's) maar als ik dan iets inzoom dan begint de ellende al.
ik ben van de FZ200 naar de 7Dmk2 gegaan maar nog geen seconde spijt gehad .. ook niet van het gewicht.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik heb de SX50HS, een erg bruikbare en goeie compactcamera, met ook een behoorlijk goede (optische) telelens. ik ben er erg blij mee!

Ik ga er van uit dat de opvolger minimaal net zo goed is. Maar wat Boko anders verwoord best wel laat doorschemeren...het blijft een compactcamera. De mijne dient niet als vervanging van de dslr. Daar kan 'ie niet tegen op. Maar het is handig voor erbij, en bijv. voor als ik weer eens een stedentrip wil gaan doen, waarbij ik niet met te veel spullen wil rondlopen.

Als je echt naar vervanging zoekt, denk ik dat je beter kunt kiezen voor zo'n systeemcamera?

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Anoniem 3

@boko:
Gelukkig heeft de SX60HS ook een Manuele Focus, zodat on dat geval van hunten geen sprake is.

@ErikDignum: bij een systeemcamera zit ik weer aan diverse objectieven vast....
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

vergeet dat manueel focus op zo een camera , dat is een drama . heb er ervaring mee en werkt voor geen meter.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Telescoop schreefCOLON @ErikDignum: bij een systeemcamera zit ik weer aan diverse objectieven vast....
Ik riep het al, maar ik denk dat je er aan vast zit, aan diverse objectieven, als je plaatsvervangende maar kleinere apparatuur zoekt. Maar wel kleiner glaswerk dacht ik, toch?

:wink:
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Anoniem 4

Ik kan er niks zinnigs over zeggen, maar als ik lees 65x/130x/260x zoom lopen de koude rillingen over mijn rug.
Ook ik wil lichter, maar wel fotograaf blijven, daarom ben ik blij met de ontwikkeling van de systeemcamera.
Jammer dat Canon het op dat gebied volledig laat afweten.
Anoniem 3

Klopt, maar ik wil af van dat gewissel.
Had hiervoor een Fujifilm S9500, die het tot heden ten dage nog steeds goed doet.
Als ik de resultaten van mijn foto's daarvan terugkijk, word ik soms stinkjaloers op de kwaliteit ervan.
Mijn kleine Lumix schiet helaas niet in Raw, maar past wél in mijn jas- of broekzak.

Die uiterste zoom is natuurlijk alleen maar voor 'nood'-gevallen. Het gaat mij om het gemak van 21mm groothoek tot welke zoomafstand dan ook in één apparaat. En als ik de resultaten op internet zie, neig ik toch tot de SX 60.

Ik ben er nog niet uit, maar dat de zware handel de deur uitgaat, dat staat wél vast.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ik sluit me aan bij Illuminatus. Je had zulke mooie spullen Telescoop, dan is deze overstap wel heel erg groot.
Zoals je wel weet heb ik sinds 1,5 jaar een systeemcamera (Olympus OM-D EM-5) en nog elke keer ben ik blij verrast over de kwaliteit vd foto's. Voor wat betreft die SX60 geloof ik direct dat je heel erg mooie resultaten kunt behalen maar daar moeten de omstandigheden
dan ook naar zijn. Zodra het allemaal iets meer gaat vragen zullen de grenzen al veel sneller zijn bereikt.
Voor aanschaf vd Olympus, heb ik een paar maanden met een SX50 van mijn broer gefotografeerd, mijn conclusie was: "Leuk voor erbij..."
Ik kwam van een fullframe en wilde absoluut achteraf geen ontzettende spijt krijgen aangezien ik ook mijn volledige gear wilde verkopen. Ik ben naar Konijnenberg gereden en heb me daar uitgebreid laten informeren over de voors en tegens van de diverse mogelijkheden.
Inmiddels zijn er al weer veel meer hele mooie opties, in tal van prijsklasses, op de markt.
Vwb objectieven heb Ik een Tamron 14-150mm (=28-300 fullframe) en een 25mm 1.8 prime (50mm fullframe). Daarbij heb ik nog een tussenringensetje aangeschaft. Daarmee doe ik het tegenwoordig. EN HET WERKT!!! Dus veelvuldig objectieven wisselen behoort tot het verleden.

Echt Telescoop, bedenk heel goed wat je gaat doen, want de stap die jij wilt gaan zetten is wel heeeeeel erg rigoreus.
Laatst gewijzigd door 1 op karin115, in totaal 6 keer gewijzigd.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Anoniem 3

Karin (en Gerard natuurlijk) dank voor jullie tips vwb een systeemcamera.
Anoniem 4

Je mag de mijne dinsdag wel even vasthouden. :D
Anoniem 3

Da's wel een heeeeel groot voorrecht. Ik zal latex handschoentjes aandoen. :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik heb vrijdag foto's gezien van de sx50 (deze schijnt scherper te zijn dan de sx60) maar sorry je kan en mag het echt niet vergelijken met een DSLR hoor. dus bedenk je goed wat je doet.
zelf ben ik van een lumix FZ200 die erg mooie scherpe foto's maakte weer overgestapt op de 7Dmk2 want je mist toch te veel en niet alleen qua scherpte.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Ella36
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2012 19:24

Ondanks alle sombere voorspellingen ben ik eens op stap gegaan met een Powershot SX60 HS
Voor veel algemeen fotowerk is dit een prettige camera. Niet zwaar en geen toeters en bellen om/aan je nek hangen.
Ik werk zelf altijd in AV en dan zijn er mogelijkheden voldoende.
Zie mijn bericht: Op stap met de SX60 HS voor een paar foto's.
jonky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 118
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2005 19:43
WoonplaatsCOLON Soest
CONTACTCOLON

Ik heb ook ontzettend zitten dubben of ik wel/niet een compactere camera zou aanschaffen. Heb zelfs de nieuwe canon g3s uitgeprobeerd.
Maar het is het allemaal net niet. Nu heb ik de canon 100d voor erbij. Weegt slechts 410 gram en kan ik gewoon mijn lenzen blijven gebruiken.
Als je de STM lenzen erbij zou nemen, dan scheelt dat ook aardig in gewicht. Alleen al de body scheelt een pond met mijn 7d.
Over de kwaliteit van de foto's ben ik dik tevreden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar