Zelfbouw hoekzoeker.

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

Ik weet niet of zelfbouw hier op de juiste plaats staat zo niet dan hoor ik het wel.

Heb vandaag zelf een hoekzoeker gemaakt van wat oude astro spullen die ik nog had liggen bv een groothoek oculair..etc
Een Orion omkeerprisma spiegel gesloopt en daarop de genoemde delen passend gemaakt.Het juiste brandpunt
bepalen was even zoeken om in focus te komen, maar het oculair kan schuiven dus dat is erg handig en zo komt men altijd in focus.
En het beeld wat je zien krijgt een wide Angle hoek van een 25mm full coated oculair dat overtreft wel de meeste standaard hoekzoekers.
De totale lengte van 150mm is ook groter dan van een doorsnede hoekzoeker, en das alleen maar handig en behoef je eigen ook niet zo
diep meer te buigen.

Erg handig ding voor in de tas als je laag aan de grond wil werken. :D .

47290

47291

Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Dat heb je heel mooi gemaakt! Alleen al een leuk hebbeding. Ik heb een hoekzoeker maar gebruik hem nooit. Ik lig liever met mijn gezicht tegen de grond. Ik kan niet met zo'n ding overweg. :)
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

Dank je...oculair kijken moet je leren maar ik was het gewend vanuit mijn vorige loopbaan, soms te lang achter de microscoop moeten zitten. :(
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar