Aankoopadvies welk objectief

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Pascal123
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2014 15:21

Beste lezers,

Wat fotografie betreft kom ik net kijken en ben ik een leek. onlangs heb ik een paar maanden een eos 1100 d van iemand geleend. Ik heb er mooie foto's mee gemaaakt en het apparaat bevalt me zeer goed. Ik ben een huis tuin en keuken fotograaf en maak voornamelijk foto's van het dagelijks leven van mijn gezin. Ik ben nu van plan een eos 1200d aan te schaffen met een 18-55 mm IS objectief. nu stond ik gisteren in de fotowinkel en de verkoper rade mij af een 1200d aan te schaffen omdat deze slechts 3x zoom had. De verkoper gaf aan dat ik niet genoeg kan inzoomen en dan alsnog een ander objectief moet aanaschaffen. Ik zou beter een sony cybershot kunnen nemen met 20 x zoom.
Nu bevalt zo'n superzoomtoestel mij niet omdat wanneer je door de zoeker kijkt je niet het echte beeld ziet maar een digitaal beeld. Ik vind dat niet prettig.

Nu wil ik toch die 1200d aanschaffen maar zou graag willen weten of er een objectief is dat wat meer kan inzoomen dan 18-55 en die redelijk betaalbaar is en voor een beginner kwalitatief goed is en ook beeldstabilisatie heeft. Het mooist zou zijn als het objectief de 18-55 vervangt zodat ik niet hoef te wisselen. Dus 18-200 bijvoorbeeld.

Wat betreft betaalbaar: ik was van plan om voor body en objectief niet meer dan 400 euro uit te geven maar snap dat dat waarschijnlijk niet mogelijk is. Maar laten we zeggen een objectief van 200 euro ongeveer.

Mocht ik niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Even snel google geraadpleegd en kom bij een bekende winkel uit op 289 voor een 1200d body.